אילו מחלות מאושרות לקבלת פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

אנשים שגרים בפריפריה זכאים להטבות שונות מטעם המדינה. חיילים שמשרתים בצבא מקבלים הטבות מסוימות מטעם המדינה. גם סטודנטים לתואר ראשון, אימהות חד הוריות ואנשים שנמצאים מתחת לקו העוני, יכולים לקבל זכאויות והטבות שונות. גם אנשים שנמצאים תחת טיפול רפואי יכולים לקבל זכאויות שונות גם כן. בין היתר, אנשים כאלו יכולים לקבל תחת נסיבות מסוימות פטור ממס הכנסה. במאמר הבא נסקור את המחלות השונות שמאושרות לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מי זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה?

לפני שנבין מהן מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה מוטב להבין מתי בכלל ניתן לקבל פטור ממס הכנסה מטעם המדינה. חשוב לציין שפטור ממס הכנסה הוא פטור משמעותי במיוחד, הן למקבל הפטור, שיכול להנות מסכומי כסף גבוהים והן למדינה, שמסתמכת מאוד על המיסים אותם היא גובה, כך שלא פשוט לקבל פטור זה. רק מי שנקבעו לו, עקב לקות מסוימת ממנה הוא סובל, 90% נכות בוועדה רפואית בביטוח הלאומי, יכול לקבל פטור ממס הכנסה.

 

מתי מחלה מזכה בפטור?

כאן נכנס עניין המחלות שמזכות בפטור ממס הכנסה. ישנן מחלות מסוימות שהחמרה במצב שלהן עשויה להוביל את המטופל לנכות. כשמחלה מדרדרת, המטופל או הרופאים שלו יכולים להבחין בכך על ידי הופעה של סימנים שונים. הסימנים הללו יכולים להיות לקויות מסוימות. אם הלקויות הללו מסיבות נכות ברורה וקשה למטופל, ייתכן שהמטופל יוכל לעמוד בתנאי קבלת הפטור ממס ההכנסה.

 

מחלת הסרטן

ככל הנראה מחלת הסרטן היא המחלה הקשה ביותר שמוכרת לציבור – גם מבחינת תסמיניה הקשים וגם מבחינת הטיפול הקשוח במיוחד במחלה זו. החמרה במצב המטופל, שמובילה לנכות זמנית או קבועה, יכולה להפוך אותו לזכאי בעיני המדינה לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

אי ספיקה לבבית

ישנם איברים רבים שיכולים להגיע למצבים של אי ספיקה, ממגוון סיבות שונות. אי ספיקה של הלב היא מצב בו הלב אינו מצליח לעמוד בעומסים הסטנדרטיים. מצב זה מסוכן מאוד, כך שמטופלים הלוקים באי ספיקה זו יכולים לקבל את הפטור.

 

סוכרת

ישנם שני סוגים של סוכרת, ששניהם נובעים מתהליכים שונים בגוף. בכל אופן, גם סוכרת מהסוג הראשון וגם סוכרת מהסוג השני יכולים להוביל למצב של נכות בכף הרגל, אם המחלה מדרדרת.

 

דלקת קרום המוח

דלקת קרום המוח היא דלקת חמורה מאוד. אם היא לא מטופלת בזמן, היא עשויה להזיק ולהחמיר את מצבו הבריאותי של המטופל. דלקת קרום המוח יכולה לזכות במקרים מסוימים בקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מחלות הפוגעות בראייה 

ישנן מחלות רבות שיכולות להסב נזקים לראייה. המדינה מאפשרת למי שיש לו תעודת עיוור, או תעודת לקוי ראייה, כתוצאה ממחלה כלשהי בין היתר, לקבל פטור ממלא ממס הכנסה, מכיוון שמדובר במצב בריאותי קשה במיוחד ששקול לנכות.

פטור ממס הכנסה

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מהו החוק העדכני להפעלת גריל גז במרפסת

כללי תקופת הקורונה ידועה ככזו שמובילה אותנו לבלות זמן רב יותר בבית. אם בעבר יכולנו להתאוורר ולבלות עם משפחה וחברים בבתי קפה, מסעדות ובפארקים השונים,

האם מגיע לי זכויות סיעודיות?

התייעצות עם בעלי מקצוע, מעקב אחר מידע באמצעי התקשורת ובעיקר פניה אל הגורמים המוסמכים הן כולן פעולות שיכולות לסייע לנצל זכויות סיעודיות. אז מאיפה מתחילים

כל מה שחשוב לדעת על פוקר אונליין!

פוקר אונליין הוא אחד מענפי ההימורים הפופולריים ביותר בעולם. הוא מאפשר לשחקנים מכל העולם לשחק פוקר אחד נגד השני, מבלי לצאת מהבית. המאמר יפרט את