תאונת דרכים? כך תתנהלו מול חברות הביטוח

תוכן עניינים

 בין אם מדובר בתאונת דרכים עם פגיעות גוף ובין אם בפגיעות רכוש, יש להתנהל בצורה נבונה עם חברות הביטוח. קיבצנו עבורכם את המידע להתנהלות נכונה.

 

הצעדים הראשונים לאחר התאונה

כשמדובר בתאונת דרכים ללא פגיעה פיזית אלא רק על פגיעה ברכב תצטרכו לבצע כמה פעולות. ראשית הזיזו את הרכב לצד הדרך. שנית, רשמו את שמות המעורבים בתאונה, כתובת, טלפון, מספר תעודת זהות, פרטי רישיון הרכב וחברת הביטוח שלהם. לאחר החלפת הפרטים צלמו את הנזקים מזוויות שונות וודאו שיש אנשים בסביבה שהיו עדים לתאונה.

במידה ויש קחו גם את הפרטים שלהם. לאחר מכן צרו קשר עם חברת הביטוח של הרכב שלכם ודווחו על התאונה. ייתכן ותצטרכו להזמין גרר ולכן חברת הביטוח חייבת להיות מעורבת כבר בהתחלה. גם התיקון של הרכב צריך להתבצע רק לאחר ששמאי מטעם חברת הביטוח בדק את הנזק ואישר לתקן.

אין צורך לערב את המשטרה אלא אם מדובר על תאונה הכוללת נפגעים. במקרה כזה אין להזיז את הרכב ואת הפצועים עד להגעת מד"א שתפנה את הפצועים. כשהמשטרה מעורבת השוטר יתעד על הכתב את המתרחש, דבר שיכול לסייע בתביעה מול חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע.

 

אלו אישורים תצטרכו?

לאחר תאונת דרכים חשוב לפנות לטיפול רפואי. במקרים רבים הראש זז קדימה ואחורה וכתוצאה מכך עלולות להיות פגיעות בצוואר יותר מאוחר או זעזוע מוח. הבדיקה הרפואית תשלול או תטפל בפגיעות כאלו ולכן אסור לחכות עד שחשים רע. בפציעות משמעותיות יותר רוב הסיכויים שאמבולנס יגיע למקום ויפנה אתכם לבית החולים.בכל מקרה תהיו חייבים לשמור את דו"ח הטיפול או האשפוז, מכתב השחרור והקבלות הרפואיות לצורך תביעת הביטוח.

בנוסף, יש לדאוג לאישור מהמשטרה על התאונה שגם אותו תצטרכו להגיש לחברת הביטוח. אם הפגיעה בתאונה גרמה לכם להפסיד ימי עבודה, לעבור ניתוחים, טיפולים משלימים, שיקום, לרכוש ציוד אורטופדי ותרופות, שמרו את כל הקבלות והאישורים.

 

תביעת פיצויים עבור נזקי גוף

פיצויים לאחר תאונת דרכים ניתן לתבוע מחברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע על פי חוק הפלת"ד. יש להוכיח שהנזקים בגוף ובנפש נגרמו כתוצאה מתאונת הדרכים, להצטייד באישורים השונים ולפנות לעורך דין תאונות דרכים על מנת לקבל ייצוג.מדובר על תהליך בירוקרטי מורכב מאחר וחברות הביטוח מערימות לא מעט קשיים על התובעים בנוסף לכל הסבל שהם עוברים לאחר התאונה.

עורך הדין ינסה להגיע להסדר עם חברת הביטוח אך במקרים רבים על מנת להשיג את הפיצוי הראוי מגישים תביעה לבית המשפט.עורך הדין ישלח אתכם לבדיקה אצל רופאים מומחים על מנת לבדוק מהי דרגת הנכות המגיעה לכם. בפיצוי מגולמת דרגת הנכות, ההוצאות הרפואיות, אובדן כושר השתכרות ופיצוי על עוגמת נפש.

תאונת דרכים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
תאונות דרכים של מפורסמים

הידוענים במדינת ישראל חווים חיי שגרה לא פשוטים. לצד התהילה, הזוהר, ההכנסות היפות, ההתעניינות הציבורית והתקשורתית, ההזמנה למסיבות יחסי ציבור ולהשקות, ההטבות בבתי העסק הרבים

מה העונש המרבי על נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות תחת השפעת אלכוהול או סם היא עבירת תנועה חמורה אשר יכולה להביא לעונש חמור. מתי יוגדר נהג כנהג בשכרות ומה העונש המרבי שניתן

תביעה לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים

אנשים רבים משתמשים ברכבים על בסיס יומיומי, כדי להגיע לעבודה, לעשות סידורים וקניות וכדי להסיע את הילדים למסגרות החינוך השונות. על אף השימוש התדיר ברכבים

מה נחשב לתאונת עבודה?

עבודה היא אולי הדבר החשוב ביותר בחיים שלנו מכיוון שהיא מביאה לנו פרנסה ומאפשרת לנו לחיות ברווחה כלכלית. ברגע שיש לנו רווחה כלכלית אנו יכולים

המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב

בעזרת המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב, אתם תוכלו לדעת בוודאות שבחרתם באיש המקצוע הנכון. ובמקרים אלו, כשצריך איש מקצוע בדינים משפטיים, יש צורך לדעת