הילד שלך נולד בהודו – מגיעה לו אזרחות?

תוכן עניינים

אזרחות במדינת הודו היא תהליך שקשה להשיג ויש לעבוד קשה בשבילו עבור אדם שאינו נולד בהודו או שמשפחתו מגיעה ממדינה זו. אך כאשר הילד כן נולד בהודו עולה השאלה האם מגיעה לו אזרחות? האם יש קשר למוצא הוריו? ומה הם השלבים בדרך שצריך לעשות בכדי לגרום לו להיות בעל אזרחות? נפרט על כך בהמשך.

 

היתרונות בלהיות תושב הודו

הודו היא מדינה בדרום אסיה והיא המדינה השביעית בגודל שלה בעולם מבחינת שטח והשנייה בגודלה בעולם מבחינת כמות אוכלוסייה שהיא מכילה. להיות תושב בה מקנה לתושבים שלה משטר ללא ויזה עם מדינות רבות באסיה מה שמאפשר את המעברים בין המדינות בקלות, הזדמנות לבניית עסק, מחירי דיור וקניית ציוד נמוכים, מערכת בריאות וחינוך בחינם ועוד. לעוד פרטים והגשת בקשה לויזה להודו באתר – evisa.co.il

 

קבלת אזרחות הילד בעקבות מדינת הלידה

סיטואציה בה הילד נולד בהודו, אך אף אחד מההורים אינו אזרח הודו במקור, יכולה להעניק אפשרות לקבלת אזרחות עבור הילד. האזרחות עבור ילד זה הנולד בהודו היא שלו ומגיעה לו, אך היא לא תקרה באופן טבעי, יש לפעול עבורה. יש להגיש בקשה לאזרחות זו בכדי שהיא תתקבל ברשויות. בעת הגעתו לגיל בגרות והחלטת הילד באיזו מדינה הוא מעביר את חייו – יש לשים לב להגשת עתירה.

 

קבלת אזרחות הילד בעקבות מוצא אחד ההורים

כאשר אחד מההורים הוא בעל אזרחות הודית ומוצאו הוא הודי, קבלת האזרחות עבור הילד מגיעה באופן אוטומטי. הילד יקבל אזרחות הודית ללא קשר למיקום בו התבצעה הלידה, אם לפחות אחד מההורים הוא ממוצא הודי. בסיטואציה בה האם היא אזרחית הודו והאב זר, הילד יקבל אזרחות זו אך ורק אם יצהיר שאינו מקבל את אזרחות אביו.

כיוון שמדינת הודו מאוד נוקשה לגבי מדיניות מתן האזרחות ויש לעבוד קשה בכדי להשיג זאת, אינה מעוניינת שהילד יעבור עם השנים לאזרחות אחרת. בנוסף, במידה והילד נולד מאזרח הודי מחוץ לנישואין הוא מוגדר בעל אזרחות הודית לכל דבר.

 

אזרחות בהודו

השגת אזרחות בהודו אפשרית רק על ידי התאזרחות, או לידה בשטחי הודו/ להורה הודי. כיוון שהודו מעניקה יתרונות חיובים מאוד לאזרחים שלה, אנשים אשר בעלי זיקת דם וקשר להודו מעוניינים להשיג אזרחות זו ולהיות חלק מהמדינה. לילד אשר נולד בשטחי המדינה או לאחד מהוריה ההודים, מגיעה אזרחות זו. אך אין להיות שאננים לגבי כך, ויש לשים לב לבקשות ולטפסים שיש להגיש בכדי לקבל זאת.

 

לסיכום

בחזרה לשאלה המרכזית של הכתבה, אם הילד שלך נולד בהודו יש שני מסלולים שאפשר ללכת בהם בכדי להשיג עבורו אזרחות הודית. הראשון, אם הוא נולד בשטחי המדינה אז יש להגיש בקשה מיוחדת מול הרשויות כיוון שזה לא יקרה אוטומטית, והוא לרוב אכן יקבל אזרחות זו. השני, האם אחד מההורים הוא אזרח הודי במקור, יעניק לילד אזרחות בצורה אוטומטית גם כן.

דרכון

 

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
סטטיסטיקה פשיטת רגל בישראל ובעולם

אם אתם מקלידים בגוגל את הביטוי עו"ד פשיטת רגל מומלץ, תיווכחו שיעלו בפניכם תוצאות רבות. מדוע? מכיוון ובשנים האחרונות, חלה עלייה בשיעור פושטי הרגל בישראל.

מה היתרונות בקלדנות בבתי המשפט

שירותי קלדנות מקצועיים משמשים גופים שונים במגזר הציבורי, כמו גם במגזר הפרטי. היישום המוכר ביותר של קלדנות מקצועית הוא בבתי המשפט, אשר מכירים ביתרונות הרבים

3 שירותים משפטיים בעידן דיגיטלי

המונח "דיגיטל" הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בעולם של היום. כן, המאה ה-21 הביאה איתה אין ספור חידושים, שאחד מהם הוא עולם הדיגיטל, שפותח בפנינו