הצעדים שיש לבצע לצורך גביית חוב

תוכן עניינים

מישהו חייב לכם כסף? כל עוד אנחנו לא מדברים על כמה שקלים שהשאלתם בעבר לחבר והם עדיין לא חזרו אליכם, סיכוי סביר שתרצו להשיב את הכסף בחזרה. הבעיה היא שאם אדם מחליט שלא לשלם חוב מסוים שנוצר לו כלפיכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם חסרי אונים בניסיון להשיב את אליכם את כספכם. אלו הצעדים שיש לבצע לצורך גביית חוב יעילה וחוקית.

 

חובות שעשויים להיווצר כלפיכם

חובות יכולים להיווצר כלפיכם במספר דרכים. לקוח שדוחה את התשלום שלו, אדם שלווה מכם כסף ולא מחזיר אותו, שוכר שאינו משלם את דמי השכירות שנקבעו – כל אלו עשויים להיות מוגדרים כחובות. מכיוון שחוב הוא כסף שאמור להיות שלכם בסופו של דבר, יש לכם זכות חוקית לקבל את הכסף שלכם בחזרה, באמצעות מספר אמצעים שונים. קראו עוד על כך באתר https://s-gigilaw.co.il.

 

פנייה אל החייב

ישנם מקרים רבים, הרבה יותר ממה שניתן לחשוב, בהם החייב אינו מודע לחוב. זאת אומרת שאתם יודעים שהוא צריך לשלם לכם סכום כספי מסוים, אך הוא אינו מודע לכך. קודם כל מומלץ לפנות אליו, להסביר לו את הסיטואציה ולהוכיח לו שהוא חייב לכם סכום כסף מסוים. אם הכל יתנהל כשורה, הוא יעביר את התשלום במועד שסוכם ביניכם.

 

יצירת קשר עם עורך דין

יצרתם קשר עם החייב אך הוא החליט לא לשלם לכם? מכאן מומלץ לקבל סיוע מעורך דין. עורך דין בקיא בצורות החוקיות שניתן לגבות חוק באמצעותן. הוא יסייע לכם לא להרגיש חסרי אונים על ידי נקיטת צעדים משפטיים, שהמטרה של אותם צעדים תהיה לגרום לחייב לשלם בסופו של דבר את הכסף שהוא חייב לכם.

 

פעולות מצד עורך הדין

עורך הדין יכול לבצע מספר פעולות. בין היתר, הוא יכול ליצור קשר מחדש עם החייב ולהתריע בפניו על נקיטת הליכים משפטיים, כמו הגשת תביעה אזרחית נגדו. בנוסף, אם החייב "נעלם" ואינו עונה יותר להודעות שלכם או לשיחות טלפון מכם, עורך הדין יוכל לסייע באיתורו.

 

הגשת תביעה

אם החייב ממשיך שלא לשלם, עורך הדין יוכל להגיש תביעה לבית המשפט. המטרה של התביעה הזאת היא להפוך את אותו חוב לעובדה שנקבעת על ידי שופט בית המשפט. תציגו בדיון הוכחות שונות שמראות שאכן החייב צריך לשלם לכם כסף, כדי שהשופט יפסוק עבורכם במשפט ויקבע את גובה החוב שעל החייב לשלם.

 

הוצאה לפועל

החייב ממשיך שלא לשלם גם לאחר פסק דין? פניה אל הוצאה לפועל אמורה להבטיח את קבלת החוב. הוצאה לפועל היא רשות מטעם משרד המשפטים, שהמטרה שלה היא להפעיל לחץ על חייבים להסדיר את החובות שלהם. ניתן לפנות אל הוצאה לפועל רק לאחר שיש לכם פסק דין משופט המעיד על החוב, כך שסדר הפעולות שמתואר עד כה חשוב.

לגבות חוב

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מהו החוק העדכני להפעלת גריל גז במרפסת

כללי תקופת הקורונה ידועה ככזו שמובילה אותנו לבלות זמן רב יותר בבית. אם בעבר יכולנו להתאוורר ולבלות עם משפחה וחברים בבתי קפה, מסעדות ובפארקים השונים,

האם מגיע לי זכויות סיעודיות?

התייעצות עם בעלי מקצוע, מעקב אחר מידע באמצעי התקשורת ובעיקר פניה אל הגורמים המוסמכים הן כולן פעולות שיכולות לסייע לנצל זכויות סיעודיות. אז מאיפה מתחילים

אילו מחלות מאושרות לקבלת פטור ממס הכנסה?

אנשים שגרים בפריפריה זכאים להטבות שונות מטעם המדינה. חיילים שמשרתים בצבא מקבלים הטבות מסוימות מטעם המדינה. גם סטודנטים לתואר ראשון, אימהות חד הוריות ואנשים שנמצאים

כל מה שחשוב לדעת על פוקר אונליין!

פוקר אונליין הוא אחד מענפי ההימורים הפופולריים ביותר בעולם. הוא מאפשר לשחקנים מכל העולם לשחק פוקר אחד נגד השני, מבלי לצאת מהבית. המאמר יפרט את