למה כדאי להשתמש בעו"ד לעריכת צוואה?

תוכן עניינים

החלטתם שאתם רוצים לערוך צוואה? אתם מצטרפים לאנשים רבים, שמבינים כי על מנת שיוכלו לקבוע מי יקבל את הרכוש השונה שהם צברו במהלך חייהם, לאחר מותם, הם צריכים להשאיר אחריהם מסמך משפטי עם תוקף – צוואה.

אומנם ניתן לערוך צוואה באופן עצמאי, אך ישנם יתרונות רבים לשימוש בעו"ד בעת עריכת צוואה, שיכול למנוע ריבים מיותרים, אי הבנות וספקות. במאמר הבא נסביר למה כדאי להשתמש בעו"ד לעריכת צוואה.

 

צוואה בישראל

צוואה בישראל היא דרך לגיטימית לכל אדם לקבוע מה יעשו עם הרכוש שהוא צבר, ההון שהוא צבר ונכסים שברשותו לאחר המוות שלו. באמצעות ניסוח רצונותיו על גבי מסמך משפטי, יכול המצווה לדאוג שאותן רצונות ימומשו. ניתן לערוך צוואה בעזרת עורך דין המתמחה בכך, כמו עו"ד יניב אור.

 

סיוע בעריכת צוואה מעו"ד

החוק לא קובע שאתם צריכים להסתייע בעורך דין על מנת לערוך צוואה. למעשה, אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם. למרות הזכות הזאת, יש יתרונות רבים מאוד לשימוש בעו"ד בעת עריכת צוואה. אם תעשו זאת, תוכלו להבטיח שלאחר מותכם לא יתעוררו בעיות או כשלים בחלוקת הירושה שלכם.

 

הבנה מהי השיטה המתאימה ביותר עבורכם

עורך דין שעוזר לכתב לכתוב צוואה, קודם כל יסייע לכם להבין מהי השיטה המתאימה ביותר עבורכם לכתיבת צוואה. החוק מאפשר כתיבת צוואה תחת כמה דרכים שונות, כשלכל דרך יש את המאפיינים שלה. עורך הדין יסביר לכם על כל שיטה ויאפשר לכם לבחור את השיטה הטובה ביותר עוברכם לכתיבת הצוואה.

 

התרעה בפני כשלים

עורך דין יתריע בפניכם על כשלים שהוא מוצא בכתיבת הצוואה. למשל, אם בחרת לכתוב אותה בכתב יד, ובשלב מסוים נתתם לאדם אחר לכתוב בשמכם, הצוואה לא תהיה תקפה. עורך דין ימנע מקרים כאלו ואחרים שיהפכו את הצוואה ללא תקפה.

 

ייעוץ במקרים מיוחדים

ישנם לא מעט מקרים מיוחדים כאשר אנחנו מתעסקים בכתיבת צוואה. למשל, מה קורה כאשר אחד היורשים בצוואה הוא קטין או אדם בעל מוגבלות שכלית או נפשית? במקרים מיוחדים כאלו תוכלו לקבל ייעוץ מעורך הדין, שיציע לכם כלים שונים להתמודדות, כמו מינוי נאמנים.

 

ניסוח חד וברור

אם אחד היורשים מצא בצוואה שלכם ניסוח שאינו מובן באופן חד משמעית, הוא יכול לפנות אל בית המשפט על מנת שזה ישנה את חלוקת הירושה. סיוע מעורך דין בעת כתיבת הצוואה יאפשר לכם להימנע ממצבים בהם הניסוח אינו ברור ויכול לעורר וויכוחים בין היורשים.

 

מימוש רצון המנוח

בסופו של דבר, כל צוואה אמורה לממש את הרצון של המנוח, בין אם היא נכתבת בדרך כזו או אחרת. אם לא תסתייעו באיש מקצוע מנוסה, אתם עשויים להביא בעצמכם למצב בו הרצון שלכם לא ימומש באמצעות כתיבת צוואה.

עורך דין לערוך צוואה

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו