למה חשוב לסקור את השוק לפני שניגשים למכירת נכס?

תוכן עניינים

תהליך מכירת הדירה מחייב היערכות מקדימה ותכנון מיטבי, בכדי להביא לתוצאות מהירות ולמכירה מוצלחת. אחד ההיבטים החשובים שעלינו לתת את הדעת עליו בתהליך מכירת הדירה, הוא תהליך סקירת השוק, באופן המאפשר לנו להעריך בצורה ריאלית את שווי הנכס שלנו

 

תהליך מכירת נכס

עסקאות הנדל"ן בישראל, נחשבות לעסקאות יקרות במיוחד, כאשר נראה כי מגמת עליית המחירים אינה מתכוונת לעצור לרגע. מגמת עליית המחירים והביקוש הרב לדירות, מביא אנשים רבים להאמין כי תהליך מכירת הנכס שלהם אינו תהליך מורכב למדי, אותו יצליחו לעבור תוך פרק זמן קצר יחסית וללא אתגרים מיוחדים.

אך למעשה, תכנון לא נכון ופרסום לא אפקטיבי של הדירה, עלולים להביא לכך שהנכס שלכם יועמד למכירה למשך זמן רב, הרבה יותר מהמתוכנן. כדי להבין כיצד ואיך בדיוק ניתן למקסם את תהליך מכירת הנכס, אתם מוזמנים לבקר באתר https://www.maorlevilaw.co.il.

 

מהי סקירת שוק?

אחד הצעדים החשובים והבסיסיים ביותר בתהליך מכירת הדירה הוא ביצוע סקר שוק. סקירת שוק מהווה למעשה בדיקה מקיפה ומעמיקה של שוק הנדל"ן באזור שלכם, הן מבחינת נכסים זהים המוצעים למכירה באזור שלכם והן מבחינת עסקאות עבר שבוצעו באזור.

סקירת שוק תסייע לנו להבין היכן בדיוק אנחנו עומדים ומה הביקוש הקיים לנכס שאנחנו מעוניינים למכור. את סקירת השוק ניתן לבצע באמצעות חיפוש באתר רשות המיסים, אתרי נדל"ן שונים וכן באמצעות אנשי מקצוע מנוסים בתחום, דוגמת מתווכים ועורכי דין מנוסים.

 

מה החשיבות של סקירת שוק?

המטרה העיקרית של סקירת שוק היא לסייע לנו לקבוע באופן נכון וריאלי את מחיר הנכס שאנחנו מעוניינים למכור. לניסיון למכור את הנכס שלנו ללא ביצוע סקירת שוק מקדימה עלולות להיות שתי השלכות עיקריות:

  1. מכירת הנכס מתחת למחיר השוק.
  2. פרסום מחיר מכירה לא ריאלי, המבריח קונים פוטנציאליים.

 

סקירת שוק והערכת מחיר ריאלית

ראינו אם כן כי, לסקירת שוק קיימת חשיבות רבה בקביעת מחירו הריאלי של הנכס שלנו ויחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי סקירת השוק אינה מהווה את הפרמטר הבלעדי הקובע את הערכת המחיר הריאלית של הנכס שלנו.

הערכת המחיר הריאלי של הנכס שלנו, נגזרת גם מהשפעתם של פרמטרים נוספים, דוגמת קיומם של מאפיינים ייחודיים בנכס שלנו (שיפוץ מיוחד, מיקום מבוקש וכדומה), עליית מחירים כללית ועוד. לפיכך, מלבד סקירת השוק, מומלץ להיעזר בשירותיהם של גורמים מקצועיים להערכה מדויקת של שווי הנכס שלכם.

 

לסיכום

אחד הפרמטרים הבסיסיים בתהליך מכירת הנכס הוא, ביצוע סקירת שוק מקיפה ויסודית, אשר תסייע לנו להבין כיצד לקבוע את ערכו הריאלי של הנכס שלנו. פרסום הנכס במחיר ריאלי, תסייע לנו להימנע מקביעת מחיר מופרז שיבריח קונים פוטנציאליים וכן ממצב של הפסד בגין מכירת הנכס במחיר הנמוך מערכו.

מכירת נכס

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות

מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח

ביטול חוזה שכירות בדירה

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו. מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה? צעירים רבים משתחררים מהצבא

עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל