מה הם הסדרי נושים?

תוכן עניינים

כאשר לאדם מסוים יש חוב, אנחנו מגדירים אותו בתור "חייב", ואת האדם או האנשים שהוא חייב להם בתור "נושה" או "נושים". הבעיה העיקרית בחלק לא קטן מהחובות שיש לאנשים, היא חוסר היכולת שלהם לשלם את החוב, או קושי משמעותי בתשלום החוב. הסדרי הנושים באים לסייע לאינטרס של שני הצדדים – גם של החייב וגם של הנושים. במאמר הבא נסביר את המשמעות שלהם.

 

הסדרי נושים

הסדר נושים הוא מונח המתקשר אל אנשים שהוגדרו כחייבים. באופן טבעי, אנחנו נצפה מאדם שיש לו חוב כלפי קבוצת אנשים או כלפי אדם אחר לשלם אותו. למרות זאת, המציאות מוכיחה שחלק גדול מהחייבים לא מצליחים לשלם את החובות שלהם.

לפעמים הם לא משלמים את החובות שלהם מחוסר יכולת כלכלית ולפעמים הם לא משלמים את החובות שלהם מכיוון שתשלום החוב יפגע בהם בצורה כלכלית גדולה מדי. באתר https://origilatadv.co.il תוכלו לקרוא עוד על כך.

מהצד השני, נמצאים הנושים – האנשים שחייבים להם סכומים כספיים שונים. האינטרס שלהם הוא כמובן לקבל את הכסף בחזרה, כך שהם יכולים לפעול בדרכים שונות, כמו הגשת בקשה לצו להליכי חדלות פירעון או פנייה אל הוצאה לפועל, שתפעיל לחץ על החייב בדמות מגבלות שונות. הסדר נושים הוא כלי שבאמצעותו ניתן לאפשר לחייב להסדיר את החוב שלו ולהימנע מהליכים שונים, כשהנושים יקבלו את הסכומים שמגיעים להם.

 

האינטרס של הנושה

האינטרס של הנושה ברור כאן – הוא ירצה להגיע אל הסדר עם החייב על מנת שהוא יוכל לקבל את הסכום שהוא חייב לו. ישנם מצבים כל כך חמורים, שזה נראה די ברור מהצד שלחייב לא תהיה יכולת כלכלית לשלם את כל החוב בפעימה אחת, או לשלם את החוב במלוא סכומו. לכן, הנושה ישאף להסדר נושים על מנת שהוא יוכל לצמצמם את הנזק, או להבטיח את תשלום החוב במועד כלשהו או בתנאים כלשהם.

 

האינטרס של החייב

גם האינטרס של החייב כאן ברור. אם החייב לא ישלם את החובות שלו, הנושים יוכלו לפעול נגדו דרך הוצאה לפועל למשל. המגבלות שיוטלו עליו יקשו עליו מאוד. הגעה להסדר תאפשר לו להימנע מאותן מגבלות ולראות אופק לסיום הסאגה.

 

הרפורמה בפשיטת הרגל והסדרי הנושים

בשנת 2019 בוצעה רפורמה בהליך פשיטת הרגל. הרפורמה הזאת הפכה את ההליך אל הליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי. בכל הקשור להסדר נושים, לא התבצע שינוי ממשי, כך שכל חייב יכול לשאוף אל הסדר עם הנושים.

 

סיוע מעו"ד

הגעה להסדר נושים היא לא פשוטה כפי שהיא נשמעת. במקרים רבים יתכן ששני הצדדים ירצו בכך אך לא יצליחו לממש את רצונם. לכן, מוטב לקבל סיוע מעו"ד שמנוסה בהגעה להסדר כזה. עו"ד כזה יוכל לנהל עבור שני הצדדים מו"מ שיאזן את הדרישות והמטרות של שני הצדדים, ויעמוד על האינטרסים המינימליים של כל צד.

הסדרי נושים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו