ביטול חוזה שכירות בדירה

תוכן עניינים

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו.

מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה?

צעירים רבים משתחררים מהצבא ורק מחכים לעזוב את הבית ולעבור לגור בדירה שכורה, עם שותפים או אפילו לבד בדירה משלהם. טרם הכניסה לדירה הדיירים ובעל הדירה חותמים על חוזה, בנוכחות עורך דין מקרקעין, על מנת לעגן את ההסכם ביניהם בתור בעל הדירה והדיירים החדשים בו.

 

שכירת דירה

בעלי דירה או בעצם בעלי כל נכס, יכולים להחליט לא לגור בתוך הדירה שלהם, אלא להשכיר אותה לדיירים אחרים שיכנסו לדירה בתמורה לתשלום שכירות חודשי לפי המעוגן בחוזה. הצד המשכיר, בעל הדירה, מתחייב לספק את הדירה וגם לקחת אחריות בכל מיני מקרים כדוגמת תשלום על תקלות בבית או תשלום והזמנת בעלי מקצוע כאשר נדרש. בהתאם, שוכרי הדירה, מתחייבים לשהות בדירה זמן מסוים, ולא פחות, וגם מתחייבים לשמור על הדירה ולא לגרום לנזק או הרס שלה.

 

עיגון תקופת שהות בדירה

במסגרת החתימה על החוזה, מתחייבים השוכרים לשהות בדירה תקופת זמן מסוימת. החתימה על תקופת הזמן בחוזה מעגנת זכויות לשני הצדדים. לבעל הדירה, אישור להבטחת הכנסה וכדאיות לחתום דווקא עם דיירים אלה ולא עם דיירים אשר מוכנים להתחייב ליותר זמן. מצד שני, בעל הדירה מבטיח לשוכרים הבטחת מגורים כך שהם יכולים להרגיש בטוחים שיש להם מגורים לתקופת הזמן לפי הכתוב בחוזה.

 

קיצור שהות בדירה שכורה

ישנם מקרים בהם הדיירים מחליטים לקצר את תקופת השהות בדירה על פי הכתוב בחוזה. בגלל שאכן מדובר בחוזה ששני הצדדים חתומים עליו, קיצור זמן שהות בדירה שכורה, הוא הפרת חוזה לכל דבר ועניין ועל כן לא כל כך פשוט להחליט לצאת מהדירה, או בעצם להפסיק לשלם את התשלום החודשי כפי שהוסכם בחוזה.

 

ביטול חוזה שכירות בדירה

הפרת החוזה וביטול השכירות אפשרית. כמובן ששוכרי הדירה אשר מבטלים את החוזה מסתכנים בתביעת פיצויים או בכללי תביעה להפרת חוזה, אך לא תמיד כך הדבר. ישנם עורכי דין רבים, ואכן כך מומלץ, אשר דואגים לעגן בחוזה סעיף לביטול השכירות, הן על ידי בעל הדירה והן על ידי השוכרים.

כמובן שחייבת להיות התראה של מספיק זמן מראש, כפי שמעוגן בחוזה או בחוק, כך שלבעל הדירה יהיה מספיק זמן למצוא שוכרים חדשים ובהתאם, לשוכרי הדירה יהיה מספיק זמן למצוא מקום מגורים חדש.

חוזה שכירות בדירה מעגן את משך שכירת הדירה על מנת להבטיח הכנסה לבעל הדירה ולהבטיח מגורים לשוכרי הדירה. אם מעוגן בחוזה סעיף המאפשר את ביטול החוזה יותר קל לבטל אותו, אך גם אם לא, ניתן לבטל את החוזה בעזרת עורך דין או בעקבות תביעה.

 

לחיצת יד

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות

מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח

עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל