שלבי הגשת חוות דעת רפואית נוירולוגית

תוכן עניינים

נוירולוגיה מתייחסת למחלות, פציעות ופגיעות במערכת העצבים שגורמות לנזק קשה וארוך טווח.

אם אתם מעוניינים לתבוע על כך שנגרם לכם נזק נוירולוגי, עליכם לצרף לכתב התביעה חוות דעת של נוירולוג מומחה.

מהם שלבי העבודה מול הנוירולוג וכיצד תתגבש חוות הדעת מטעמו? הכל כאן:

 

מתי לתבוע בגין פגיעה נוירולוגית?

פגיעות במערכת העצבים עשויות להתבטא במגוון רחב מאוד של רמות ודרגות חומרה משבשות חיים. כאשר מתפתחת מחלה נוירולוגית או מופיעים תסמינים אחרים שנוגעים למערכת העצבים ומקורם בנזק קודם שנגרם לכם, תוכלו לפנות לבית המשפט ולתבוע פיצויים בגין הנזק. בנוסף, אנשים הסובלים ממוגבלות חמורה בשל בעיה נוירולוגית יוכלו להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי על מנת לקבל הכרה כנכים בשיעור מסוים.

 

חשיבות חוות הדעת הרפואית-נוירולוגית

רשימת המחלות הנוירולוגיות ארוכה וכוללת מחלות כמו אפילפסיה, פרקינסון וגם שבץ מוחי. רכיב המוגבלות במחלות הללו מרכזי ומשמעותי ולכן חוות דעת רפואית מאת נוירולוג תבטיח ביסוס איכותי לטענות והנימוקים השונים ותאפשר לתובעים לקבל את התמיכה הכלכלית הדרושה להם, לרבות הכרה במצבם וקבלת טיפול במסגרות מתאימות.

 

מהן הדרישות מהנוירולוג?

על מנת שחוות הדעת הרפואית תתקבל ותיחשב לעניין סכום הפיצויים, עליה להיות מדויקת, מנומקת, מפורטת ומסודרת. לשם כך תזדקקו לנוירולוג שלא רק מומחיותו בתחום חשובה, אלא גם היכולת והניסיון האישיים שלו בכתיבת חוות דעת מסודרת לבית המשפט. לעתים נדרשים המומחים גם להופיע בדיונים וחשוב לדעת מראש שאתם בוחרים ברופא המתאים לכך.

 

בחירה בנוירולוג המתאים

ככל שהנוירולוג שתבחרו בו הוא רופא בכיר בעל רזומה עשיר יותר, וותק וגם מוניטין מוכר בקהילה הרפואית, כך בית המשפט יתייחס לחוות דעתו בהערכה גדולה יותר, מה שישפר משמעותית את סיכויי התביעה. בנוסף, הביאו בחשבון את סוגיית התשלום, שכן חוות הדעת במישור הנוירולוגי תעלה בין כמה אלפי שקלים ועד 10,000 שח ואף יותר בהתאם למקרה ובהתאם לבכירות הרופא בתחומו.

 

גיבוש החומרים להכנת חוות הדעת

לאחר שבחרתם במומחה הנוירולוגי המתאים (כמובן שעורך דינכם יוכל לסייע במציאת המומחה האידיאלי מבחינה משפטית), עליכם להעביר אליו את כל החומרים הרפואיים: טפסים, אישורים, בדיקות, סיכומי אשפוזים וניתוחים, מעקבים רפואיים, הליכים שיקומיים, הערכות רפואיות ממוסדות הטיפול הרפואי ועוד. לאחר מכן, תתבקשו לספק נתונים מלאים לגבי ההיסטוריה הרפואית שלכם טרם האירוע שבו נגרם לכם הנזק ולעתים גם בדיקה אישית אצל אותו רופא מומחה.

 

הגשת חוות הדעת לבית משפט

לאחר שכל הנתונים בידיו, יתחיל הנוירולוג לכתוב את חוות הדעת. עליו לקשר כחלק בלתי נפרד מחוות דעתו בין הנזק שנגרם לבין האירוע הרפואי שעבר המטופל. בנוסף עליו לעמוד על היקף וגובה הנזק שנגרמו. עם הגשת חוות דעתו, יהיה צורך לבדוק שוב ובאופן יסודי וקפדי את נושא התביעה, לוודא שכתב התביעה וחוות הדעת מכילים את אותן הטענות ואותם הממצאים ולהעבירם יחד לבית המשפט.

 

תוך כמה זמן תסתיים התביעה?

לא ניתן לדעת במדויק מתי יסתיים ההליך המשפטי מרגע שהתחיל וכל מקרה לגופו. כך גם בנוגע לגובה הפיצויים האפשרי, אם כי עורך הדין המייצג יוכל לספק הערכה משוערת במתן הייעוץ ובדיקת העילה האפשרית לתביעה. ישנן תביעות שמסתיימות בפשרה ולכן משך התנהלותן המשפטי מתקצר.

כאן תמצאו נוירולוג שיספק לכם חוות דעת רפואית מקצועית, אמינה ומדויקת.

 

שופט מרכזי

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מה חשוב שתדעו על רשלנות רפואית?

נדמה לכם שהרופא שאליו פניתם התנהג כלפיכם בצורה מתרשלת? לא ברור לכם איך יכול להיות שהוא לא שלח אתכם לעשות בדיקה מסוימת? או שאולי המצב

תביעת רשלנות רפואית

ישנן לא מעט תביעות המוגשות בישראל בנושאים ובתחומים שונים, ואחד מהתחומים הנפוצים ביותר הוא הענף של רשלנות רפואית. לכאורה הרופאים שלנו לומדים שנים רבות, צוברים

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית

במסגרת דיני הנזיקין ישנו תחום משפטי של רשלנות רפואית, שככלל עוסק בשאלת האחריות של גורם אזרחי או ציבורי לקרות נזק כלשהו של אדם או גוף