מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

תוכן עניינים

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח קיום עסקה משתלמת והוגנת.

גם אם אתם חושבים שיש לכם מושג טוב שיבטיח לכם ביצוע עסקה טובה, אל תקלו ראש בעניין – בחרו עו"ד נדל"ן איכותי ומנוסה, שישמור על האינטרסים שלכם.

 

לפני חתימה על חוזה, במעמד החתימה ולאחריו – בדיקות חשובות

בדיקת זהות המוכר

אחת הבדיקות הראשונות והחשובות שמבצע עורך דין נדל"ן לפני חתימה על חוזה היא וידוא זהות המוכר. לעיתים קרובות האדם שמזדהה כבעל הנכס אינו בעל הנכס החוקי ולכן אינו רשאי למעשה לבצע את העסקה. האם המוכר הוא אדם פרטי? עמותה? גוף מסחרי? חשוב לבדוק את העניין ולהבין את משמעות המעמד החוקי של הנכס בכל אחד מהמקרים.

 

בדיקת זכויות חוקיות בנכס

גם לאחר שהתברר כי המוכר הוא בעל הנכס, חשוב לבדוק מהן זכויותיו החוקיות על הנכס – האם הוא רשאי ויכול למכור אותו? האם אין עליו צו עיקול, צו ירושה, מספר יורשים חוקיים? האם הנכס אינו מצוי במרכז מאבק גירושין? משכנתא קיימת? ועוד.

 

בדיקת עיקולים והגבלים

ייתכנו חובות לרשויות השונות על הנכס, משכנתא שלא שולמה, שיעבוד לבנק ועוד.

 

חישוב היטלים ומיסים

מס רכישה, היטל השבחה, דמי חכירה ועוד. כל אלה יכולים לייקר את הנכס באלפים רבים של שקלים ועורך דין מקרקעין הוא זה שיכול לערוך עבורכם חישובים אמינים, שיתנו לכם מושג ריאלי על ההוצאות הכרוכות בקניית הנכס.

 

וידוא רישומים

לאחר חתימה על החוזה והעברת הנכס על שמכם, עו"ד מקרקעין הוא זה שמוודא שהנכס רשום על שמכם גם בטאבו, במנהל וכן הלאה.

 

הפחתה בשיעור המס

בקיאותו של עורך דין נדל"ן בדיני המקרקעין ובנושא המורכב של מיסוי מקרקעין מאפשרת לו לערוך עבורכם בדיקות חשובות שיכולות להוזיל משמעותית את עלויות המיסים בתהליך הרכישה ולחסוך לכם כסף רב.

 

בדיקת הסכם המכר

מספיק שאחד הצדדים בהסכם יכניס, או ישמיט משפט קצר אחד, המאפשר לו לעשות כרצונו בנכס לפני מכירתו ולתת אותו לקונים כשהוא במצב בלתי ראוי למגורים, כדי להרוס את העסקה כולה. עו"ד מקרקעין בודק היטב גם את ההסכם כדי למנוע מצבים כאלה.

קניתם דירה לבן משפחה? יש כמה וכמה נושאים שאתם חייבים לבדוק, כדי להבטיח שלא יגבו מכם יותר מס ממה שצריך, כדי להבטיח שהנכס אכן רשום כפי שרציתם על בן המשפחה כדי להגן גם עליו מפני מיסוי מיותר בגלל רישום לא נכון.

 

לסיכום

עסקאות נדל"ן, בכללן עסקאות מכירה וקנייה של דירה, נחשבות מורכבות מאוד.

הן כוללות התייחסות לאינספור רשויות, פרטים קטנים וחוקים שונים, שחייבים להכיר כדי לא ליפול בפח.

אז אם אתם לא מעוניינים לעשות תואר במשפטים בזמן הקרוב, עו"ד נדל"ן ישמח לעשות עבורכם את העבודה.

 

איש משפט מקצועי

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות

ביטול חוזה שכירות בדירה

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו. מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה? צעירים רבים משתחררים מהצבא

עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל