האם ניתן לתבוע חברת תעופה בגין עיכוב בטיסה?

תוכן עניינים

כמעט כל הנוסעים חווים לפחות פעם או פעמיים בחיים עיכובים בטיסות בשל אילוצים ואמתלות שונות, בין אם מדובר על טיסות סדירות ששילמו עליהם לא מעט כסף ובין אם על טיסות לואו קוסט. האם ניתן לתבוע חברת תעופה בשל עיכוב בטיסה – על כך במאמר הבא.

 

הסיבות לעיכוב טיסות

הסיבות לעיכוב טיסה יכולות לנבוע מכך שעדיין לא תידלקו את המטוס, עדיין לא ניקו אותו, המטוס איחר להגיע מהיעד שלו ועדיין לא מוכן לטיסה הבאה, לפתע גילו חרקים במחלקת עסקים שיש להדביר, ציפור בתוך המטוס, תקלות טכניות ועוד סיבות שונות ומשונות. על פי חוקי התעופה אם ישנו עיכוב של 5 שעות בטיסה ניתן לקבל מחברת התעופה שובר לאוכל ושתייה.

עד 8 שעות עיכוב גם ניתן לקבל את הכסף ששולם על הטיסה בחזרה אם מבטלים אותה. מעל 8 שעות במידה והטיסה התעכבה ניתן לקבל פיצוי כספי. למידע נוסף היכנסו לאתר של אשר רוטבאום – עו"ד דיני תעופה.

 

מתי זכאים לפיצוי וכיצד הוא מחושב?

ניתן כאמור לתבוע פיצוי על עיכוב טיסה מעל 8 שעות ובמידה ואיחרתם את טיסת ההמשך שלכם ביעד המעבר. כלומר, אם רכשתם כרטיס טיסה מתל אביב לתאילנד עם טיסת קונקשן בדובאי והטיסה התעכבה וגרמה לכם לפספס את הטיסה מדובאי לתאילנד תהיו זכאים לפיצוי. הפיצוי מחושב על פי קילומטרים. על טיסה שעוכבה עד 2,000 ק"מ תקבלו פיצוי של 1,320 ₪, מעל זה ועד 4,500 ק"מ תקבלו פיצוי של 2,120 ₪ ומעל זה הפיצוי יהיה 3,180 ₪.

 

האם כל עיכוב מעל 8 שעות הוא עילה לתביעה?

התשובה היא לא. מאז חוק טיבי שהסדיר את הפיצוי על עיכוב או ביטול טיסות ישנן נסיבות מיוחדות שאינן מזכות בפיצוי. מדובר על סיבות שעליהם חברת התעופה לא שולטת או לא יכולה למנוע כמו כוח עליון, תנאי מזג אוויר קיצוניים, מלחמה, סגירת השמיים בעת הקורונה וכד'.

 

האם מגיע פיצוי על עיכוב בטיסת פנים?

גם במקרה של עיכוב בטיסות פנים כמו לאילת ניתן פיצוי אם המטוס התעכב יותר מ-4 שעות. במקרה זה מדובר על פיצוי הנע בין 160-260 ₪.

 

איך תובעים את הפיצוי מחברת התעופה?

ניתן לכתוב לחברת התעופה מייל לגבי השתלשלות המקרה ולבקש את הפיצוי בגין העיכוב בטיסה במידה והוא מוצדק. בהנחה שחברת התעופה מתעלמת מהבקשה או מסרבת לתת את הפיצוי מומלץ להיוועץ עם עורך דין דיני תעופה על מנת להגיש תביעה משפטית במידה ויש עילה לכך.

כאשר מדובר בטענה צודקת בית המשפט יכול לחייב את חברת התעופה לשלם פיצוי גבוה יותר ממה שהייתה צריכה לתת מלכתחילה. לסיכום, שימו לב למספר השעות אותם אתם מבלים בשדה התעופה בשל עיכוב טיסה, שמרו על כרטיס הטיסה ותעדו את השתלשלות האירוע לצורך קבלת הפיצוי.

עו'ד דיני תעופה

 

 

 

 

 

 

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו