האם מגיעים לך פיצויי נכות כללית? בדוק זכאות

תוכן עניינים

אם אדם נעשה נכה מבחינה שכלית, נפשית או גופנית, כתוצאה מסיבה כזו או אחרת שגרמה לו לאותה הנכות, הוא יכול להיות זכאי במקרים מסוימים לקבלת פיצויי נכות כללית. מדובר על פיצויים משמעותיים, בדמות קצבה חודשית שתשולם לנפגע מהביטוח הלאומי. לא כל אדם שסובל מלקות או נכות זכאי לפיצויים כאלו. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לבדוק זכאות לפיצויי נכות כללית.

 

פיצויי נכות כללית

מדינת ישראל הקימה את הביטוח הלאומי, מתוך הבנה שגוף ביטוח אחיד שמבטח את כלל האזרחים במדינה בצורה שווה יכול לסייע לפערי שיווין וכן לתת סיוע במצבי חירום לאנשים חלשים בחברה. כתוצאה מכך, הביטוח הלאומי מעניק קצבאות וגמלות שונות לאנשים במצבים שונים.

גם אנשים בעלי מצבים רפואיים קשים, כמו נכות כללית, הנחשבת לכל נכות גופנית, נפשית או שכלית, יכולים לקבל פיצויי תביעת נכות כללית.

 

תביעת נכות כללית

כדי לקבל פיצויי נכות כללית, יש להגיש לביטוח הלאומי תביעת נכות כללית. מדובר בתביעה שצריכה לכלול את הטפסים הרלוונטיים ומסמכים שמעידים על המצב הרפואי שלכם. לאחר קבלת המסמכים, תזומנו אל וועדה רפואית שתבחן את המצב הרפואי שלכם. הוועדה קובעת אחוזי נכות, שמשפיעים בצורה ישירה על גובה הפיצויים הכספיים שתקבלו, אם בכלל.

 

מה קובע החוק?

החוק בישראל קובע שעל מנת לקבל קצבת נכות כללית, אתם צריכים שהכושר שלכם להשתכר ירד בלפחות 50% משהיה קודם למצבכם הרפואי הנוכחי. בנוסף, אתם צריכים שיקבעו לכם על ידי הוועדה הרפואית מעל ל-60% נכות בעבור הלקות שלכם.

 

מספר לקויות שונות

מצבים מסוימים עשויים לגרום לאדם להיות בעל מספר לקויות שונות. הלקויות הללו יכולות להסב לו מצבי נכות מסוימים. אדם שבעל מספר לקויות שונות שמסיבות לו נכות, צריך שיקבעו לו לפחות 40% נכות עבור כל הליקויים יחדיו, כשאחד מהם עוד על לפחות 25% נכות.

 

התייעצות עם עורך דין

כדי להבין באמת מה הסיכויים שלכם לקבל פיצויי נכות כללית בדמות קצבה חודשית מהביטוח הלאומי, מוטב להתייעץ קודם כל עם עורך דין שמתמחה בעניין זה. מדובר על איש מקצוע בעל הבקיאות המשפטית הנדרשת, שיכול להבין את המקרה הספציפי שלכם ולייעץ לכם.

 

פיצויים משתלמים גם במקרה של עבודה

שימו לב – גם אם אתם מסוגלים לעבוד, ואתם מחליטים לעשות זאת, אתם עדיין יכולים לקבל פיצויי נכות כללית. למעשה, בכל מצב בו אתם מקבלים קצבת נכות אך גם עובדים, אתם תקבלו יותר כסף בעבור העבודה בלבד.

 

בררו על תוספות

קצבת נכות כללית עומדת על גובה מסוים שקבוע בחוק. במקרים מסוימים, יכולים מקבלי הקצבה להגדיל את הסכום הזה. ניתן להגדיל את הסכום הזה באמצעות ניצול זכאות לתוספות. כאשר אתם מבררים על זכאות לפיצויי נכות כללית, מוטב לברר גם על זכאות לקבלת התוספות לקצבה העתידית.

פיצויי נכות

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו