מה זה הערת אזהרה בטאבו

תוכן עניינים

הערת אזהרה בטאבו, על אף שמה המבהיל מעט, היא חלק חשוב בהרבה מעסקאות הנדל"ן שמבוצעות במדינת ישראל, והיא כלי חשוב בידי קונים ומוכרים של מקרקעין. מטרתה של הערת האזהרה היא למנוע מכירה או שינוי בעלות בקרקע, בכדי להגן על אינטרס של בעלי הקרקע או הקונים של הקרקע. הכנו בעבורכם מדריך קצר לגבי הערת אזהרה בטאבו . 

 

מה היא הערת אזהרה בטאבו?

הערת אזהרה בטאבו היא בעצם פעולה משפטית שנעשית מול מנהל מקרקעי ישראל ובקיצור רמ"י. מטרתה של פעולה זאת היא להודיע בדבר התחייבות של בעלי הקרקע לבצע מכירה או עסקה אחרת בקרקע, או להימנע מביצוע של עסקה שכזאת. מטרתה הראשית של הערת אזהרה זאת היא למנוע עשיית עסקה שלא כדין בקרקע מסוימת.

ברגע שקונים נדל"ן, חשוב לבצע רישום של הערה בטאבו באמצעות פנייה לרמ"י או על ידי עורך דין מקרקעין שיבצע את הפעולה בעבורכם.

 

כיצד נרשמת הערת אזהרה בטאבו?

פעולת הרישום של אזהרה בטאבו נעשית דרך פנייה אל רשות מקרקעי ישראל. ניתן לבצע את הרישום בשני דרכים שונות. הראשונה באמצעות הצגה של חוזה מכירה או זיכרון דברים שבו מצוינת כוונה לבצע מכירה. השנייה היא באמצעות חתימה על טופס ייעודי על ידי כל המעורבים בעסקה המדוברת, וזאת בנוכחות של עורך דין.

רישום הערה בטאבו כרוך בתשלום עמלה שאותה ניתן לשלם במקום או באופן מקוון. עורך דין יכול לבצע את הרישום באופן מקוון לחלוטין באמצעות שימוש במערכת מיוחדת שנועדה לשם כך ועל ידי חתימה דיגיטלית.

 

לשם מה משתמשים בה?

הערת אזהרה נועדה לשם שינוי של הסטטוס של קרקע מסוימת על ידי הבעלים הנוכחי. לדוגמא ניתן להשתמש בהערה בכדי להוריש נכס מסוים לבן משפחה ובמקביל להבטיח את הזכויות של המורישים עד לזמן פטירתם. דוגמא נוספת ונפוצה היא רישום הערת אזהרה בטאבו לאחר חתימת זיכרון דברים ובו כוונה למכירה. במקרה כזה הערת האזהרה נועדה למנוע מצב של ביטול המכירה על ידי הבעלים של הנכס.

 

איך מסירים העברת אזהרה ברמ"י?

ניתן לבטל הערות אזהרה בטאבו בשתי דרכים עיקריות. הראשונה היא הסכמה של כל החתומים על ההערה לבטל אותה, בדרך כלל על ידי חתימה על טופס של רשות מקרקעי ישראל. הדרך השנייה היא באמצעות קבלת צו מבית משפט. שיטה זאת מצריכה פתיחת תביעה בנושא ועלולה לעלות כסף וזמן רבים, לכן מומלץ מאוד לא לחתום על הערות אזהרה לפני שמתייעצים עם עורכי דין לענייני מקרקעין.

 

הערת אזהרה בטאבו – סיכום

הערת אזהרה נועדה למנוע שימוש לא הוגן של בעלים בקרקע שלו. הערת אזהרה בעצם נועדה למנוע עסקה שלא כדין בקרקע. את ההערה רושמים ברשות מקרקעי ישראל וניתן להסיר אותה על ידי פנייה לרשות.

עורך דין מקרקעין

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות

מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח

ביטול חוזה שכירות בדירה

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו. מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה? צעירים רבים משתחררים מהצבא

עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל