איך להתגרש בשלום אחרי החתונה?

תוכן עניינים

גם אם בדיוק לפני רגע, עוד הייתם באופוריה של החתונה, זה עדיין לא אומר שאתם חסינים בפני גירושין. בשנים האחרונות ישנם יותר ויותר ישראלים שהם מבקשים לפרק את מערכת היחסים רגע אחרי שהם נכנסו תחת חופה וקידושין. לא מדובר בסיטואציה קלה או פשוטה, אבל בהחלט בסיטואציה שיכולה להתרחש בחיים האמיתיים. וכן, זוגות רבים שבוחרים להתגרש מיד אחרי החתונה, מצליחים לעשות זאת בשלום ובשלווה, גם אם האירוע עצמו הוא מלא אמוציות.

 

נפרדים בשלום – וזה ממש לא חלום

שלא תטעו – גם אם פרסמתם הודעות Save A Date לכל בני המשפחה והחברים, יש סיכוי לפרידה אחרי חתונה,  עם משקעים ויכולים להיות רגשות שליליים בין בני הזוג. זה לא אומר שבאופן אוטומטי הגירושין הם גירושין מלוכלכים או לא נעימים. גם אם המצב הוא לא נעים אפשר להתגרש בשלום בזכות כמה החלטות קטנות:

 

מגיעים להסכמות –

רגע לפני שאתם מגיעים אל מדרגות הרבנות, שבו ביחד בשביל להגיע להסכמות שמתאימות לכם ללא כל צד שלישי מעורב. כך יש לכם אפשרות לדבר אל ליבו של בן הזוג השני, ובאמת לנסות ולהגיע אל העמק השווה ביחד.

 

דואגים לילדים –

אם יש ילדים בתמונה, הם צריכים להיות בראש מעיינכם כל הזמן. במיוחד כאשר מדובר על נישואים טריים, שם הילדים הם בדרך כלל צעירים יותר וההשפעה עליהם היא מורכבת הרבה יותר. אז תדאגו לילדים שלכם מבחינה כלכלית ורגשית, עוד לפני שאתם מתחילים בגירושין.

 

כסף הוא לא הכל –

יש עניינים בתוך הליך גירושין, שהם הרבה יותר חשובים בחלוקת הרכוש. הסדרי ראייה למשל, או הניסיון ליצור שלום בית לטובת כל מי שחי בבית. אם יש לכם אפשרות להסתכל מעבר לסכסוך כספית, יכול מאוד להיות שאתם תצליחו להתגרש בשלום.

 

גירושין לאחר גישור –

אם אתם מנסים ולא מצליחים לעבור את תהליך הגירושין בשלום, יכול מאוד להיות פשוט רצו לפנות לעזרתם של אנשי מקצוע ולעבור הליך גישור.

 

בחירה טובה היא בחירה מיטביה

הבחירה הכי נכונה בשבילכם, במיוחד אם אתם רוצים להתגרש בחודשים הראשונים שלאחר החתונה עשית היא בחירה שתהפוך את שני הצדדים של מערכת היחסים למאושרים. לא צריך להישאר בזוגיות אם אתם לא מצליחים לראות את הפוטנציאל של מערכת היחסים או שאתם סובלים בתוכה. אבל, כן מומלץ לעשות הכל בכדי להפוך את הליך הגירושין לכמה שיותר נעים לכל הצדדים.

הסכמות  נסו להגיע ביחד להסכמות המתאימות לכם, עוד לפני שאתם מערבים כל גורם חיצוני בתהליך הגירושין.
הילדים  שימו את הילדים בראש סדר העדיפויות שלכם ונסו לדאוג לצרכים שלהם.
הסדרי גירושין  לפני הכסף, נסו להגיע להסכמות על החיים עצמם.
גישור  אם אתם לא מגיעים להסכמות, פנו לעזרת מומחים שילוו אתכם.

 

זוג לאחר חתונה

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
התרת נישואים – חלופה לגירושין

לכל אדם יש סדר עדיפויות אחר בחיים אחד רואה בתעסוקה כדבר החשוב ביותר ואחר רואה את הילדים כמהות חייו. ובכל זאת אם אנו מזקקים את

עריכת הסכם שלום בית

הסכם שלום בית נועד לשקם את הקשר הזוגי על מנת שלא לאבד את הזכות להתגרש בעתיד בקרב זוגות העומדים להתגרש ועדיין מתלבטים. המאמר יעסוק בעריכת

איך נמנעים מבעיות אחרי גירושין?

הדרך הכי טובה להימנע מבעיות שעלולות להתעורר אחרי גירושין היא להתייעץ עם עורך דין. במקביל, כדאי להכיר מראש בבעיות הנפוצות שחוזרות על עצמן ולנסח בכתב