הגשת תביעת רשלנות רפואית בגין ניתוח גב – איך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים

רשלנות רפואית בניתוחי גב היא נושא שנדון כבר שנים רבות. אין זה נדיר שלמטופלים יש סיבוכים לאחר הניתוח ואז הם מאשימים את הרופא שלהם. השאלה אם הרופאים הם האחראים לסיבוכים הנובעים מניתוח גב או לא – שנויה במחלוקת. אם הגעתם למאמר זה, לצערנו כנראה חוויתם חוויה לא פשוטה. מקרי הרשלנות הרפואיים גדלים משנה לשנה ורבים מתלוננים כי טעות של רופאים עלתה להם ביוקר. איך תוכלו לזהות שחוויתם רשלנות רפואית? אילו מקרים נחשבים רשלנות?

 

מה ההגדרה לרשלנות רפואית?

בתביעה הנוגעת לרשלנות רפואית, בוחן בית המשפט אם האדם המטפל נתן שירות בצורה סבירה, כפי שהיה עושה אדם אחר באותו התפקיד באותו המצב. מדובר ברמת המיומנות של האדם המטפל וגם במידת הזהירות שננקטה על ידו. כלומר, בוחנים האם הענקת הטיפול הרפואי הייתה ברמת מיומנות וזהירות הולמת למצב. במידה ולא – ייחשב הטיפול לרשלנות.

 

איך תדעו שנחשפתם לרשלנות רפואית?

קודם כל יש להבין מהו הנזק שנגרם לכם והאם מדובר בתופעת לוואי או תקלה. זאת אומרת שקודם כל, המטופל צריך להרגיש כי חווה נזק בריאותי בעקבות הטיפול שקיבל. זאת, מכיוון שלא כל טיפול רפואי שלא השביע את רצון המטופל הוא מקרה של רשלנות רפואית. מי שתובע, יצטרך להציג בבית המשפט הוכחות לרשלנות וראיות שונות. לכן, חשוב להתייעץ קודם כל עם עורך דין שמבין ספציפית בתחום הרשלנות כמו עורך דין דוד פייל.

 

רשלנות במעמד החלטה על ניתוח גב

כאשר נבחן מקרה של מטופל שניזוק לאחר ניתוח הגב, יש לבדוק קודם כל כיצד התקבלה ההחלטה על הניתוח, על סוג הניתוח והביצוע שלו. במקרים רבים, הרופא המטפל החליט על מתן טיפול שגוי עוד במעמד ההחלטה על ניתוח. זאת למשל, כאשר אפשר היה להסתפק במעקב אחרי המצב הרפואי, או בטיפולים פרא-רפואיים כמו הידרותרפיה או פיזיותרפיה, אך הרופא שלח לניתוח.

פעמים אחרות, נדרש היה ניתוח קודם למועד שבו הרופא המליץ על הניתוח. בזמן שעבר המצב הרפואי החמיר ולכן הסיכון בניתוח גדל. במקרים בעייתיים נוספים בוחנים כיצד היה אפשר לבחור בניתוח פשוט יותר מזה שבחר הרופא לבצע (או להיפך). נראו גם מקרים בהם הרופא המעיט בהערכת הסיכונים האפשריים או בהצגתם למטופל.

 

רשלנות בניתוחי הגב

ניתוחי גב מוגדרים כניתוחים בעלי סיכון גבוה. זאת בגלל שפגיעה בעמוד השדרה או בעצבי הגב, עלולה לגרום נזק קשה ובלתי הפיך. נגיעה במקום הלא נכון יכולה להוביל לכדי שיתוק או כאבים מתמשכים. כדי לבחון אם חלה רשלנות במעמד הניתוח, יילקח דו"ח הניתוח ומסמכים רפואיים נוספים שנמצאים בתיק החולה, מהם ניתן לדלות מידע שמסייע להבין את מהלך הניתוח ומה קרה בו.

חשוב להכיר את העובדה שדו"ח ניתוח חייב להירשם לכל ניתוח, על פי חוק, וכי למטופל ישנה גישה מלאה אליו. אם יימצאו ליקויים שקרו בעת הניתוח, תסופק עילה לתביעה וגם לדרישת פיצוי כספי.

רשלנות רפואית

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מה חשוב שתדעו על רשלנות רפואית?

נדמה לכם שהרופא שאליו פניתם התנהג כלפיכם בצורה מתרשלת? לא ברור לכם איך יכול להיות שהוא לא שלח אתכם לעשות בדיקה מסוימת? או שאולי המצב

תביעת רשלנות רפואית

ישנן לא מעט תביעות המוגשות בישראל בנושאים ובתחומים שונים, ואחד מהתחומים הנפוצים ביותר הוא הענף של רשלנות רפואית. לכאורה הרופאים שלנו לומדים שנים רבות, צוברים

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית

במסגרת דיני הנזיקין ישנו תחום משפטי של רשלנות רפואית, שככלל עוסק בשאלת האחריות של גורם אזרחי או ציבורי לקרות נזק כלשהו של אדם או גוף

שלבי הגשת חוות דעת רפואית נוירולוגית

נוירולוגיה מתייחסת למחלות, פציעות ופגיעות במערכת העצבים שגורמות לנזק קשה וארוך טווח. אם אתם מעוניינים לתבוע על כך שנגרם לכם נזק נוירולוגי, עליכם לצרף לכתב