אתה נכה צה"ל? מדוע חשוב לקחת עורך דין

תוכן עניינים

צה"ל והמדינה רואים מחויבות ראויה לסיוע ופיצוי מתמשך בנכים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי. עם זאת, הדרך למימוש המלא של זכאויות הנכים אינה תמיד פשוטה. רבים נתקלים בקשיים בירוקרטיים, אי הבנה של החוקים והתקנות, ויש מקרים של אי הכרה כנכים או זכאות חלקית בלבד לתגמולים. במאמר זה נבחן מדוע לנכה צה"ל כדאי לקחת עו"ד כדי לממש את זכויותיו

 

תהליך ארוך שדורש סבלנות

קבלת הזכויות המגיעות לנכה צה"ל כרוכה לא אחת בדרך ארוכה ומייגעת. הטיפול בתביעות מול הגופים השונים דורש המון סבלנות, ידע והבנה של התהליכים הבירוקרטיים המורכבים. בנוסף, לא תמיד קל להוכיח את זכאותך, ולעיתים נדרש איסוף מסמכים רפואיים, צבאיים ואחרים. לא פעם, נכים נתקלים בסירובים והתעלמות מצד הרשויות, ונאלצים להתמודד עם מאבקים ממושכים כדי לקבל את המגיע להם. ללא ייצוג מקצועי, קשה מאוד להתמודד עם המערכת הבירוקרטית הסבוכה.

 

סיוע של עורך דין מנוסה

עורך דין המתמחה בנכי צה"ל יכול לסייע רבות בכל השלבים של הליך התביעה. הוא מכיר את הנהלים והחוקים, וידע להגיש את התביעה באופן הנכון ולצרף את כל המסמכים הרלוונטיים. במקרה של דחיית תביעה, עורך הדין יוכל להגיש ערעור ולייצג אותך בצורה המקצועית ביותר. בזכות ניסיונו והבנתו את המערכת, עורך הדין יוכל לחסוך לך זמן רב, טרחה ועוגמת נפש במאבק למימוש זכויותיך. במקרים בהם נדרש סיוע של עורך דין בהגשת תביעה או ערעור על ועדות רפואיות כדאי לפנות למי שמתמחה בתחום כדוגמת עורך דין יעקב אמיר המתמחה בייצוג של נכי צה"ל.

 

ציפיות ריאליות

לפעמים, לנכי צה"ל יש ציפיות שאינן תואמות את הזכויות המגיעות להם בפועל על פי החוק. עורך הדין יכול לשמש כגורם מתווך ולתאם ציפיות באופן ריאלי ומדויק. הוא יסביר לך את היקף הזכויות המגיעות לך ואת גבולותיהן, ובכך ימנע תסכול וציפיות שווא. במקביל, עורך הדין ינחה אותך כיצד להשיג את מלוא הזכויות שאתה כן זכאי להן.

 

זכויות נלוות נוספות

מלבד הקצבה החודשית וזכויות הטיפול הרפואי, נכי צה"ל עשויים להיות זכאים גם לזכויות נלוות נוספות, כמו הנחות בארנונה, פטור מאגרות רדיו וטלוויזיה, הטבות בתחבורה ציבורית ועוד. עורך דין מנוסה יוכל לסייע בבירור כלל הזכויות המגיעות לך ובמימושן. חשוב להכיר את מכלול הזכויות שלך, שכן מימושן יכול להקל רבות על מצבך הכלכלי והתפקודי.

 

לסיכום

התהליכים הבירוקרטיים להכרה כנכה צה"ל וקבלת מלוא הזכויות, מאתגרים ומורכבים. נכים רבים נתקלים בקשיים בשל אי הבנה של שלל החוקים והתקנות, ועלולים להפסיד חלקים משמעותיים מהתגמולים והזכויות המגיעים להם כחוק. לכן, רצוי ומומלץ להיעזר בעורך דין מתמחה בתחום נכי צה"ל. עו"ד כזה יספק ייצוג משפטי מקצועי, יסייע בהגשת הבקשות כראוי, ינהל את ההליכים מול הרשויות, יטפל בערעורים ככל שיידרש, ויבטיח שתקבל את מלוא הפיצויים, ההטבות והזכויות המגיעות לך ככל שניתן לפי החוק.

שירות צבאי

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
היכן חיילים יכולים לקבל סיוע משפטי?

חברי השירות מתמודדים עם אתגרים משפטיים ייחודיים שעלולים להיות קשים לניווט ללא המשאבים והתמיכה הנכונים. ממשפט צבאי דרך דיני משפחה ועד סכסוכי עבודה, חיילים עלולים