על פי אילו קריטריונים קובעים את עלות המזונות לילדים?

תוכן עניינים

כמעט כולנו מכירים את המושג "מזונות", אך מה הוא אומר ואילו קריטריונים קובעים אותו? כל זוג שמתחתן, לא יכול לדעת מה יקרה לקשר במהלך הנישואין . במקרים רבים, זוגות נשואים מבינים שהחיים המשותפים לא מועילים להם ויוצרים יותר נזק מתועלת, והם מקבלים את ההחלטה הלא פשוטה – להתגרש.

חלק מהעניינים שיש להסדיר במסגרת הגירושין הוא תשלום מזונות. במאמר הבא נבין לפי אילו קריטריונים קובעים את עלות המזונות לילדים.

 

מהם מזונות?

יש לנו את הנטייה לחשוב שמזונות הם כסף שמשלם הבעל הגרוש לאשתו לשעבר לאחר שהם מתגרשים, אך למעשה לא כך הדבר בדיוק. מזונות הם כספים שאמורים לסייע לרווחת הילדים ולצרכים השונים שלהם. כשזוג מתגרש, הילדים צפויים להתגורר בעיקר עם אחד מההורים, לפי מה שנקבע בהסכם הגירושים.

כדי שלאותו ההורה, שמעתה צריך לנהל משק בית בכוחות עצמו, תהיה את היכולת לכלכל את הילדים מבלי שהם יצטרכו להיפגע מגירושי ההורים שלהם, ההורה השני נאלץ לשלם לו סכום כספי קבוע מדי חודש, לפי החלטת בית המשפט או לפי ההחלטה של שני ההורים. קראו עוד על כך באתר ערן עזרא, משרד עורכי דין לענייני משפחה.

 

הכנסת ההורים

המזונות לא נקבעים סתם כך. בסופו של דבר, המטרה היא לענות על הצרכים השונים של הילדים, אך גם לאפשר להורה לעמוד בתשלומים הללו, שיכולים להוות נטל מסוים מבחינה כלכלית. לכן, לפני שתתקבל החלטה, תבוצע קודם כל הכנסה של כל אחד מההורים. חישוב ההכנסה יאפשר להבין בצורה טובה יותר את הסכומים הכספיים שמקבל כל הורה מדי חודש, והאם אותם סכומים יכולים לאפשר לו לגדל את הילדים מצד אחד, או לשלם מזונות מהצד האחר.

 

צרכי הילדים

הצרכים של הילדים מגוונים. מזון, ביגוד, קוסמטיקה, לימודים, בריאות, חוגים, טכנולוגיה ונסיעות הן חלק מההוצאות של כל הורה במדינה על הילדים שלו. כשהורים מתגרשים, ההוצאות הללו נותרות קבועות. לכן, גובה המזונות יהיה כזה שיעמוד בצרכים השונים של הילדים. ניתן לחשב ולהבין את הצרכים השונים של הילדים בכמה דרכים.

למשל, באמצעות קבלות ניתן להבין צורך מסוים של ילד. אם ילד מסתפר למשל פעם בחודש במחיר מסוים, ניתן לעשות חישוב של הסכום הכספי לטובת תספורת אותו צריך ההורה שאליו ישולמו המזונות. כל הצרכים הללו מחושבים לידי סכום כלכלי מסוים.

 

חישוב ביחס לכל ילד

אם החישוב עבור מזונות לילד אחד הגיע לסכום מסוים, הסכום הזה ספציפי לאותו הילד. כדי לחשב את גובה המזונות עבור כל הילדים, יש לבחון את הצרכים השונים של כל ילד באופן נפרד. למשל, אם יש ילד שההוצאות שלו במספר תחומים נמוכים יותר, החישוב ייעשה מחדש עבור אותו הילד. לכן לא מחשבים את צרכי הילדים ומכפילים במספר הילדים, אל מחשבים לכל ילד בנפרד ומחברים את כל הסכומים.

מזונות ילדים נקבעו

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו