תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית

תוכן עניינים

במסגרת דיני הנזיקין ישנו תחום משפטי של רשלנות רפואית, שככלל עוסק בשאלת האחריות של גורם אזרחי או ציבורי לקרות נזק כלשהו של אדם או גוף כזה או אחר.

במסגרת תחום זה, ישנה עוולת הרשלנות הרפואית, אשר עוסקת בקיום נזק כתוצאה מהתרשלות של הגורם המטפל.

במאמר שלפניכם, נדון בשאלה מהו תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית המלווה לקוח.

 

מהי רשלנות רפואית?

עוולת הרשלנות הינה עוולה העוסקת בשאלה האם המזיק חב חובת זהירות משפטית כלפי הניזוק, והאם פעולתו של המזיק אכן סטתה מחובת הזהירות וכתוצאה ממנה נגרם הנזק לניזוק. בהשלכה אל התחום הרפואי, השאלה היא האם הגורם המטפל, שיכול להיות רופא/ה, אח/ות או בעל תפקיד אחר, הפר את חובת הזהירות שלו כלפי המטופל, וכתוצאה מכך נגרם נזק.

כפי שאתם יכולים להבין ולתאר, כשם שמגוון וסוג הטיפולים הרפואיים הקיימים כיום הינו רחב במיוחד, כך גם המצב מבחינת תחום הרשלנות הרפואית. ולכן, תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית הינו רחב מאוד. בכך, נדון בחלקי המאמר הקרובים.

 

ידע משפטי

הדרישה הברורה מאליו, ועל כן נרחיב עליה מעט. כשם שנדרש מכל עו"ד בתחום אחר, גם מעורך דין רשלנות רפואית נדרש להכיר ולהיות מעודכן במטריה המשפטית לשם מתן טיפול הולם ומקצועי עבור לקוחותיו.

 

ידע רפואי

אמנם תחום דיני הנזיקין ובפרט תחום הרשלנות הרפואית הינו תחום משפטי, אך הוא משיק גם אל תחום אחר, שהמרכזי בהם הינו התחום הרפואי. אין זה אומר שעורך דין רשלנות רפואית צריך להיות רופא או אח בהכשרתו, אך עליו להכיר מינוח בסיסי ופרוצדורות רפואיות מסוימות בשביל להבין את התיק שעומד לפניו לעומק ולתת את השירות המשפטי הטוב ביותר ללקוחותיו.

כמובן שגם יכולותיו של עורך דין רשלנות רפואית מוגבלות, שכן בסופו של יום הוא איננו איש רפואה, ולכן, קיימת האפשרות להיוועץ בגורמים רפואיים מומחים, וזהו דבר שקורה לא אחת – קבלת חוות דעת רפואית בעת הליך משפטי בתחום הרשלנות הרפואית.

 

עבודת צוות עם הלקוח

תחום הרשלנות הרפואית, כיוון שמעורב בו נזק, איננו תחום פשוט. הלקוח, בין אם הוא המזיק ובין אם הניזוק, הינו גורם שמעורב רגשית, והחומר של כל תיק ותיק איננו קל לעיכול. לכן, תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית כולל בין היתר את היכולת לעבוד יחד עם הלקוח ובהתאם לצרכיו.

עורך דין רשלנות רפואית טוב ואיכותי יהיה קשוב לצרכי הלקוח ויעבוד עימו בשיתוף פעולה בשביל להגיע אל התוצאה המיטבית בהתאם למצב האישי של הלקוח, ולא אך ורק בהתבסס על המצב המשפטי שלו ושל התיק הספציפי. בדומה למספר תחומים אחרים, בהם מעורבים אמוציות ונזקים (לצערנו), עורך דין רשלנות רפואית מקצועי יהיה גם קשוב ונכון לעבוד יחד עם הלקוח.

 

כלי משפטי

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מה חשוב שתדעו על רשלנות רפואית?

נדמה לכם שהרופא שאליו פניתם התנהג כלפיכם בצורה מתרשלת? לא ברור לכם איך יכול להיות שהוא לא שלח אתכם לעשות בדיקה מסוימת? או שאולי המצב

תביעת רשלנות רפואית

ישנן לא מעט תביעות המוגשות בישראל בנושאים ובתחומים שונים, ואחד מהתחומים הנפוצים ביותר הוא הענף של רשלנות רפואית. לכאורה הרופאים שלנו לומדים שנים רבות, צוברים

שלבי הגשת חוות דעת רפואית נוירולוגית

נוירולוגיה מתייחסת למחלות, פציעות ופגיעות במערכת העצבים שגורמות לנזק קשה וארוך טווח. אם אתם מעוניינים לתבוע על כך שנגרם לכם נזק נוירולוגי, עליכם לצרף לכתב