ייפוי כוח מתמשך – מה חשוב באמת

תוכן עניינים

תכנון העתיד תופס מקום נכבד במחשבות ובסדר היום שלנו, כאשר כולנו מעוניינים לנסות ולהתכונן בצורה היעילה והטובה ביותר אל תרחישים פתאומיים ובלתי צפויים. בין התרחישים הללו נמצאים מצבים בריאותיים כאלו ואחרים, המונעים מאיתנו לקבל החלטות רציונאליות באופן עצמאי. בהתאם לכך, מומלץ לערוך ייפוי כוח מתמשך מבעוד מועד

 

מהו ייפוי כוח מתמשך?

אמנם אין ביכולתנו לצפות את העתיד, אך תכנון העתיד בצורה חכמה ואחראית יכול לסייע לנו להתמודד עם מגוון סיטואציות ומקרים פתאומיים ובלתי צפויים בצורה קצת יותר מוצלחת מאשר אילו היו נוחתים עלינו בפתע פתאום.

כך, שינויים בריאותיים, כתוצאה מתאונות, מחלות, פציעות וכדומה, עלולים לגרום לנו לאבד את היכולת לקבלת החלטות רציונאליות בכוחות עצמנו, כאשר הדרך היעילה להתמודד עם מצבים כאלו, היא באמצעות עריכת ייפוי כוח מתמשך, המהווה מסמך משפטי המגדיר מי היינו רוצים שיטפל בנו במידה במצבים של פגיעה ביכולת הקוגניטיבית שלנו לקבל החלטות.

 

כיצד עורכים ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי כאמור ולכן, חשוב ומומלץ לערוך אותו עם עורך דין ייפוי כוח מתמשך אשר יכוון, ידריך וילווה אתכם לאורך כל התהליך. ככלל, עריכת ייפוי כוח מתמשך מתבצעת בשלבים הבאים: בחירת הגורם מיופה הכוח, עריכת נוסח ייפוי הכוח המתמשך וחתימה על הייפוי במעמד עורך הדין, המאמת את החתימות.

 

מהם מנגנוני האיזון והבלמים בהסכם ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך נועד להסדיר מבחינה משפטית את האפשרות לקבלת החלטות במגוון תחומים ונושאים עבור הממנה ובהתאם לכך, המחוקק קבע מספר מנגנוני פיקוח, המהווים מערכת איזונים ובלמים למול מרחב הפעולה הנרחב של מיופה הכוח:

 

 אישור ייפוי הכוח על ידי עו"ד מקצועי

ייפוי הכוח צריך להיערך על ידי עו"ד מקצועי, שעבר הסמכה בייפוי כוח מתמשך ואשר אינו בעל עניין אישי בייפוי הכוח.

 

חובת הפקדה של ייפוי הכוח

הסכם ייפוי הכוח צריך להיות מופקד אצל האפוטרופוס הכללי עד למועד כניסתו לתוקף.

 

הצהרה על התקיימות התנאים

כאשר מתקיימים התנאים לכניסת ייפוי הכוח לתוקף, מיופה הכוח נדרש למסור הצהרה בהתאם לאפוטרופוס הכללי.

 

ייפוי כוח מתמשך – חשוב לדעת

המחוקק קבע מספר הנחיות ומגבלות הנוגעות למרחב הפעולה והסמכויות של מיופה הכוח ובין ההנחיות העיקריות ניתן למנות את: החובה לפעול בהתאם לרצון הממנה, על מיופה הכוח לשמור מסמכים רלוונטיים הנוגעים להחלטות מהותיות שקיבל, קיימת אפשרות להגיש תלונה בדבר תפקודו של מיופה הכוח ועוד.

 

לסיכום

הסכם ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שנועד להסדיר מראש מיהם הגורמים המוסמכים לקבל החלטות שונות בענייננו, במקרים בהם נאבד את היכולת לקבלת החלטות עצמאיות. את הסכם ייפוי הכוח המתמשך יש לערוך עם עו"ד מקצועי, כאשר להסכם ייפוי הכוח קיימים מנגנוני איזון ובלמים שונים, כמו גם הנחיות הנוגעות למרחב הפעולה והסמכויות של מיופה הכוח.

ייפוי כוח מתמשך - מה חשוב באמת

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו