איזה מידע המתווך חייב לחשוף בפני הרוכש בעסקת נדלן

תוכן עניינים

עליית המודעות לחשיבותו של נכס נדל"ן נראית בבירור בעליית אחוזי הרכישה של דירות חדשות ודירות קיימות בשנת 2021.

בעקבות הצורך העולה, ישנם סוכני ומתווכי נדל"ן שעלולים להשתמש בצורך דחוף זה כאמצעי נגד הקונים, ובאמצעות הסתרת מידע לייצר עסקאות מרובות יותר.

כדי להילחם בתופעה, יוצג לפניכם הקוראים כל המידע החשוב שמתווך נדל"ן חייב לחשוף בפניכם לפני חתימה על עסקת המכירה.

אז, שלא יעבדו עליכם!

 

המתווך – הפנים של הדירה

מרגע שכירת המתווך, הוא הופך להיות הפנים החדשות של הנכס. כל אינטראקציה שתהיה לקונה תתנהל מולו ולא מול בעל הנכס הנוכחי. נקודה זו היא חשובה כי היא נקודת הנחה לכל המידע שיובא פה בהמשך הכתבה.

 

סביבת החיים בבניין

נקודה זו מתייחסת לפרטים הבאים: יחסים עם השכנים בבניין וסכסוכים קיימים, נזקי צנרת בדירה ובבניין, בעיות תשתית שונות, תמ"א צפוי בקרבת הכנס, מריבות על חנייה וכו' … נדגיש ונאמר שנקודות אלו אינן חייבות להגיע לידיעת הקונה ומתווך הנדל"ן לא מחויב לספק מידע זה. לכן, על הקונה לדעת לדרוש מידע זה מהמתווך. מאחר והוא הפנים של הנכס, השגת מידע זה אמורה להיות בסיסית מאוד ביכולותיו.

 

לפי החוק

לפי החוק, מתווך חייב לחשוף בפני קונה הנכס מי בעל הנכס ולהציג התאמה בין נסח הטאבו לבין ת.ז של בעלי הדירה. בנוסף על כן, על מתווך להציג מידע אמיתי לגבי המצאות הנכס בידי כונס נכסים. במידה וזה המצב, ההתקשרות צריכה להיות בינכם לבין כונס הנכסים ביחד עם המתווך וכך להשלים את העסקה.

 

הנחת היסוד של המחוקק

החוק מבדיל בין מידע שהוא חובה להצגה מההיבט המקצועי של מקצוע התיווך לבין מידע שהוא היקפי לכך ואינו בגדר חובה. למעשה חייב המתווך לחשוף בפני הדייר את כל המידע שקשור לחוקיותה ולגיטימיות העסקה שהיא אכן נעשית בפני הגורמים הנכונים ושרישומו בטאבו כבעל הנכס הנרכש הוא כחוק. אין חובה על המתווך להוסיף מידע נוסף מאחר ומידע שעלול לבטל את העסקה יעלה למתווך ברווח פוטנציאלי. להבדיל ממידע שכזה, אם המתווך מסתיר מידע שעלול לייצר נזק ולפגוע בנכס הנרכש ובפוטנציה גם בדייר החדש, חובתו המוסרית היא להתנהל בשקיפות על פני להתנהל בעסקיות על מנת למקסם רווח מהעסקה.

 

המתווך הנכון

כדי להימנע מעסקאות לא משתלמות ואנשי תיווך לא מקצועיים, עליכם לפנות למקום כמו מיזם המקצוענים בנדל"ן. מדובר בפרויקט שבו התאחדו טובי המתווכים בישראל וכעת הם פועלים בפריסה ארצית רחבה, כדי לתת את שירותי התיווך המקצועיים ביותר ולהשאיר עסקאות מרמה ומתווכים לא מקצועיים בעבר. מציאת נכס ראוי לרכישה היא אינה דבר פשוט, במיוחד בימינו אנו כשכל השוק נמצא בעלייה. הפתרון הטוב ביותר הוא להתאזר בסבלנות ולהיעזר באנשי מקצוע ראויים ואמינים. בהצלחה.

 

לחיצת יד

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות

מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח

ביטול חוזה שכירות בדירה

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו. מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה? צעירים רבים משתחררים מהצבא

עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל