מתי אמירה שלכם יכולה להיחשב כלשון הרע

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה אנו עדים לתביעות רבות שעוסקות בלשון הרע. הדבר בא לידי ביטוי ברוב המקרים בעקבות חוסר מודעות בנושא והתנהלות שגויה ברחבי הרשת. יצאנו לפגוש את המומחים בתחום כדי לבחון מתי אמירה שלכם עשויה לסבך אתכם מבחינה פלילית מכיוון שהיא תיחשב כלשון הרע. הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע הנחוץ לכם בתחום.

 

האנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי קפדני של האנשים הבאים:

  • אנשים שנתבעו על לשון הרע
  • אנשים שתבעו גורמים אחרים בעקבות לשון הרע
  • אנשים שעוסקים בתחום המשפט שבקיאים בתחום זה

היה חשוב לנו להביא במדריך הנוכחי את כל המידע המקיף בנושא, כך שזו הסיבה שנעזרנו באנשים הללו. זו ההזדמנות להודות להם על הסיוע הקפדני. שכן, בזכותם, המדריך הנוכחי רואה אור.

 

רגע, מה זה בכלל לשון הרע?

למקרה ששמעתם על לשון הרע אך אינכם יודעים בדיוק במה מדובר ואיך הדבר בא לידי ביטוי, שאלנו את המומחים בתחום מה ההגדרה של המושג. ההגדרה של לשון הרע היא בעצם פרסום שבא לידי ביטוי בדרכים שונות, כמו למשל הדרכים הללו:

  • פרסום פוסט בפייסבוק
  • אמירה שנאמרה בטלוויזיה
  • הודעת וואצאפ שנכתבה בקבוצה או באופן פרטי ועוד

במידה ואכן נעשתה עבירה של לשון הרע בפלטפורמות אלו ואחרות, חשוב לפנות בהקדם אל עורך דין לשון הרע כדי לקבל הכוונה וייעוץ בנושא.

 

אז מתי אמירה שלכם יכולה להיחשב כלשון הרע?

ראוי לציין כי כדי שהדבר ייחשב לשון הרע ההודעות הללו צריכות לכלול תוכן שפוגע, משפיל או לועג לאדם מסוים כאשר המטרה היא לפגוע. הפגיעה יכולה להיות במשלוח היד שלו, במקצוע שלו, במשרה שלו או בכל אופן אחר. אמירה שלכם יכולה להיחשב כלשון הרע גם אם ביזיתם אדם ולעגתם על אחד או יותר מהדברים הבאים שמאפיינים אותו:

  • הנטייה המינית שלו
  • המין שלו
  • הדת שלו
  • המוצא שלו
  • הגזע שלו ועד

 

מה העונש הצפוי לכם על אמירה שכזו?

אם אכן תואשמו כמי שאמרו אמירה של לשון הרע, אתם עשויים לשלם פיצויים עבור התובע בסך של כ – 50 אלף ₪! כדאי שתדעו שהסכום הזה עשוי להיקבע גם מבלי שיהיה צורך להוכיח נזק. כך שאתם יכולים לראות שמדובר בעניין לא פשוט שעשוי להוביל אתכם לתשלום גבוה ביותר מבלי שבכלל שמתם לב. ההמלצה של האנשים שעמם שוחחנו בנושא היא לפנות באופן מידי אל עורך דין שבקיא בנושא לשון הרע כדי לבדוק האם ישנה עילה לתביעה כנגדכם בנושא זה.

 

לסיום

אתם עלולים למצוא את עצמכם בהליך משפטי שמתקיים בעקבות אמירה שאמרתם שעשויה להיחשב כלשון הרע. כעת, ידוע לכם מתי אמירה שכזו יכולה להיות פלילית והדבר יוביל אתכם לפנות לעורך דין מקצועי בנושא.

פטיש מזהב

 

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו