חוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסוימים

תוכן עניינים

מוסדות שמטרתם שירות לקטינים, לחסרי ישע או לאנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית, לא יכולים על פי החוק להעסיק עברייני מין מורשעים.

בנוסף, האיסור חל גם על העובד והוא מחייב אישור ממשטרת ישראל כדי להתגבר עליו

בשנת 2001 נחקק בישראל חוק שאוסר על העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, החוק לא חל רק על מוסדות ציבור אלא גם על מוסדות של המגזר השלישי ולעיתים גם על מוסדות פרטיים ומסחריים. עם זאת, יש קו מחבר בין המוסדות שאליהם מתייחס החוק ושעבורם הוא אוסר העסקת עברייני מין.

קודם כל, החוק אוסר על העסקת עברייני מין בכל מוסד שהמטרה שלו היא מתן שירות לקטינים מתחת לגיל 18. שנית, החוק מתייחס גם אל מוסדות שונים שבהם מספקים שירות או עזרה לחסרי ישע – גם אם הם מבוגרים יותר. בנוסף, החוק קובע שחל איסור להעסיק עברייני מין במוסדות שמעניקים שירות לאנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית.

 

על מי החוק חל?

סוגים שונים של עבירות מין עלולים למנוע העסקה במוסדות הקבועים בחוק. בגלל שמטרת החוק היא לתת הגנה מיוחדת לקטינים, חסרי ישע או בעלי מוגבלויות, הוא חל על כל סוגי עבירות המין. יתרה על כך, המחוקק יוצא מתוך נקודת הנחה שמדובר על עבירות שהן מטבען חזרתיות.

חשוב להבין את מאפייני החוק על מנת להשיג את ההגנה המבוקשת על חסרי הישע מצד אחד, אך לשמור על זכותם של המועמדים לעבודה מצד שני. כך למשל חל איסור על המעסיק להעסיק עבריין מין בכל עבודה שמאפשרת לו להיות בקשר עם קטינים, אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחות או חסרי ישע. מנגד, החוק גם קובע שאפשר לקבל אישור ממשטרת ישראל לצורך העסקה במוסדות המנויים ברשימה.

 

באיזה מוסדות אסור להעסיק עברייני מין?

דרך אחרת לבחון את מאפייני החוק היא להיכנס אל עובי הקורה ולבדוק באיזה מוסדות הוא מתקיים. בגלל שההגדרה של מוסדות שמטרתם לספק שירות לקטינים, חסרי ישע או אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחות רחבה כל כך, יש מקום לבדוק איפה זה מתרחש בפועל.

כך לדוגמא קבועים בחוק מוסדות ספציפיים שבהם אסור להעסיק עברייני מין ובהם בתי ספר, גני ילדים, מרכזי תרבות ונוער, מרכזי ספורט, גן חיות, בריכת שחייה שפתוחה גם לקטינים ועוד. במקביל, החוק חל על מוסדות ובהם קייטנות, תנועות נוער, בית חולים ומסגרות שיקום.

 

עם מי מתייעצים לגבי החוק?

גם מעסיק וגם מועמד לעבודה יכולים להתייעץ עם עורך דין פלילי. עבור המעסיק, מדובר על דרך טובה לוודא שהוא לא עובר על החוק. עבור עברייני מין, זה יכול להיות צעד בכיוון הנכון לקראת קריירה חדשה שלא תתנגש עם החוק.

 

פטיש

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו

מתי אמירה שלכם יכולה להיחשב כלשון הרע

בתקופה האחרונה אנו עדים לתביעות רבות שעוסקות בלשון הרע. הדבר בא לידי ביטוי ברוב המקרים בעקבות חוסר מודעות בנושא והתנהלות שגויה ברחבי הרשת. יצאנו לפגוש