אילו מסמכים חשוב לשמור לפני הגשת תביעת רשלנות רפואית?

תוכן עניינים

רשלנות רפואית היא אירוע משפטי עם שכיחות גבוהה הרבה יותר ממה שנוהגים לחשוב. באירוע של רשלנות רפואית, מטופל כלשהו שעובר הליך רפואי מסוים, יוצא עם נזק עקב פעולות רשלניות מצד המטפל או הצוות הרפואי. אנשים שחווים אירוע של רשלנות רפואית, יכולים להגיש תביעת פיצויים, על מנת שיוכלו לשקם את עצמם באמצעות סיוע כלכלי. מהם המסכמים שחשוב לשמור לפני הגשת התביעה הזאת? התשובות במאמר שלפניכם.

 

חשיבות המסמכים ברשלנות רפואית

לפני שנבין מדוע מסמכים חשובים מאוד באירוע של רשלנות רפואית, חשוב להבין מהי רשלנות רפואית בכלל לפי הגדרת החוק. החוק קובע שהליך רפואי ייחשב להליך שאירעה בו רשלנות רפואית אם נגרם נזק משמעותי למטופל שעובר את ההליך, כל עוד הגורם המטפל או הצוות הרפואי לא פעלו לפי הנורמות הקבועות או שלא ניסו למנוע את הנזק באמצעות דרכים שונות העומדות לרשותם. לחצו על הקישור בשביל עוד מידע על רשלנות רפואית.

כאשר אדם חווה רשלנות רפואית, הוא יכול להגיש תביעת פיצויים, שיכולה לזכות אותו בסכומים כספיים משמעותיים. כאשר תביעה כזו מגיעה אל פתחו של בית המשפט, השופט שינהל את התיק יבחן את העדויות והראיות השונות. חלק משמעותי מהראיות הללו הם המסמכים הרפואיים. מסמך רפואי הוא ראיה לכל דבר בבית המשפט.

 

מסמכים שונים שחשוב לשמור

ישנם סוגים שונים של מסמכים רפואיים שיכולים לסייע במהלך הגשת תביעת רשלנות רפואית, אותם חשוב לשמור. למשל, מסמך רפואי עם תוצאות של בדיקה רפואית כלשהי. בין היתר ניתן לשמור מסמכים של בדיקות דם, בדיקת CT, בדיקת רנטגן, בדיקת שתן או בדיקת MRI.

תוצאות הבדיקה, כפי שניתן יהיה להבין מעיון במסמך, הן תוצאות אבסולוטיות ואובייקטיביות. כל עוד הבדיקה בוצעה כהלכה, לא ניתן לערער עליהן, כך שהן יכולות להציג את מקרה הרשלנות בצורה מוצקה. כמו כן, מסמך רפואי המעיד על אבחנה יכול להעיד על רשלנות מצד הרופא. גם מסמכים רפואיים המעידים על ניתוחים, טיפולים שונים או מתן תרופות (מרשמים) יכולים להציג רשלנות מצד הצוות הרפואי.

 

חוות דעת רפואית – מסמך שיש לשמור?

"חוות דעת מרופא מומחה" היא מונח ששומעים כמעט תמיד כאשר מגישים תביעת רשלנות רפואית. מדובר במסמך רפואי עם חשיבות קריטית להגשת תביעת רשלנות רפואית. בית המשפט מייחס לה חשיבות רבה, כך שלא ניתן להגיש תביעת רשלנות ללא הצגת מסמך כזה.

למרות זאת, חשוב להבין שלא מדובר על מסמך שיש לשמור, אלא על מסמך רפואי שיש לקבל מרופא מומחה חיצוני, שאינו קשור להליך הרפואי הרשלני שעבר התובע. לפני הגשת התביעה, בנפרד משלב איסוף המסמכים הרפואיים, יצטרך התובע לגשת אל רופא מומחה שיבחן אותו וינסח חוות דעת, בה הוא יצביע על הקשר בין ההליך הרשלני לבין הנזק שאירע לתובע.

עוד מידע על רשלנות רפואית

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מה חשוב שתדעו על רשלנות רפואית?

נדמה לכם שהרופא שאליו פניתם התנהג כלפיכם בצורה מתרשלת? לא ברור לכם איך יכול להיות שהוא לא שלח אתכם לעשות בדיקה מסוימת? או שאולי המצב

תביעת רשלנות רפואית

ישנן לא מעט תביעות המוגשות בישראל בנושאים ובתחומים שונים, ואחד מהתחומים הנפוצים ביותר הוא הענף של רשלנות רפואית. לכאורה הרופאים שלנו לומדים שנים רבות, צוברים

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית

במסגרת דיני הנזיקין ישנו תחום משפטי של רשלנות רפואית, שככלל עוסק בשאלת האחריות של גורם אזרחי או ציבורי לקרות נזק כלשהו של אדם או גוף

שלבי הגשת חוות דעת רפואית נוירולוגית

נוירולוגיה מתייחסת למחלות, פציעות ופגיעות במערכת העצבים שגורמות לנזק קשה וארוך טווח. אם אתם מעוניינים לתבוע על כך שנגרם לכם נזק נוירולוגי, עליכם לצרף לכתב