מה העונש המקסימלי בגין נהיגה בשכרות?

תוכן עניינים

נהיגה בשכרות היא אחת העבירות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. מי שבחר לעלות להגה לאחר ששתה, מסכן את הסביבה, את מי שאיתו ברכב ואת עצמו. התנהגות זו עלולה לגרום לנזקים חמורים ואף למוות, ולכן בתי המשפט נוהגים להחמיר בעבירות מסוג זה על מנת להרתיע את הציבור.

 

איך האלכוהול משפיע על הנהיגה?

נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא מהעבירות המסוכנות ביותר. כאשר אנו שותים, אנו חושבים בצורה פחות יעילה והגיונית ויחד עם זאת נוהגים בביטחון מופרז שאינו במקומו. השלכות נוספות של אלכוהול הן על הראייה שהופכת למטושטשת, וכך איננו מסוגלים להבחין בעצמים רחוקים ולהתמקד בנהיגה.

התגובה שלנו לסיטואציות הופכת איטית יותר וכך גם ההוראה שנותן המוח לשרירים. התחושות שאנו חווים בעת השפעת אלכוהול פוגעות ביכולת קבלת ההחלטות ואנו עלולים לקחת גם בכביש החלטות שעלולות להיות הרות אסון.

 

מה החוק אומר בנוגע לנהיגה ושתיית אלכוהול?

התקנה קובעת כי נהג לא ינהג ברכב ולא יניע אותו כל עוד הוא תחת השפעת אלכוהול. בנוסף, התקנה מתייחסת כבעל עבירה לבעל רכב אשר מאפשר לנהג שיכור לנהוג בו. לעיתים אנשים הנתפסים בעודם שיכורים יחשבו כי במידה ויתנהגו בצורה שאינה מחשידה, הם יוכלו להיחלץ מהמצב מאחר והם שולטים בעצמם, אך להתנהגות אין קשר להגדרה בחוק של אדם שיכור.

אדם שיכור בעיני החוק הוא אדם שנמצאה בדמו מידה מסוימת של אלכוהול. המידה הקבועה בחוק היא 50 מ״ג של אלכוהול למאה מ״ל דם. ניתן לקרוא עוד בנושא זה באתר של עו״ד תעבורה אילון אורון.

 

בדיקת שכרות

בדיקות שכרות נעשות באופן קבוע ולעיתים תכופות ע״י שוטרי תנועה. בכל סוף שבוע מוצבים מחסומים לאורך כבישי ישראל במטרה לתפוס בליינים שהחליטו לעלות על ההגה בהשפעת אלכוהול. כל נהג או בעל רכב יכול להידרש לבדיקת שכרות גם ללא חשד סביר לעבירה. מקרה נוסף שבו שוטר יכול לדרוש בדיקת שכרות הוא כאשר הרכב מעורב בתאונת דרכים.

במידה וקיים חשד סביר לנהיגה בשכרות, שוטר יכול לדרוש גם בדיקת שתן או דם. דבר חשוב שלא הרבה יודעים הוא, שגם לממונה הרכב – דהיינו, מורה לנהיגה או מלווה לנהג חדש – אסור להיות תחת השפעת אלכוהול.

 

העונש לעבירת נהיגה בשכרות

העונש לעבירת נהיגה בשכרות תלוי בכמות האלכוהול שנתפסת בדמכם, במספר העבירות הקודמות ובאם העבירה הזו חוזרת על עצמה. מי שהורשע בנהיגה תחת השפעת אלכוהול צפוי לפסילת הרישיון לשנתיים לפחות. מעבר לפסילת הרישיון ניתן לקבל קנס, מאסר על תנאי, מאסר בפועל ופסילת הרישיון על תנאי.

במידה וביצעתם את העבירה הזו בעבר, העונש הצפוי הוא פסילה של ארבע שנים לפחות. העונש המקסימלי שניתן לגזור על עובר העבירה הוא עונש מאסר בפועל. תיק נהיגה בשכרות הוא תיק מורכב ולכן ברוב הפעמים נדרשת התערבות של עו״ד על מנת שיעזור בהקלה על העונש ככל האפשר.

נהיגה בשכרות

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו