מה ניתן לעשות עם צ'ק חוזר של שכירות דירה?

תוכן עניינים

משכירים דירה? דאגתם לקבלת הצ'קים באופן מסודר עבור כל תקופת השכירות, אך אחד הצ'קים חזר וכעת אתם לא יודעים מה לעשות? אנחנו כאן בדיוק בשביל זה.

נסביר במאמר הבא מה לעשות במקרה של צ'ק חוזר של שכירות דירה.

 

למה בכלל צ'קים חוזרים?

כאשר צ'ק שאנו מנסים להפקיד חוזר, הדבר הראשון שעולה לראשנו הוא שכנראה אין לצ'ק כיסוי. אך בניגוד למה שרבים חושבים ישנן סיבות שונות בגינם צ'קים חוזרים.

 

תקלה טכנית

אחת הסיבות היא תקלה טכנית, ותתפלאו לגלות שזוהי סיבה נפוצה במיוחד. פעמים רבות בעל הצ'ק מתבלבל באחד הפרטים, בתאריך, בחתימה או בכתיבת הסכום, וכתוצאה מכך חוזר הצ'ק. במקרה כזה מספיק להתקשר לשוכרים שלכם ולבקש צ'ק חדש.

 

אין כיסוי לצ'ק

הסיבה השנייה והנפוצה היא אכן כי אין כיסוי מספיק. במקרים רבים מסוג זה, בעל הצ'ק העניק לכם אותו למרות שידע שהוא אינו מסוגל לשלם בעבורו. גם במקרה זה יש להתקשר לשוכר ולהבין איתו מדוע הצ'ק חזר, ואיך יהיה ניתן לקבל את התשלום. ייתכן שתאלצו לפנות להליכים משפטיים במידה והדייר מנסה להתחמק מכם או לא נותן תשובה מספקת לשאלה מתי תוכלו לקבל את שכר הדירה.

 

חשבון מוגבל

המשמעות של חשבון מוגבל הוא שהצ'קים של בעל החשבון לא מכובדים, מכיוון שחזרו לו עשרה צ'קים ומעלה במהלך השנה האחרונה. הבנק מזהה מקרים כאלו באופן אוטומטי וחוסם את האפשרות לפדות את הצ'קים של אותו אדם. במקרה כזה נראה שנתקלתם בשוכר שמפזר צ'קים ללא כיסוי באופן סדרתי, וסביר שתאלצו לפנות לייעוץ משפטי בנושא כדי להגיע לפתרון נכון ומלא לבעיה.

 

צ'ק לא סחיר

לעומת חלק מהתופעות שצוינו לעיל, זאת אכן טעות שנגרמה בתום לב. מדובר בצ'ק שנכתב עליו "למוטב בלבד", אך הועבר לצד שלישי, דבר שלא יכול להתבצע בצ'ק מסוג זה ולכן הוא מבוטל. בצ'ק כזה ניתן לשנות רק את הסכום והתאריך, אך אין אפשרות לשנות את הנמען של הצ'ק ולהעביר אותו לצד שלישי. במקרה כזה ניתן לפנות לשוכר ולבקש ממנו לכתוב צ'ק חדש.

 

ביטול צ'ק

ישנם אנשים שנוהגים לחלק צ'קים, לקבל את התמורה שעליה שילמו, ומיד לאחר מכן להתקשר לבנק ולבטל את הצ'ק. הבנק לא דורש הסבר בגין הביטול של הצ'ק, וכל אדם יכול פשוט לבטל כל צ'ק שהביא לאדם אחר בקלות רבה מאוד. זאת אומרת שייתכן שתקבלו צ'קים מראש אך כשתרצו לפדות אותם, תגלו שהם בוטלו. זוהי אינה טעות שנעשתה בתום לב, אלא מעשה נוכלות. יש לנסות ליצור קשר עם השוכר, אך ייתכן שהוא יעשה מאמץ כדי להתחמק ולהתעלם מהשיחות שלכם. כדאי במקרה כזה לפנות לעורך דין שיטפל בסכסוך ויחזיר לכם את הכסף שמגיע לכם.

למידע נוסף לחצו כאן

 

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות

מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח

ביטול חוזה שכירות בדירה

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו. מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה? צעירים רבים משתחררים מהצבא

עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל