עורך דין צבאי והשירות המקצועי שהוא יוכל להעניק לכם

תוכן עניינים

להיות חלק מהמערכת הצבאית זה לא דבר פשוט והאמת היא, שלמרות שכולנו חייבים להיות חיילים בשלבים שונים של חיינו, לא לכולנו זה מתאים. מצד שני, יש גם אנשים שהופכים את העניין הזה לקריירה ולכן ברור מדוע ניתן למצוא גם לא מעט עורכי דין צבאיים. המערכת הצבאית נשפטת בהתאם לחוקים אחרים ולמערכת שלמה שמנוהלת בצורה שונה וחשוב שכל חייל וחיילת במדינה יבינו זאת. משמעות הדברים היא שאם חייל או חיילת רוצים להגיש תלונה או לתבוע מפקד או כל גורם אחר, עליהם לעשות זאת במסגרת הצבאית שבה הם לוקחים חלק בדין ובמשמעת הצבאי. בפועל זה אומר שעורך דין אזרחי לא באמת יוכל לסייע להם ועליהם יהיה לחפש עורך דין צבאי שיוכל להגיע ולתת להם שירות כמה שיותר מוצלח, אמין ורציני. לכן, אם גם אתן הוטרדתם מינית, הותקפתם או שאתם חושבים שנעשה לכם עוול בצורה כזו או אחרת, כדאי שתדעו שיש מה לעשות בנידון והרבה פעמים עוה"ד הוא האדם שיוכל לעזור לכם.

השירות המקצועי

איך לבחור עורך דין צבאי שאפשר לסמוך עליו

מחפשים עורך דין צבאי ולא לגמרי ברור לכם אל מי תרצו לפנות? אם כך, אין ספק שאפשר להבין אתכם. ממש כפי שבמערכת המשפט האזרחית עובדים הרבה מאוד אנשי מקצוע והבחירה שביניהם אינה פשוטה, כך קורה גם לגבי עורכי הדין שעובדים במערכת הצבאית. משמעות הדברים היא שכדאי לעשות מספר בירורים ולראות מי מהם מוצלח יותר, מוכר ומי יוכל לתת לכם את השירות הכי טוב שיש. כאשר מדברים על עורכי דין אנחנו יכולים לראות שהעניין הוא לבחור איש מקצוע שלפני הכול מגיע עם כמה שיותר ניסיון. הניסיון בדברים האלה יכול לעשות את ההבדל ולכן, אם עוה"ד שלכם יכול להיות אדם שמכיר את המערכת מבפנים כבר שנים רבות ועובד בה לא מעט, מדוע שתתפשרו ושתפנו אל מישהו שזה עתה סיים את הלימודים שלו והשתלב במערכת המשפט?

איך עומדים בעלויות?

אם יש משהו שלא פשוט לרוב החיילים והחיילות, זה לשלם לעוה"ד שייתן להם שירות. אסור לשכוח שברוב המקרים לא מדובר על אנשים שמקבלים משכורת של ממש, שכן מה שמאפיין חיילים, זה שהם תורמים את זמנם למדינה אך בסופו של דבר אינם מקבלים על כך כסף מעבר למינימום שצריך לחיים. מכאן עולה השאלה: כיצד תוכלו לממן את שירותיו של עוה"ד? והאם הוא אדם שיוכל לתת לכם שירות בחינם? אל תשכחו שגם עורך דין צבאי, כמו כל עורך דין אחר, ירצה להרוויח על שירותיו ומשמעות הדברים היא שצריך להבין מראש על איזו הוצאה כלכלית מדובר. כמו כן, כדאי יהיה לבדוק האם מגיעים לכם שירותי עריכת דין מטעם הצבא, כך שלא תצטרכו לשלם בנפרד. בנוסף לכל אלה, חשוב גם להבין האם עוה"ד גובה את התשלום על שירותיו מראש או שהוא ירצה אחוזים מפיצוי עתידי שאולי תקבלו? לכל אחד מאנשי המקצוע יש תעריפים אחרים ולכל אחד יש דרך קצת שונה לגבות את כספו. מה שבטוח זה שבין אם אתם חיילים פשוטים ובין אם אתם קצינים ברמה גבוהה, חשוב לעשות מראש את כל הבירורים הנדרשים כדי להבין איפה אתם עומדים וכמה זה יכול לעלות לכם. זכרו שלא תמיד עורך דין צבאי שגובה מחירים מופקעים הוא האדם שאליו כדאי לכם לפנות כי בסופו של דבר, מי מבטיח לכם שאם תשלמו יותר המשפט יסתיים בדיוק כמו שהייתם רוצים?

נכתב על ידי עו"ד מירי יעקב

 

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
היכן חיילים יכולים לקבל סיוע משפטי?

חברי השירות מתמודדים עם אתגרים משפטיים ייחודיים שעלולים להיות קשים לניווט ללא המשאבים והתמיכה הנכונים. ממשפט צבאי דרך דיני משפחה ועד סכסוכי עבודה, חיילים עלולים