מה יכול להיחשב כמעשה מגונה?

תוכן עניינים

מעשה מגונה הוא אחת מעבירות המין שמפורטות בחוק העונשין של מדינת ישראל. עבירה זאת היא עבירה מעט שונה מעבירות המין האחרות בשל ההגדרה המעט מסובכת שלה. בכתבה נדבר על עבירה זאת, נבחן אותה לפי ההגדרה החוקית והפרשנות המשפטית, ונעסוק בקצרה גם בענישה שמוטלת בגינה. 

 

הגדרת מעשה מגונה בחוק העונשין

מעשים מגונים הן עבירות שמפורטות בסעיף 348 של חוק העונשין. על מנת להתייעץ ולקבל עזרה ממערכת משפטית מנוסה, פנו לעורך דין. עבירות אלה נכנסו לספר החוקים הישראלי בהשאלה מהחוק המנדטורי שנחקק עוד לפני קום המדינה בשנת 1936. לפי החוק, הגדרה של מעשה מגונה היא "מעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים".

מעשה מגונה תלוי גם בחוסר ההסכמה של מי שהמעשה נעשה לעומתו. עבירות של מעשים מגונים שנעשות ללא נגיעה בגופו של אדם אחר, מוגדרות כמעשה מגונה בפומבי וחומרתן היא פחותה וכך גם הענישה בגינן.

עבירות של מעשה מגונה מחולקות לשלוש רמות של חומרה: מעשה מגונה ללא הסכמה, מעשה מגונה תוך שימוש בכוח, ומעשה מגונה בנסיבות מחמירות.

 

הגדרה משפטית של מעשה מגונה

החוק שמגדיר מעשה מגונה כעבירה, נועד בכדי להגן על זכויות האדם במדינת ישראל וכן על הערך שנקרא כבוד האדם. לכן, ההגדרה של מעשה מגונה תיעשה גם על פי הנורמות החברתיות המקובלות והכללים התרבותיים שקיימים בקהילה או בחברה שבה התבצעה העבירה.

שופטים רבים ניסו למצוא הגדרה לעבירת מעשה מגונה, וכל אחד מהם נתן לעבירה פרשנות מעט שונה. לדוגמה, לפי השופט משה זילברג, מעשה מגונה צריך להיבחן לפי השקפות החברה בה הוא נעשה. לעומתו, השופט דב לוין מגדיר את העבירה כמעשה שכל מסתכל אובייקטיבי מהצד יראה אותו כלא הגון ולא מוסרי, זאת מבלי להתחשב בהשקפות החברתיות המקובלות.

 

דוגמאות למעשים שיכולים להיחשב מעשים מגונים

התנהגות מינית אלימה ללא הסכמה של כל הצדדים המעורבים בה, יכולה להופיע במספר רב של דרכים וצורות. אדם שהתערטל בפומבי או ביצע אוננות בפני אדם אחר, ביצע מעשה מגונה בפומבי. גם נגיעה באברי מין שונים תיחשב בדרך כלל למעשה מגונה.

 

ענישה בגין עבירות של מעשים מגונים

הענישה על עבירות של מעשה מגונה משתנה בהתאם לחומרת המעשה והנסיבות הספציפיות שלו. על מעשה מגונה בפומבי, שנעשה ללא שימוש בכוח וללא מגע באדם אחר, העונש המקסימלי הוא שנת מאסר אחת. במקרים של שימוש בכוח, העונש המרבי כבר עולה לשבע שנות מאסר. במקרה של מעשה מגונה בנסיבות מחמירות, העונש יכול להגיע עד עשר שנות מאסר.

 

הגדרה משפטית של עבירות מעשה מגונה – סיכום

מעשה מגונה הוא מעשה שנועד לצורך סיפוק מיני או ביזוי מיני של אדם אחר ללא קבלת הסכמה לכך ממנו. בחוק מוגדרות מספר רמות חומרה של עבירה זאת, שגם משפיעות על העונשים שמוטלים בגינה. עונש המאסר המקסימלי על עבירה זאת כשהיא נעשית בנסיבות מחמירות, הוא עשר שנים.

מעשים מגונים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו