מתי ניתן לתבוע על רשלנות רפואית במעקב היריון?

תוכן עניינים

למרבה הצער, מקרים של התרשלות רפואית עדיין לא חלפו לגמרי מן העולם, גם לא בתחום רפואי רגיש כמו הריון ולידה, אשר לנזקים בו יש משמעות קריטית על חיי האישה והעובר, כמו גם על התא המשפחתי כולו. במאמר הבא נסביר מתי ניתן לתבוע על רשלנות רפואית במעקב הריון.

 

אבחון וטיפול

רשלנות רפואית בהריון יכולה להתבטא במספר אופנים שונים, כאשר החלוקה העיקרית ביניהם עומדת על רשלנות באבחון או רשלנות בטיפול. חשוב להבהיר שבהינתן נזק שנגרם לאשה, ליילוד או לשניהם, כל מקרה של רשלנות הוא מקרה חמור שניתן להגיש בעבורו תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות באבחון מתייחסת לאבחון שגוי או מאוחר של מצבים שונים הקשורים בהריון. כך למשל, רשלנות זאת יכולה לבוא לידי ביטוי באי הפנייה לבדיקות נחוצות או לרופאים מומחים בזמן, כמו גם על פענוח לקוי של תוצאות בדיקות שונות.

רשלנות בטיפול מתייחסת לכל טיפול רפואי שלא נעשה כסדרו והוביל לנזק משמעותי. רשלנות זאת יכולה להתבטא בפגיעה כלשהי במצבה הרפואי של האם או של העובר, כמו גם במתן טיפולים רפואיים לא נאותים שפגעו בהריון.

 

מה העילה לתביעת רשלנות רפואית במעקב הריון?

בכדי לתבוע לרשלנות רפואית במהלך ההיריון יש להוכיח משפטית קיום של שלושה תנאים: תקרה של התרשלות בהליך רפואי כלשהו הקשור בהיריון, נזק שנגרם מאוחר יותר, והוכחת קשר סיבתי בין השניים. חשוב להבהיר כי תביעת רשלנות רפואית תתקבל רק במקרה של הוכחת נזק. לכן היעדר תועלת, כלומר טיפול רפואי שלא תרם ליולדת ולעובר אך גם לא הזיק באופן חמור, אינו נחשב לעילה מספקת לתביעה זאת.

 

התוצאות של התרשלות רפואית

אין רצון לעורר פחד, ואכן רוב ההריונות והלידות בישראל מסתיימים בצורה מוצלחת לכל המעורבים בדבר. יחד עם זאת, התרשלות רפואית בעת מעקב ההיריון עלולה להביא לשורה של תוצאות קשות, הן לעובר והן לאם.

סיבוכי התרשלות יכולים להביא לפגיעות מוחיות אצל העובר, שיתוק, מומים שונים ובעיות אחרות הקשורות בהתפתחותו התקינה. אם זה לא מספיק, במקרים מסוימים התרשלות רפואית יכולה להציב את האם, העובר או שניהם במצב של סכנת חיים אמיתית.

 

עד שבע שנים מזמן המקרה

חשוב למקם את התביעה הרפואית בסדר זמנים נכון, מכיוון שכמו נושאים משפטיים רבים אחרים גם בהקשר של תביעת רשלנות רפואית חל חוק התיישנות. על תביעת רשלנות רפואית, חוק ההתיישנות עומד על תקופה של עד 7 שנים מאז אירע המקרה הרלוונטי.

 

על חשיבותה של התביעה

לסיכום, תביעת רשלנות רפואית על התרשלות בזמן מעקב היריון היא כלי משפטי חשוב שמאפשר לנפגעים לתבוע צדק כמו גם פיצויים כספיים חשובים בגין הנזק שנגרם להם. תביעה משפטית היא איום חמור, ועל כן היא יכולה במידה רבה לתרום למניעת מקרה ההתרשלות הבא.

רשלנות רפואית בהריון

 

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מה חשוב שתדעו על רשלנות רפואית?

נדמה לכם שהרופא שאליו פניתם התנהג כלפיכם בצורה מתרשלת? לא ברור לכם איך יכול להיות שהוא לא שלח אתכם לעשות בדיקה מסוימת? או שאולי המצב

תביעת רשלנות רפואית

ישנן לא מעט תביעות המוגשות בישראל בנושאים ובתחומים שונים, ואחד מהתחומים הנפוצים ביותר הוא הענף של רשלנות רפואית. לכאורה הרופאים שלנו לומדים שנים רבות, צוברים

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית

במסגרת דיני הנזיקין ישנו תחום משפטי של רשלנות רפואית, שככלל עוסק בשאלת האחריות של גורם אזרחי או ציבורי לקרות נזק כלשהו של אדם או גוף

שלבי הגשת חוות דעת רפואית נוירולוגית

נוירולוגיה מתייחסת למחלות, פציעות ופגיעות במערכת העצבים שגורמות לנזק קשה וארוך טווח. אם אתם מעוניינים לתבוע על כך שנגרם לכם נזק נוירולוגי, עליכם לצרף לכתב