תפקידו של עורך דין במכירת דירתך: מדריך מקיף

תוכן עניינים

מכירת דירה שונה ממכירה של רהיט יד שניה ואפילו רכב שבבעלותכם. היא כוללת מורכבויות בירוקרטיות, פיננסיות ומשפטיות שונות. כדי לצלוח את מכירת הדירה בצורה הטובה ביותר עבורכם, מוטב לקבל ליווי מעורך דין מקרקעין. אז מה התפקיד שלו למעשה במכירת הדירה? הכנו את המדריך המקיף בנושא עבורכם.

 

עורך דין מכירת דירה

כשאנו מדברים על עורך דין מכירת דירה, אנו מדברים על עורך דין מקרקעין. החוק בישראל מגדיר נכסים שונים, ומסווג אותם בתור נכסי מקרקעין או מיטלטלין. בעוד שמיטלטלין זה כל מה שניתן לניוד והזזה, נכסי מקרקעין הם נכסים שאי אפשר להזיז, או שלא קיימת היתכנות להזיז אותם, כמו בתים ודירות למשל. לכן, עורך דין מקרקעין מתמחה בכל מה שקשור לנכסים הללו, כולל מכירתם. תוכלו לקרוא עוד על כך באתר של מירי עקב גביש – עו"ד מקרקעין.

 

למה כדאי להסתייע בעורך דין זה?

עורך דין מקרקעין הוא איש המקצוע המתאים ביותר שיכול לסייע לכם בעת מכירת דירה. לעורך דין זה יש גם את הבקיאות בתחום המקרקעין מבחינה משפטית, בזכות ההכשרה שלו, וגם מבחינת שוק המקרקעין, באמצעות הניסיון שהוא צבר. כמו כן, יש לו את המיומנויות והכלים לביצוע פעולות מעשיות שיסייעו לכם במסגרת מכירת הדירה.

 

ניהול מו"מ מול הרכוש

אם אתם מעוניינים למכור דירה במחיר מסוים, או במסגרת של טווח מחירים כלשהו, אתם צפויים למצוא מולכם רוכשים פוטנציאליים שישאפו לרכוש את הדירה סכום שישתלם להם. עורך דין מכירת דירה ינהל עבורכם מו"מ מול הרכוש להבטחת האינטרס הכלכלי שלכם.

 

ניסוח ההסכם

לאחר שעורך הדין יגיע לסיכום על מחיר עם רוכש פוטנציאלי, בהסכמתכם הישירה כמובן, הוא יוכל לנסח חוזה משפטי עליו תחתמו גם אתם וגם הרוכש. חוזה זה הוא בעל תוקף משפטי, כך שמוטב שינסח אותו עבורכם משפטן מיומן.

 

העברת בעלות על הנכס

נכס מקרקעין רשום בבעלות על שם הבעלים של הנכס. כשאתם מוכרים דירה, שהיא כאמור נכס מקרקעין לכל דבר ועניין, אתם צריכים לבצע גם העברת בעלות עליה. במקום שתעשו זאת אתם, עורך הדין שלכם יוכל לבצע את זה עבורכם.

 

תשלום מס שבח

מס שבח הוא המס שמשלמים על הרווח שנוצר בעת מכירת הדירה, ביחס למחיר בו נרכשה הדירה. עורך דין מקרקעין יסייע לכם לשלם את מס השבח הנמוך ביותר שתוכלו לשלם מבחינה חוקית, וזאת באמצעות מימוש הטבות מס או פריסת מס השבח.

 

ליווי מעורך דין במכירת דירה – כמה שיותר מוקדם

כפי שהבנו עד כה, לעורך דין במכירת הדירה שלכם יש תפקיד משמעותי. הוא מבצע עבורכם מספר פעולות חשובות, שיכולות להשתלם לכם מאוד מבחינה כספית. אם אתם מתכננים למכור את הדירה שלכם, מוטב שלא תחכו ותפנו לעורך דין כמה שיותר מוקדם לצורך קבלת ליווי.

עורך דין מקרקעין

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות

מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח

ביטול חוזה שכירות בדירה

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו. מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה? צעירים רבים משתחררים מהצבא

עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל