תביעה לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים

תוכן עניינים

אנשים רבים משתמשים ברכבים על בסיס יומיומי, כדי להגיע לעבודה, לעשות סידורים וקניות וכדי להסיע את הילדים למסגרות החינוך השונות.

על אף השימוש התדיר ברכבים ולמרות שתאונות דרכים הם לא מאורע נדיר, ברגע האמת, אם איתרע מזלנו ונקלענו לתאונת דרכים, רבים מאיתנו עשויים למצוא שלעיתים סדר הפעולות והדברים שיש לעשות לאחר תאונת דרכים אינו כה אינטואיטיבי ופשוט.

המדריך הבא יסביר לכם כיצד מומלץ לפעול לאחר תאונת דרכים בכדי לקבל את מלוא הפיצוי שמגיע לכם ולהתאושש מהתאונה בצורה המיטבית.

 

פגיעה בתאונת דרכים – מה החוק אומר בנושא

ב- 1975 נחקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. החוק נחקק מתוך רצון לסייע לתאונות דרכים להתאושש מן המאורע הלא פשוט שהם עברו באמצעות פיצוי כספי שמגיע להם בין אם הם נושאים באחריות לתאונה או נקלעו אליה במקרה. חובת הביטוח של רכב מנועי (פקודת ביטוח רכב מנועי התש"ל-1970) מבטיח שכל נזק גופני שעשוי להיגרם לאדם בשל תאונת דרכים יכוסה על ידי חברות הביטוח.

מה ניתן לעשות במידה ומדובר בתאונת פגע וברח בה נפגעו למשל רוכבי אופניים, רוכבי קורקינטים או הולכי רגל או במידה שהרכב הפוגע לא מבוטח? לצורך פתרון בעיה זאת הוקמה קרן שנקראת קרן קרנית. מדובר בתאגיד ציבורי שיכול לתת מענה לכל אותם מקרים בהם אין אפשרות לתבוע את החברה המבטחת את הרכב.

 

מתי ניתן לקבל פיצויים עבור תאונת דרכים ולפי מה נקבע הסכום?

כאמור, הפיצויים נועדו לעזור לאדם להתאושש מכל אותן פגיעות אשר נגרמו לו בשל התאונה. לרוב מדובר בנזקים גופניים כדוגמת פגיעות ראש, פגיעות צוואר (המכונה לעיתים גם "וויפלאש" או צליפת שוט בעברית) ופגיעות בעמוד השדרה. סוג נוסך של פגיעות הן פגיעות נפשיות אשר עשויות להתעורר בעקבות אירועים טראומטיים, לרוב דיכאון ופוסט טראומה.

גובה הפיצוי שמגיע לנפגע התאונה יקבע בהתבסס על אחוזי הנכות שנקבעו לאחר התאונה, כמות הטיפולים שעל הנפגע לעבור ועלויות הנסיעות לקבלת טיפולים אלו, עד כמה הפגיעה גרמה לפגיעה ביכולת של הנפגע להתפרנס ועד כמה היא פגעה באיכות החיים שלו, הן בשל כאבים והן בשל עוגמת נפש.

 

מה לעשות אחרי תאונת דרכים

אם מדובר בתאונת דרכים בה מעורבים רכבים מבוטחים לאחר תאונת הדרכים חשוב להחליף פרטים מזהים ופרטי ביטוח עם כל הגורמים המעורבים בתאונה. לאחר מכן חשוב ללכת לחדר מיון ולעבור בדיקות רפואיות מקיפות. גם אם אתם מרגישים טוב לאחר התאונה, חשוב מאוד לבדוק את הדברים שכן לעיתים יכולות להיות פגיעות פנימיות שרק רופא מיומן יוכל לאבחן. חשוב לוודא כי הרופא יקפיד לרשום בדיוק מרבי את כל הכאבים והתחושות שאתם מרגישים שכן לתיעוד רפואי מדויק יש ערך רב בעת תביעה.

לפני שאתם פונים לתבוע את חברות הביטוח השונות חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין מיומן ומנוסה בתביעות פיצויים בשל פגיעות שכאלה שכן האחרון יוכל לייעץ לכם כיצד יש לפעול וללוות אותכם בתהליך הצפוי מול חברת הביטוח.

תאונות דרכים הם בהחלט מאורע שגורר אחריו קשיים רבים, פיזיים, נפשיים ולוגיסטיים. פנייה לעורך דין מקצועי תוכל להפוך את החוויה לפשוטה ומהירה בהרבה ועל כן אל תהססו והיכנסו לאתר www.martindale.co.il כדי לקבל את הייעוץ המקצועי לו אתם זקוקים.

 

התנגשות רכבים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
תאונות דרכים של מפורסמים

הידוענים במדינת ישראל חווים חיי שגרה לא פשוטים. לצד התהילה, הזוהר, ההכנסות היפות, ההתעניינות הציבורית והתקשורתית, ההזמנה למסיבות יחסי ציבור ולהשקות, ההטבות בבתי העסק הרבים

מה העונש המרבי על נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות תחת השפעת אלכוהול או סם היא עבירת תנועה חמורה אשר יכולה להביא לעונש חמור. מתי יוגדר נהג כנהג בשכרות ומה העונש המרבי שניתן

מה נחשב לתאונת עבודה?

עבודה היא אולי הדבר החשוב ביותר בחיים שלנו מכיוון שהיא מביאה לנו פרנסה ומאפשרת לנו לחיות ברווחה כלכלית. ברגע שיש לנו רווחה כלכלית אנו יכולים

המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב

בעזרת המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב, אתם תוכלו לדעת בוודאות שבחרתם באיש המקצוע הנכון. ובמקרים אלו, כשצריך איש מקצוע בדינים משפטיים, יש צורך לדעת