כיצד מתבצע הליך נישואין בחו"ל והרישום בארץ?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות עלה באופן משמעותי מספר המתחתנים בחו"ל. הדבר הביא לחיפוש מסיבי ברחבי הרשת אודות ההליך שמתקיים מחוץ לארץ והרישום שצריך לבוא לאחריו בארץ. כדי לסייע לאלו שמתעניינים בנושא זה ולהביא את הנושא למודעות בקרב הציבור, הוחלט לכתוב את המדריך הנוכחי שיסביר בקצרה איך מתבצע הליך הנישואין בחו"ל והרישום בארץ. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע שחשוב שתדעו בנושא.

 

כמה מילים על חתונה אזרחית

הליך נישואים בחו"ל, או בשמו הרשמי "חתונה אזרחית" מתבצע ברוב המקרים במדינות הבאות:

  • קפריסין
  • יוון
  • צ'כיה

אלו המקומות הנבחרים על ידי ישראלים רבים בעיקר בעקבות הקרבה לישראל והעלות הנמוכה. בנוסף לכך, קיימת סיבה נוספת שגורמת לרבים לבחור דווקא ביעדים אלו. מדובר בעבודה כי הליך זה אינו דורש המתנה ובירוקרטיה מורכבת. בני הזוג יכולים פשוט להגיע אל היעד הנבחר, להינשא ולחזור אל הארץ. כדי להתחתן, עליהם להכין מסמכים רלוונטיים ולעבור את ההליך שיפורט בפניכם בשורות הבאות.

 

הליך הנישואין בחו"ל

כדי להתחתן בנישואין אזרחיים מחוץ לארץ, על בני הזוג לבחור תחילה את המקום המועדף שבו הם רוצים להתחתן ולהכין טפסים שונים שידרשו על ידי המקום הנבחר. ראוי לציין כי יש מקומות שדורשים מסמכים מסוימים ויש מי שדורשים אחרים. אם מדובר למשל בבני זוג שאחד מהם גרוש או ששניהם גרושים, יש להציג במקום את תעודת הגירושין.

כל המסמכים שמוצגים בפני המקום צריכים להיות מתורגמים (שימו לב, ברוב המקרים יש צורך בתרגום נוטריוני). כדי שתוכלו לדעת מהם המסמכים שצריך להכין מראש, יש ליצור קשר עם המקום הנבחר ולתאם על הדרך גם את התאריך המתאים לכם. בשלב הבא, תצטרכו להיעזר בעורך דין מוכר ומומלץ בתחום כמו למשל עורכת דין הלנה שמחי.

 

הליך הרישום בארץ

כדי שתוכלו להיחשב כשנשואים בישראל לאחר שהתחתנתם בחו"ל, עליכם לחזור לארץ ולפנות אל עורכת דין שתלווה אתכם בהליך הרישום במרשם האוכלוסין. חלה עליכם חובה חוקית לפנות אל מרשם האוכלוסין ולהירשם כזוג נשוי. כדאי שתדעו כי מעמדכם צפוי להיות זהה לאלו שהתחתנו דרך הרבנות.

 

חשיבות הליווי המשפטי

חשוב מאוד שתקבלו ליווי ויעוץ משפטי עוד לפני תחילת הליך הנישואין בחו"ל. שכן, עורך דין יכול ללוות אתכם ולכתוב אתכם הסכם ממון שנחשב להסכם חיוני ומומלץ עבור כל זוג בתחילת דרכו. הדבר יבטיח לכם חיי נישואין בראש שקט ובטוח. כך שאם תחליטו בהמשך להיפרד, יהיה לכם מסמך שיאפשר לכם לעבור את הפרידה במינימום וויכוחים בכל הנוגע לחלוקת הממון והרכוש שצברתם עם השנים.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שנוגע לביצוע הליך נישואין בחו"ל וההרשמה בארץ. סביר להניח שאתם מסיימים את קריאת המדריך הנוכחי במסקנה כי עליכם לבצע את ההליך תוך ליווי של עורך דין מוסמך בנושא. מאחלים לכם חיי נישואין טובים ושמחים.

הליך נישואין

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו