מה העונש המרבי על נהיגה בשכרות?

תוכן עניינים

נהיגה בשכרות תחת השפעת אלכוהול או סם היא עבירת תנועה חמורה אשר יכולה להביא לעונש חמור.

מתי יוגדר נהג כנהג בשכרות ומה העונש המרבי שניתן לקבל?

 

נהיגה בשכרות

אם שותים לא נוהגים הוא אחד הסלוגנים המוכרים למניעת תופעת הנהיגה בשכרות. בפועל מדובר באיסור על פי חוק לנהוג בהשפעת אלכוהול על פי מדרגות אחוז אלכוהול בדם בהתאם לגיל וותק הנהג. אדם אשר נתפס נוהג בשכרות על ידי שוטר יכול לעמוד לדין. בשלב בו נפתח הליך משפטי מול נהג בעקבות תפיסתו נוהג בשכרות מומלץ לפנות לאיש מקצוע כמו ערן עקרוואי או לעורך דין אשר מתמחה גם בתעבורה (בהתאם לצורך) על מנת לקבל ליווי מקצועי בהליך המשפטי.

 

נשיפון וינשוף

נהיגה בשכרות מוגדרת על פי חוק כשתיית אלכוהול תוך כדי הנהיגה או כנהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים, כלומר שהנהג שתה או עישן טרם הנהיגה ועדיין ימצאו אחוזי אלכוהול בדם שלו כלומר הוא עדיין תחת השפעה. על מנת לאבחן את כמות האלכוהול בדם ישנו מכשיר מדידה אלקטרוני אשר נקרא ינשוף, הינשוף מוגדר כבדיקה אשר קבילה מול בית משפט וישנם תנאים והליכים מסודרים לביצועה. טרם ביצוע הינשוף יבקש השוטר מהנהג לנשוף לנשיפון, אשר הוא מכשיר טיפש יותר מהינשוף. מכשירים אלו יקבעו האם הנהג אכן נוהג בשכרות כנגד החוק.

 

מהנשיפון למשפט

שוטר רשאי לעצור כל אדם אשר הוא חושד בפיקחותו ולערוך לו בדיקת נשיפון ולאחר מכן ינשוף. במידה והבדיקות יראו שהנהג אכן נהג בשכרות, כתלות בכמות האלכוהול בדם, יחליט השוטר בהתאם לחוק כיצד להתקדם משפטית. לרוב ראשית יישלל רישיונו של הנהג באופן זמני, במקרים חריגים השוטר יכול להחליט גם להחרים את רכבו של הנהג עד להמשך הליכים.

 

ענישה

הענישה על נהיגה בשכרות היא כתלות בסיטואציה תוך התחשבות בגיל וותק הנהג, בכמות האלכוהול בדם ורישום הנהיגה שלו – כמות הנקודות שצבר על עבירות תנועה. עבירות חמורות של כמות אלכוהול גבוהה בדם אשר מביאה את הנהג לבית משפט יכולות להיגמר בענישה חמורה של שנתיים מאסר בבית מאסר וכמובן על כל עבירה כזאת נוסף קנס כספי גבוה לנהג.

על כל עבירה חמורה של נהיגה בשכרות יגיע הנהג לבית משפט ושם יקבע עונשו. במקרים בו העבירה עוקבת לעבירה קודמת, במרחק של בערך שנה, העונש על העבירה השנייה יהיה חמור בהרבה ויכול בקלות להגיע למאסר ולקנס מאוד גבוה. נוסף על כך צפוי שיישלל רישיונו של הנהג לתקופה של כ- 4 שנים.

נהיגה בשכרות נחשבת כעבירת תעבורה חמורה כך שניתן לקבל עונש מרבי של מאסר בפועל ושלילת רישיון הנהג תחילה לתקופה זמנית ולאחר החלטת בית המשפט לתקופה ממושכת בהרבה. העונש תלוי בכמות האלכוהול בדם ובשאר נסיבות האירוע.

 

שופט מרכזי

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
תאונות דרכים של מפורסמים

הידוענים במדינת ישראל חווים חיי שגרה לא פשוטים. לצד התהילה, הזוהר, ההכנסות היפות, ההתעניינות הציבורית והתקשורתית, ההזמנה למסיבות יחסי ציבור ולהשקות, ההטבות בבתי העסק הרבים

תביעה לקבלת פיצויים בגין תאונת דרכים

אנשים רבים משתמשים ברכבים על בסיס יומיומי, כדי להגיע לעבודה, לעשות סידורים וקניות וכדי להסיע את הילדים למסגרות החינוך השונות. על אף השימוש התדיר ברכבים

מה נחשב לתאונת עבודה?

עבודה היא אולי הדבר החשוב ביותר בחיים שלנו מכיוון שהיא מביאה לנו פרנסה ומאפשרת לנו לחיות ברווחה כלכלית. ברגע שיש לנו רווחה כלכלית אנו יכולים

המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב

בעזרת המדריך המלא לבחירת עורך דין רכב, אתם תוכלו לדעת בוודאות שבחרתם באיש המקצוע הנכון. ובמקרים אלו, כשצריך איש מקצוע בדינים משפטיים, יש צורך לדעת