פגעו ברכב שלך מאחור בדרך לעבודה? כך תוכל למקסם את הפיצויים

תוכן עניינים

תאונת דרכים היא תמיד אירוע לא נעים, כאשר היא מתרחשת בדרך לעבודה היא מבאה עמה עוד סיטואציות שיש להתייחס אליהן, אך תופתעו, יכול להיות שזה אפילו יכול לעזור לכם להשיג פיצוי גבוה יותר, אז גם אם פגעו ברכב שלך מאחור בדרך לעבודה? כך תוכל למקסם את הפיצויים.

 

שאלת האשם בעת פגיעה מאחור ברכב

למרות העובדה שבמקרים רבים שאלת האשמה בתאונת דרכים איננה משפיעה על קבלת הפיצויים, לשאלת האשם בתאונות דרכים יש משמעות בדיון בין חברות הביטוח על מי ישלם וכפועל ישיר על התייקרות הפוליסה שלכם בעתיד וכמובן שאלת השתתפות העצמית. הפסיקה של בתי המשפט בישראל העלתה על הכתב מספר פסיקות שהטילו את האשמה על פגעה מאחור על הרכב הפוגע משתי סיבות עיקריות:

  1. חזקת החוק המתבססת על כך שיש חובה לשמור מרחק, חזקה המגובה בתקנות התעבורה משנת 1961. החזקה קובעת של הנהג להיות ער לתנאי הדרך ללא קשר לסוג הרכב, המטען שלו או מצבו.
  2. חזקת חוסר הזהירות – ההנחה הרווחת קובעת שמי שפוגע ברכב מאחור פעל באופן שאינו זהיר, היות שמי שמקפיד על שמירת מרחק יוכל לצפות אירועים לא צפויים ויספיק להגיב בזמן.

כאשר אנו מתייחסים אל פגיעה ברכב שלנו מאחור בעת שהינו בדרך אל העבודה, ממנה או בנסעה מעם העבודה, או אז בנוסף לפיצוי על תאונת הדרכים נוכל לבקש גם פיצוי בגין תאונת עבודה. מומלץ לבצע פעולה זאת באמצעות עו"ד תאונות עבודה וחשוב מאד להקפיד שהתאונה תקבל מעמד של דיווח על תאונת עבודה.

פגיעה במכונית

פגעו ברכב שלך מאחור בדרך לעבודה? כך תוכל למקסם את הפיצויים

עובדה ידועה היא שהדרך אל מקום העבודה או חזרה ממנה בסוף יום העבודה נחשבים כפרק זמן שבו אדם נחשב עדיין בתחום יום העבודה. קביעה זאת מעוגנת גם בפסיקה וגם בתביעות אפשריות לביטוח הלאומי. לכן כאשר הרכב שלנו נפגע על ידי פגיעה מאחור מרכב אחר כאשר אנו בתוך זמן הנסיעה הנחשב לעבודה, בתוך כך גם נסיעות הקשורות לעבודה במהלך היום, אנו למעשה פועלים בשני שדות שונים של אפשרויות ביטוח שונות.

  • פיצוי בגין תאונת דרכים – על פי המקובל בישראל חוק הפלת"ד מאפשר פיצוי מחברת הביטוח לגבי תאונת דרכים ללא קשר לשאלת האשמה או אי האשמה בעת תאונת דרכים. לכן הפיצוי אמור להיות מידי.
  • פיצוי בגן תאונת עבודה – במידה ונגרם נזק גופני כזה או אחר אשר בגינו אתם נאלצים להפסיד ימי עבודה, או יכולת השתכרות, אפשר לבצע דיווח על תאונת עבודה באופן מידי למעסיק שלכם. את המשך תהליך הפניה בנושא זה מומלץ לעשות באמצעות עו"ד תאונות עבודה.

 

חשיבותו של עורך הדין במצב שכזה

כולנו מכירים את המצב שבו חברות הביטוח מבטיחות הרים וגבעות וברגע האמת מנסות להתנער ממחויבויותיהן, על מנת להימנע מסיטואציה שכזאת ולהבטיח את מקסום התהליך מומלץ לפנות אל עו"ד תאונות עבודה מכמה סיבות:

  • הכרת התהליכים הדרושים על מנת לקבל הכרה בתאונת דרכים גם כתאונת עבודה.
  • לבצע דיווח נכון לכל הגורמים ובכך גם דיווח למשטרה וגם דיווח על תאונת עבודה.
  • הכנת התביעות בצורה מסודרת לגורמים הנדרשים.
  • ייצוג בהליכים השונים הנדרשים.

תאונת דרכים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו