הוצאת דיבה בעבודה – מה עושים?

תוכן עניינים

לשון הרע והוצאת דיבה בעבודה טומנים בחובם פוטנציאל הרסני, ועלולים להביא לפגיעה אישית, השפלה ופגיעה בפרנסה. הוצאת דיבה יכולה לקבל צורות שונות במקום העבודה, ביניהן דיבור, כתיבה, שימוש בתנועות מסוימות ועוד. אם אתם חושדים שנפגעתם מהוצאת דיבה במקום העבודה שלכם בצורה ישירה או מרומזת, חשוב להכיר את דרכי הפעולה ואת זכויותיכם במקרה זה. הוצאת דיבה בעבודה – מה עושים? כל המידע במאמר הבא!

 

איסוף ראיות בכל שלב

שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון מסביר, שכאשר מתמודדים עם לשון הרע והוצאת דיבה, חיוני לאסוף עדויות רבות ככל האפשר בכל שלב. זה כולל איסוף רשומות כתובות או אלקטרוניות כגון מיילים, הודעות טקסט או פוסטים במדיה חברתית המכילים הצהרות מכפישות. אם מישהו היה עד לאירוע, נסו להשיג את הצהרתו או את פרטי הקשר שלו. ככל שאיסוף הראיות יהיה מפורט יותר, כך תוכלו לבנות תיק חזק במקרה של תביעת הוצאת דיבה.

 

שימוש במדיניות מקום העבודה

מקומות עבודה רבים מודעים לעניין הוצאת הדיבה, ומתחזקים מדיניות קשיחה בכל הנוגע לכך. במידה ובמקום העבודה שלכם ישנם נהלים בנושא, באפשרותכם לגשת אל הממונים ולבקש מהם לפעול נגד הוצאת הדיבה כלפיכם. באותו אופן, שימו לב להתנהלות שלכם והקפידו לא לחרוג ממדיניות החברה בכל הנוגע ללשון הרע והוצאת דיבה כלפי עובדים אחרים.

 

פנייה לייעוץ משפטי

אם ההשמצה נמשכת או שמקום העבודה שלכם אינו מטפל בסוגיה בצורה מספקת, ייתכן שיהיה צורך להתייעץ עם עורך דין לענייני לשון הרע. עורך דין לשון הרע יוכל לספק לכם ייעוץ מקצועי כבר בשלב הראשוני, כדי לבחון את חוזק התיק ואת הסיכויים להצלחה. בהמשך ההליך, עורך הדין יוכל לייעץ לכם כיצד לפעול ואף לייצג אתכם בבית המשפט במקרה והצורך יגיע.

 

הקפידו לשמור על מקצועיות

למרות שזה עלול להיות מפתה במיוחד, חיוני עבורכם לשמור על מקצועיות ולהימנע מהתנהגות תגמול לכל אורך ההליך. הימנעו מלבצע כל פעולה או שיחות שעלולות להסלים עוד יותר את המצב, ושמרו על התנהגות מכובדת שתשרת את האינטרסים שלכם בהמשך הדרך. התמקדו בטיפול בבעיה באמצעות ערוצים מתאימים ושמירה על המוניטין המקצועי שלכם.

 

לסיכום

מקרים של הוצאת דיבה בעבודה יכולים להיות בעלי השלכות מחמירות לכת, ועלינו להיות ערים לכך עבורנו ועבור הקולגות שלנו. בעוד חלק מהאנשים עשויים להבליג או לנסות לטפל במצב בכוחות עצמם, חשוב להכיר גם את האפשרות של פניה לעו"ד לשון הרע מקצועי שיוכל לעשות לנו סדר בדברים. איסוף ראיות מוקפד, התנהלות מחושבת לאורך כל הדרך, פנייה לגורמים המתאימים ושימוש במדיניות מקום העבודה, יבטיחו שתצאו מהסיטואציה כשידכם על העליונה. עורך דין לשון הרע יידע לייעץ לכם כיצד להתנהל בצורה הטובה ביותר במצבים שכאלו, כך שתוכלו למצות את זכויותיכם בצורה הטובה ביותר.

לשון הרע בעבודה

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו