עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

תוכן עניינים

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל אדם יזדקק לשירותיו של עורך דין מקרקעין בשלב כזה או אחר לאורך חייו. אז למה ייתכן שגם אתם תצטרכו אותו? מה בכלל תפקידו של עורך דין מקרקעין ולמה הוא משמש? כל מה שלא ידעתם על עורך דין מקרקעין.

 

כל עורך דין יכול לעסוק במקרקעין?

רבים נוטים לחשוב שאם יש להם היכרות מוקדמת עם עורך דין כלשהו, לדוגמה מכר או בן משפחה רחוק, אז עורך הדין יוכל לעסוק בעניינם. חשוב להבהיר, עולם המשפטים הוא עולם רחב למדי המגלם בתוכו עולמות רבים. כפועל יוצא, עורכי דין מתמחים ברוב המקרים בתחומים ספציפיים, כך שעורך דין פלילי לא יידע בהכרח לייצג בענייני נדל"ן כמו עורך דין מקרקעין.

לכן, במידה ונתקלתם במצב בו אתם זקוקים לייצוג או ייעוץ משפטי בכל הנוגע לענייני נדל"ן או דיור, וודאו שאתם פונים לעורך דין מקרקעין מומחה בתחום הספציפי בו אתם עוסקים.

 

תפקידו של עורך דין מקרקעין

באופן כללי, עורך דין מקרקעין מהווה גורם מקצועי ומשפטי לכל הנוגע לתחום הנדל"ן. למעשה, עו"ד מקרקעין מייעץ ומייצג את לקוחותיו בכל מה שנוגע לדיני מקרקעין. כאמור, מדובר בעולם משפטי רחב למדי לכן ישנם עורכי דין מקרקעין המתמחים בתת תחום בתוך עולם המקרקעין, למשל ייצוג של רוכשי נכסי נדל"ן.

החוק המשפטי העיקרי אשר סביבו נסוב רוב עולם המקרקעין הוא "חוק המקרקעין", חוק זה מגדיר מקרקעין כקרקע, כל מה שבנוי עליה וכל המחובר אליה. עורך דין מקרקעין מוצלח יהיה כזה שמעורה בחוקי המקרקעין לעומקם, וכן מכיר את כל פסיקות העבר הרלוונטיות.

 

מי זקוק לעורך דין מקרקעין?

עסקאות מקרקעין הן נפוצות למדי אך סבוכות ומסועפות. לכן, ברוב המקרים, כל אחד מהצדדים בעסקה יזדקק לעורך דין מקרקעין לצורכי ייעוץ וייצוג. הידע המקצועי של עורך הדין יבטיח את מיקסום מיקומו של המיוצג בשל הכרה הנרחבת של עורך הדין בתקנות הרלוונטיות ובחוקים.

באופן הזה, עו"ד מקרקעין ידע להוזיל עלויות, להפחית מיסים כשניתן ולנהל את המשא ומתן במסגרת בניית החוזה. עולם נוסף בו עוסקים עורכי דין מקרקעין הוא עולם ההתחדשות העירונית. במקרים רבים, עורך דין מקרקעין מייצג אזרחים שנפגעים עקב התחדשות כזאת או אחרת ודואג לקבלת פיצויים נרחבים עד כמה שניתן.

 

לסיכום – אל תתלבטו

במידה ואתם חלק מעסקת נדל"ן, או חושבים שמגיע לכך פיצויים בנושא הקשור למקרקעין, השאלה היא לא האם להעסיק עורך דין אלא כיצד לבחור אותו. שכר הטרחה שעורך הדין ידרוש ברוב המקרים יתגמד מול הרווח הכלכלי שתשיגו בעזרת איש מקצוע שילווה אתכם לאורך התהליך המפרך והמורכב, בהצלחה!

עורך דין מקרקעין

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות

מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח

ביטול חוזה שכירות בדירה

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו. מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה? צעירים רבים משתחררים מהצבא