תהליך ההתמודדות עם ענייני משפחה מעורך דין לענייני משפחה

תוכן עניינים

ענייני משפחה, ובפרט סיבוכים בתחום, מהווים נושא רגיש, אישי ומורכב מאוד. המשפחה היא הגרעין הכי בסיסי של מרבית האנשים וכשמתגלים קשיים בבסיס הזה קשה מאוד להתמודד. מנגד, כאשר מתרחשים אירועים משמחים שמקורם במשפחה, מדובר ברגעים המרגשים ביותר. עורך דין לענייני משפחה הוא איש מקצוע שפוגש רבים בצמתים המאושרים והכואבים בחייהם וזאת בהקשר של משפחה.

 

באילו תחומים עוסק עורך דין לענייני משפחה?

"דיני משפחה" הוא תחום משפטי רחב המאגד בתוכו את כל החוקים הנוגעים לעניינים משפחתיים, כמו גם עניינים אישיים בהקשר המשפחתי. ענף משפטי רחב זה עוסק בין היתר בתחומים: גירושין, נישואין, צוואות, ירושות, הסכמי ממון, תשלומי מזונות, הורות, אפוטרופסות, אימוץ, תביעת אבהות. אלו ועוד רבים אחרים, מגולמים בתוך התחום המשפטי הנקרא דיני משפחה בהקשר של חובות וזכויות.

 

מה מייחד עורך דין לענייני משפחה?

הייחודיות של עורך דין לענייני משפחה ביחס לעורכי דין אחרים, היא העבודה שעורכי דין לענייני משפחה חייבים להחזיק בידע רב וקונקרטי אודות תחומים מגוונים מעולם המשפט. לדוגמה מקרה של גירושין בו יש סכסוך הנוגע לחלוקת שווי הבית. עורך דין לענייני שיעבוד על תיק שכזה יצטרך להחזיק בידע משפטי הנוגע לגירושין, כמו גם בהקשר של הרבנות שהיא הגוף העוסק בתחום, ובנוסף עורך הדין יצטרך להחזיק בידע משפטי הנוגע לענייני מקרקעין, וזאת בהקשר של הבית.

 

התמודדות עם ענייני משפחה

כאמור, משברים שמקורם במשפחה, עלולים להוות גורם מצוקה משמעותי ומייסר. לדוגמה במקרה של ניכור הורי, הורה אשר ילדיו מוסתים נגדו על ידי ההורה השני, יכול למצוא את עצמו בתהום רגשית שקשה לעלות על הדעת. כמו כן, ישנן משפחות רבות אשר התאפיינו לאורך חייהם בקשרים עמוקים ואמיצים אך על רקע סכסוך הנוגע לירושה המשפחה התפרקה כליל.

התמודדות עם אירועי חיים מהסוג הזה היא דבר מורכב וקשה, מומלץ לנסות ולהגיע לשלום בית על בסיס הקשר הקיים ולעשות את כל מה שניתן בכדי להגיע להבנות. במקרה שהמשבר לא נמנע ולא ניתן לגשר עליו לבד, כדאי לפנות לגורמים מקצועיים, הן בפן הרגשי בכדי להתמודד באופן מיטבי עם המשבר הקשה, והן בפן המשפטי כדי למצות את הזכויות הניתנות לפי החוק.

 

איך בוחרים עורך דין לענייני משפחה?

במידה ונקלעתם למצב בו אתם צריכים עורך דין לענייני משפחה כדי לפתור את עניינכם האישיים – מומלץ לקחת בחשבון מספר שיקולים לדוגמה:

  • קשר אישי – כאמור, העיסוק בענייני משפחה הוא עיסוק בנושאים הכי רגישים ואישיים שניתן לעלות על הדעת. חשוב לבחור עורכי דין איתם תוכלו להרגיש בנוח לעסוק בענייני אלו ולאורך זמן.
  • המלצות –  מומלץ לבחון היטב מה טיבן של ההמלצות הנוגעות לעורך דין ענייני משפחה פוטנציאלי. ההמלצות יכולות לתת אינדיקציה טובה לסיכויים לתוצאה משפטית רצויה.

עורך דין משפחה

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
אילו דברים חשובים בהסכם פונדקאות

פונדקאות במדינת ישראל מוסדרת באמצעות הליך חוקי, במסגרת חוק הסכמים לנשיאת עוברים, העוסק באישור, הסכם ומעמד היילוד. חוק זה מסדיר את תחום הפונדקאות בארץ, אך

מה ההשלכה המשפטית על נישואים אזרחיים

חוקי מדינת ישראל מסמיכים את בית הדין הרבני לעסוק בכל הקשור לנישואין, ומסיבות כאלו ואחרות, ישנם זוגות שאינם יכולים/מעוניינים להתחתן באמצעות בית הדין הרבני. במקרים