כיצד לבחור את עורך הדין המתאים לרשלנות רפואית

תוכן עניינים

טיפול רפואי הוא דבר שבשגרה, אך כאשר מי מאנשי הצוות הרפואי מבצע את תפקידו בצורה רשלנית ובאופן שגרם לנזקים, הרי שעומדת לנו האפשרות להגיש כנגדו תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים בהתאם. על מנת לבסס את עילת התביעה ולמקסם את סיכויי הצלחתה, מומלץ להיעזר בעו"ד מתאים. במאמר זה נראה כיצד בדיוק לבחור עו"ד רשלנות רפואית

 

מהי רשלנות רפואית?

פנייה לקבלת טיפול רפואי היא דבר שבשגרה, כאשר כולנו מצפים לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי ולחוש שיפור במצבנו. לצערנו, לא מעט טיפולים רפואיים משיגים את התוצאה ההפוכה ונגמרים בנזקים גופניים שונים, אשר חלקם מתרחשים בשל רשלנות של מי מאנשי הצוות הרפואי שהיו מעורבים בטיפול.

ככלל, רשלנות רפואית נמדדת על פי מבחן הרופא הסביר – כיצד רופא אחר היה נוהג באותה סיטואציה. ככל והתקיימה חריגה מנורמות הטיפול הסבירות, הרי שייתכן בהחלט ומדובר ברשלנות רפואית, בגינה ניתן יהיה לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום – עו"ד רשלנות רפואית ישר יעקובי, להגיש תביעה ולדרוש פיצויים בהתאם.

 

מהם מקרי הרשלנות הרפואית הנפוצים ביותר?

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בשל מגוון מקרים ובמהלך מגוון פרוצדורות רפואיות ובין המקרים השכיחים ביותר ניתן למצוא את המקרים:

 

רשלנות רפואית בהריון ובלידה

תהליך ההריון הממושך ורגע הלידה עצמו, הם תהליכים רגישים וקריטיים מבחינה רפואית ומצריכים מהרופא והצוות הרפואי לאבחן בהקדם מומים שונים ולגלות ערנות רבה וזריזות בתהליך הלידה.

 

רשלנות רפואית בניתוח

ניתוח הוא אחד מהפרוצדורות הרפואיות המורכבות ביותר, כך שעל הרופא לפעול בדייקנות וברגישות רבה. ביצוע ניתוח ללא הסבר מקדים ו/או ללא צורך; ניתוח לא מדויק; שכיחת אביזרים בגופו של המנותח ועוד, הם רק חלק ממקרי הרשלנות הרפואית בניתוח.

 

רשלנות רפואית באבחון

לאבחון מקדים יש משמעות קריטית בהצלחת הטיפול הרפואי ולכן, התרשלות באבחון מקדים, דוגמת הפניה לבדיקות אצל רופאים מומחים ופענוח שגוי, יכולים בהחלט להיחשב אף הם כמקרי רשלנות רפואית.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית יכול לסייע לנו?

כפי שניתן להבין, לרשלנות רפואית אין הגדרה ברורה וחד משמעית ואם נוסיף לכך את הקושי שבהוכחת מקרה הרשלנות, הרי שנגלה כי סיכויי הצלחת התביעה שלנו פוחתים באופן משמעותי. באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יבחן את פרטי המקרה לגופו, יחד עם המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, ניתן יהיה לבסס את עילת התביעה ולהוכיח באופן חד משמעי כי מדובר ברשלנות רפואית.

 

כיצד לבחור את עורך הדין המתאים לרשלנות רפואית

כאשר בוחרים עו"ד רשלנות רפואית חשוב להתמקד בשלושה פרמטרים עיקריים: מקצועיות והתמחות בדיני נזיקין בכלל ורשלנות רפואית בפרט, ניסיון של מספר שנים וכן מוניטין מוכח של אחוז הצלחות גבוה. אם נוסיף לכך גם המלצות של לקוחות אחרים, הרי שנוכל להיות בטוחים כי מדובר בעו"ד המתאים ביותר עבורנו.

 

לסיכום

רשלנות רפואית נמדדת על פי מבחן הרופא הסביר ובכדי להוכיח ולבסס את עילת התביעה, חשוב ומומלץ לפנות לעו"ד מומחה בתחום. בחירת עורך דין רשלנות רפואית המתאים ביותר צריכה להיעשות על פי מספר פרמטרים עיקריים, כמו מקצועיות, ניסיון של מספר שנים ומוניטין מוכח בתחום.

עורך דין רשלנות רפואית

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מה חשוב שתדעו על רשלנות רפואית?

נדמה לכם שהרופא שאליו פניתם התנהג כלפיכם בצורה מתרשלת? לא ברור לכם איך יכול להיות שהוא לא שלח אתכם לעשות בדיקה מסוימת? או שאולי המצב

תביעת רשלנות רפואית

ישנן לא מעט תביעות המוגשות בישראל בנושאים ובתחומים שונים, ואחד מהתחומים הנפוצים ביותר הוא הענף של רשלנות רפואית. לכאורה הרופאים שלנו לומדים שנים רבות, צוברים

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית

במסגרת דיני הנזיקין ישנו תחום משפטי של רשלנות רפואית, שככלל עוסק בשאלת האחריות של גורם אזרחי או ציבורי לקרות נזק כלשהו של אדם או גוף

שלבי הגשת חוות דעת רפואית נוירולוגית

נוירולוגיה מתייחסת למחלות, פציעות ופגיעות במערכת העצבים שגורמות לנזק קשה וארוך טווח. אם אתם מעוניינים לתבוע על כך שנגרם לכם נזק נוירולוגי, עליכם לצרף לכתב