האם אני צריך לשלם מס עקב שכר בקריפטו?

תוכן עניינים

בין אם אתם נמנים על אלו העוקבים אחר ההתפתחויות והחידושים בשוק ההון, ובין אם לא, סביר להניח כי יצא לכם לשמוע על המונח מטבעות קריפטו, אשר הפכו להשקעה נפוצה ופופולארית ברחבי העולם. אחת הסוגיות המעניינות הקשורה למטבעות הקריפטו היא, האם נדרש לשלם מס במקרה של שכר בקריפטו?

 

הכירו את המטבעות הקריפטוגרפים

אחד המושגים הנפוצים שפרצו לחיינו בשנים האחרונות, הוא המטבעות הקריפטוגרפים, המוכרים גם בשמותיהם המקוצרים – מטבעות קריפטו או קריפטו בלבד. כך או כך, מדובר במונח שהפך לנפוץ ופופולארי בקרב משקיעים בשוק ההון ובתהליך נוסף המחזק את הקשר בין תהליכי הדיגיטציה המתקדמים לבין הכסף המוכר לכולנו.

מטבעות קריפטוגרפים הם נכסים דיגיטליים, בהם ניתן להשקיע ואף לרכוש מוצרים פיזיים. מערכת התשלום הדיגיטלית של מטבעות אלו נעשית באמצעות רשת הבלוקצ"יין, אשר אינה כפופה לגוף רגולטורי מסוים, דבר המהווה יתרון מצד אחד, אך מעלה לא מעט חששות מפני שימושים לא חוקיים במטבעות הדיגיטליים.

 

אילו מטבעות קריפטוגרפים קיימים?

אחד המטבעות הדיגיטליים המוכרים לכולנו הוא מטבע הביטקוין, אך למעשה, קיימים למעלה מ – 10,000 סוגי מטבעות דיגיטליים, הנבדלים אחד מהשני במאפיינים שונים ובעיקר בשיטת הכרייה המשמשת ליצור ולהפיק את המטבעות הללו.

השימוש ההולך ומתרחב במטבעות הדיגיטליים הללו, מעלה לא מעט שאלות המגיעות לפתחם של אנשי מקצוע מומחים בתחום, דוגמת עורך דין קריפטו. שאלות אלו שייכות ברובן לתחומי הרגולציה והמיסוי בגין עסקאות והשקעות במטבעות אלו. אחת השאלות המעניינות בתחום היא – האם משכורת שהתקבלה במטבעות דיגיטליים מחויבת במס?

 

מטבעות דיגיטליים והיבטי המיסוי

לא מעט אנשים נוטים לחשוב כי מעצם העובדה שמדובר במטבעות שאינם נתונים לפיקוח רגולטורי כלשהו, הרי שהיבטי המיסוי השונים אינם שייכים למטבעות הדיגיטליים. אך למעשה, מדובר בטעות מהותית, העלולה להיות כרוכה בקנסות ועונשים שונים.

החוק בישראל מחייב בתשלום מס כל הכנסה ובהתאם לכך, גם שכר המשולם במטבעות דיגיטליים יהיה חייב במס. יחד עם זאת, ההתייחסות למטבעות דיגיטליים אינה שווה למטבעות הפיזיים, אלא יותר כאל נכס ובהתאם לכך, היבטי המיסוי על מטבעות דיגיטליים יהיו דומים לאלו הקיימים בשוק ההון.

 

עורך דין קריפטו

על מנת להסדיר את היבטי המיסוי ולקבל תמונה מדויקת של חבות המס בגין שכר שהתקבל במטבעות דיגיטליים, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי, המתמחה בתחום הקריפטו. היות ומדובר בתחום חדש יחסית, יש לוודא כי אכן מדובר בתחום התמחות בלעדי של עורך הדין, כך שיוכל לספק לכם מענה וליווי משפטי מקיף בסוגיות המשפטיות השונות.

 

לסיכום

המטבעות הקריפטוגרפים כבשו בסערה את שוק ההון, כשבתקופה האחרונה אף ניתן לקבל באמצעותם משכורת. על אף שמדובר במטבעות דיגיטליים שאינם כפופים לרגולציה, הרי שגם משכורת שהתקבלה במטבעות דיגיטליים תהיה מחויבת במס ובכדי להבין את המשמעות והיקף המיסוי, מומלץ לפנות לעורך דין קריפטו מקצועי ומנוסה בתחום.

מס עקב מטבעות קריפטוגרפיים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו