נהיגה בשכרות – מדריך לנהג שנתפס ועומד לדין

תוכן עניינים

מי מאיתנו לא נתקל לפחות פעם בחייו בסיטואציה בה הוא היה באירוע חגיגי או במפגש חברתי, שתה "ממש טיפה" אלכוהול, וחשב שהוא עדיין כשיר לעלות על ההגה ולנהוג חזרה הביתה.

יש לקוות כי במקרה שכזה, היה אדם מספיק אחראי בסביבה שעצר אותו מלנהוג לאחר ששתה.

עם זאת, במקרים רבים נהגים בכל זאת נוהגים ברכב כשהם שתויים, ונתפסים על ידי המשטרה.

 

מה קורה אם שוטר מבקש לעצור לאחר ששתית אלכוהול?

לרוב, שוטרים עומדים בכבישים במקומות אסטרטגיים – סמוך למקומות בילוי מוכרים שבהם סביר להניח שהבליינים ישתו אלכוהול. ייתכן כי השוטרים יבקשו מכל רכב שיחלוף על פניהם לעצור ולבצע בדיקת ינשוף, או שיעצרו רק את מי שנראה להם מועד לפורענות (למשל, אם יש הרבה צעירים ברכב והמוזיקה בווליום גבוה).

 

בדיקת ינשוף

בדיקה זו היא הנפוצה ביותר לבדיקת ריכוז האלכוהול בדם של הנהג. היא מתבצעת על ידי נשיפה לתוך המכשיר, ללא צורך בלקיחת דם או התערבות כלשהי בגופו של הנהג – והתוצאה מתקבלת לאחר מספר שניות.

המכשיר מציג לשוטר האם יש פער גדול בין רמת האלכוהול המותרת בדם, לבין רמת האלכוהול שנמצאת בדמו של הנהג כרגע.

 

הליכה בקו ישר

במידה וכמות האלכוהול נמצאה גדולה מהמותר בבדיקת הינשוף, ייתכן והשוטר יבקש מהנהג לצאת מהרכב וללכת בקו ישר – כהוכחה סופית לכך שהנהג שתוי.

יש לציין כי במידה והנהג מסרב לעשות זאת, או אם הוא מסרב לבצע בדיקת ינשוף – הוא ייחשב כאדם שנהג בשכרות, והסירוב לבצע את בדיקות השכרות יוכלו לשמש כנגדו בתביעה שתוגש.

 

העונש על נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות נחשבת בישראל לעבירה פלילית, ולכן יכול להינתן עונש של מספר שנות מאסר על ביצוע העבירה. עם זאת, העונש המיידי שנהג שנתפס כאשר הוא נוהג כשהוא שיכור עשוי לקבל, הוא פסילה מיידית של רשיון הנהיגה לתקופה של כ- 30 ימים וקנס כספי, עד להגשת התביעה (שם משך זמן שלילת הרישיון יכול להתארך).

במידה והנהג השתוי היה מעורב בתאונת דרכים, שלילת רישיון הנהיגה שלו תתבצע באופן מיידי למשך זמן ממושך יותר (60 או 90 ימים, כתלות בחומרת האירוע).

 

מה ניתן לעשות במקרה שנתפסת שתוי ונהגת ברכב?

במקרה כזה, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי – על מנת לבחון את האפשרויות שעומדות בפניכם ולבחור בדרך בה תוכלו לצמצם את הפגיעה בכם עד כמה שניתן.

חשוב לבחור בעורך דין בעל ניסיון מוכח בתחום התעבורה, ובפרט בתחום נהיגה בשכרות – על מנת שיוכל להעניק לכם את השירות המקצועי ביותר והכי מותאם למקרה שלכם.

מידע נוסף לגבי נהיגה בשכרות והדרכים לטפל במקרה, תוכלו למצוא באתר האינטרנט https://www.lowforums.co.il. באתר תוכלו גם למלא את פרטיכם, ולקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות.

 

רכב וכוס

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
תאונות דרכים של מפורסמים

הידוענים במדינת ישראל חווים חיי שגרה לא פשוטים. לצד התהילה, הזוהר, ההכנסות היפות, ההתעניינות הציבורית והתקשורתית, ההזמנה למסיבות יחסי ציבור ולהשקות, ההטבות בבתי העסק הרבים

מה העונש המרבי על נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות תחת השפעת אלכוהול או סם היא עבירת תנועה חמורה אשר יכולה להביא לעונש חמור. מתי יוגדר נהג כנהג בשכרות ומה העונש המרבי שניתן

תביעה לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים

אנשים רבים משתמשים ברכבים על בסיס יומיומי, כדי להגיע לעבודה, לעשות סידורים וקניות וכדי להסיע את הילדים למסגרות החינוך השונות. על אף השימוש התדיר ברכבים

מה נחשב לתאונת עבודה?

עבודה היא אולי הדבר החשוב ביותר בחיים שלנו מכיוון שהיא מביאה לנו פרנסה ומאפשרת לנו לחיות ברווחה כלכלית. ברגע שיש לנו רווחה כלכלית אנו יכולים

המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב

בעזרת המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב, אתם תוכלו לדעת בוודאות שבחרתם באיש המקצוע הנכון. ובמקרים אלו, כשצריך איש מקצוע בדינים משפטיים, יש צורך לדעת