השכרת בית: מי אחראי על טיפול הנזילה?

תוכן עניינים

יש להקפיד לחתום על חוזה רק לאחר הבנה מלאה שלו

החיים בשכירות הפכו לשגרה בישראל. יוקר המחייה הגבוה והעלייה בביקוש למגורים במרכז הם חלק מהסיבות לכך, אך לא כולן. למעשה, אורח החיים המודרני הוא נייד יותר באופיו מהעבר, התמריצים להישאר באותה עבודה זמן ממושך בשל פנסיה והטבות נשחקו, והרצון בחופש גובר על הכול. לכן, אחוז ניכר מהצעירים והמבוגרים החיים בישראל עושים זאת בדירה שכורה.

כאשר מוצאים דירה להשכרה שתואמת לציפיות מבחינת מחיר, מיקום וגודל, יש נטייה לרוץ מיד לחתום על חוזה. למרות הרצון לסגור מהר, חשוב מאוד לעבור היטב על החוזה, ולחתום רק לאחר שכלל הפרטים מובנים לשני הצדדים. תיאום ציפיות בין המשכיר לבין השוכר, יחסכו ויכוחים וכעסים מיותרים בהמשך, ויקלו על החיים של כולם. 

 

מה משפיע על האחריות לתיקון נזילה בבית שכור?

אחת התקלות הנפוצות בבתי מגורים בישראל היא נזילה. נזילה יכולה לנבוע מספר גדול של סיבות, ועשויה להוביל לנזקים גדולים לבית המגורים. מאחר ומדובר בתקלה כה נפוצה, כמעט ודאי שכל משכיר דירה או שוכר יתקלו בה בשלב כלשהו. הדברים המשפיעים על האחריות לתיקון הנזילה בבית שכור הם:

 

אופי התקלה

נזילה בבית יכולה לנבוע מבלאי טבעי של הצנרת, או מפגיעה ישירה. כאשר מדובר בפגיעה ישירה, שנבעה מהתנהגות לא זהיר של השוכרים, האחריות על התיקון היא לרוב עליהם, אלא אם צוין אחרת בחוזה. עם זאת, ברוב המקרים מדובר בבלאי טבעי שמצטבר עם השנים ומתפרץ פתאום בלי קשר לזהות השוכר, ובמקרים אלו כמובן שהאחריות היא על בעל הבית לתיקון מהיר.

 

הזמן שחלף עד התיקון

לעיתים קרובות, הזמן שחלף עד תיקון הנזילה יכול להשפיע על עלותו של התיקון. נזקים עקיפים מהנזילה יכולים לפגוע בטיח הקיר, לגרום לצמיחת עובש ועוד. במקרה שהשוכר לא עדכן את בעל הבית בזמן והנזקים הצטברו, יתכן ויהיה עליו לשלם על חלק מהנזק, כתלות בכתוב בחוזה הדירה כמובן. 

 

תיקון נזילות מהיר ויעיל יעשה רק על ידי בעל מקצוע מצטיין

מאחר ולרוב נזילות נובעות מבלאי טבעי של התשתית בדירה, לרוב בעל הבית הוא האחראי על התיקון. תיקון מהיר ויעיל של נזילות יכול להיעשות רק על ידי אינסטלטור ברמה גבוהה, שייתן לבעיה פתרון מלא. אתר שיפוצים פלוס יסייע לכם לאתר את בעל המקצוע הטוב ביותר באזורכם, שיסייע לכם לפתור כל תקלה.

בין אם מדובר באיתור נגר בראשון לציון, רשימת אינסטלטורים בנתניה, או חשמלאים בבני ברק, האתר יספק את צרכיכם. יתרונו היחסי של האתר, הוא הדירוג האמין של כלל בעלי המקצוע החברים בו, וסינון אלו שלהם דירוג נמוך. הדירוג של האתר אמין במיוחד, מאחר והוא מבקש באופן פעיל חוות דעת מהלקוחות המזמינים שירות דרכו, מה שמבטיח תשובות אמיתיות וכנות.

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מה תפקידו של עורך דין קניית דירה?

קנייה או מכירה של דירה בישראל הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה מורכבת ומרובה, המערב מספר רשויות שונות, כללים רבים והמון פרטים קטנים שכדאי להכיר, כדי להבטיח

ביטול חוזה שכירות בדירה

חוזה שכירות בדירה מעגן הסכם בין בעל הדירה לשוכרים שלו. מה מעגן ההסכם והאם השוכרים או המשכיר ראשים לבטל את החוזה? צעירים רבים משתחררים מהצבא

עו"ד מקרקעיו  – מה שלא ידעתם

בניגוד לדעה הרווחת בציבור הרחב, הצורך בעורך דין מקרקעין אינו נחלתם הבלעדית של אנשי נדל"ן בכירים או של אלו העוסקים במקרקעין למחייתם. למעשה, כמעט כל