עבירות תנועה – רשימת הקנסות והנקודות לנהיגה בשכרות

תוכן עניינים

אחת מעבירות התחבורה החמורות ביותר מבחינת החוק היא לנהוג בהשפעת סמים או אלכוהול.

אם קרה מקרה ונהגתם בשכרות, גם אם החריגה מרף האלכוהול המותר בדם של נהג הייתה קטנה מאוד, עדיין תעמדו בפני פסילת רישיון הנהיגה שלכם וקנס כספי גבוה.

עם זאת, גם במקרה כזה יש עדיין מה לעשות.

 

מהי בדיוק נהיגה בשכרות?

לא חסרים מקרים בשנים האחרונות בהם נהגים עלו על ההגה כשהם שיכורים. האינסטינקט הטבעי של אנשים רבים הוא לומר לעצמם שהם לא שתו כמות גדולה של אלכוהול, סך הכל כוס בירה (או שתיים, או יותר), ולכן אין באמת סיבה שהם לא ינהגו.

אדם ששתה אלכוהול ומתכוון לנהוג, צריך לערוך לעצמו בדיקת "ינשוף" על מנת לוודא כי הוא אכן עומד ברף  האלכוהול בדם המותר לנהיגה. רף זה משתנה בין נהג ותיק לנהג צעיר. לנהג ותיק, הרף הוא עד 239 מיקרוגרם של אלכוהול על ליטר אחד של אוויר, ואילו לנהג צעיר – עד 49 מיקרוגרם של אלכוהול על ליטר אחד של אוויר.

 

אז כמה בעצם אני יכול לשתות?

בין משקה אחד לשניים, תלוי במשקל שלכם.

עם זאת, מומלץ בחום להימנע מלנהוג כל עוד אתם יודעים שאתם הולכים לשתות – או לחילופין, להימנע מלשתות כל עוד אתם יודעים שאתם הולכים לנהוג. דרך נוספת היא למנות נהג תורן, שיהיה מספיק אחראי ולא ישתה אלכוהול.

 

מהו העונש על נהיגה בשכרות?

אם שוטר תפס אתכם נוהגים תוך השפעת אלכוהול, העונש שקבוע בחוק הוא פסילה של רישיון הנהיגה למשך תקופה של לפחות שנתיים, צבירה של 10 נקודות וקנס כספי גבוה.

 

מהי שיטת הנקודות?

תקנות התעבורה בישראל עובדות בשיטה של ניקוד. על כל עבירה יש מספר נקודות שמתווספות לכם ונרשמות בנתוני משרד התחבורה. צבירה של 12 נקודות תאלץ את הנהג לעבור קורס בסיסי לנהיגה מונעת,  צבירה של בין 24-35 נקודות תביא את הנהג לקורס מתקדם נהיגה לנהיגה מונעת, וצבירה של יותר מ36 נקודות תביא לפסילת הרישיון לתקופה של שלושה חודשים.

לצד כל צבירת נקודות יש גם קנס כספי, שיכול להיות גבוה מאוד (תלוי בסוג העבירה).

 

מה מומלץ לעשות אם נתפסתי נוהג בשכרות?

אם נכשלת בבדיקת הינשוף שערך לך שוטר, זה הזמן לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה, שיוכל לעזור לך להמתיק את העונש הצפוי לך.  תוכל, למשל, לפנות למשרד של עורכת דין סיוון כהן, שתיתן לך את הסיוע המקצועי והיעיל ביותר.

יש מקרים רבים של נהגים שהואשמו בנהיגה בשכרות, שעורכי דינם הצליחו למצוא פגם באמון בראיות או המקרה, וכך הוקל העונש עם הנאשם (בעיקר בתחום שלילת הרישיון, שבו זמן השלילה התקצר משמעותית).

פנה אלינו לייעוץ משפטי, על מנת להקל את גזר הדין!

 

רכב יוקרה

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
תאונות דרכים של מפורסמים

הידוענים במדינת ישראל חווים חיי שגרה לא פשוטים. לצד התהילה, הזוהר, ההכנסות היפות, ההתעניינות הציבורית והתקשורתית, ההזמנה למסיבות יחסי ציבור ולהשקות, ההטבות בבתי העסק הרבים

מה העונש המרבי על נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות תחת השפעת אלכוהול או סם היא עבירת תנועה חמורה אשר יכולה להביא לעונש חמור. מתי יוגדר נהג כנהג בשכרות ומה העונש המרבי שניתן

תביעה לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים

אנשים רבים משתמשים ברכבים על בסיס יומיומי, כדי להגיע לעבודה, לעשות סידורים וקניות וכדי להסיע את הילדים למסגרות החינוך השונות. על אף השימוש התדיר ברכבים

מה נחשב לתאונת עבודה?

עבודה היא אולי הדבר החשוב ביותר בחיים שלנו מכיוון שהיא מביאה לנו פרנסה ומאפשרת לנו לחיות ברווחה כלכלית. ברגע שיש לנו רווחה כלכלית אנו יכולים

המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב

בעזרת המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב, אתם תוכלו לדעת בוודאות שבחרתם באיש המקצוע הנכון. ובמקרים אלו, כשצריך איש מקצוע בדינים משפטיים, יש צורך לדעת