אילו סנקציות יכולה להפעיל חברת הביטוח?

תוכן עניינים

חברת ביטוח שחושדת בהונאה מצד המבוטחים יכולה להפעיל נגדם כלים שונים, וביניהם חובה להיפגש עם רופא, חוקרים פרטיים ותקופת המתנה ארוכה יותר. אז מה עושים? הנה כמה הצעות

חברת ביטוח יכולה להפעיל כלים שונים על מנת לדחות תביעות של מבוטחים. בצד של המבוטחים, הדרך הכי טובה למנוע עונשים וסנקציות היא להיצמד לתנאי הפוליסה ולהגיש רק תביעות רלוונטיות עם כמה שיותר מסמכים וראיות. עם זאת, חשוב בכל זאת להכיר את הכלים שעומדים לרשותה של חברת הביטוח – כדי להתמודד איתם טוב יותר.

 

הסנקציות שיכולה להפעיל חברת הביטוח

את המידע הכללי על סנקציות שאותן מותר לחברת ביטוח להפעיל ניתן להשיג דרך אתרים כמו https://pitzuim.co.il/ שעוסקים בנושא. לאחר מכן, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע.

חברת ביטוח מוסמכת לדרוש התייצבות של המבוטח אצל רופאים מטעמה, על מנת לבדוק את מצבו הרפואי במקרים של אובדן כושר עבודה. אם חברת הביטוח מקבלת למשל תביעה על כך שהמבוטח במצב של אובדן יכולת לעבוד, היא יכולה לדרוש את ההתייצבות אצל רופאים שלה על מנת להקשות עליו או כדי לבדוק את רצינותו.

כמובן שעל המבוטח לשתף פעולה עם הרופאים שהוא נשלח אליהם. כך למשל חובה על המבוטח להציג בפני הרופאים את כל המסמכים הרלוונטיים, כי מצב של היעדר שיתוף פעולה עלול להביא להפחתת התשלום או לביטולו המוחלט.

 

מתי חברת הביטוח שולחת חוקרים?

חברת ביטוח גם יכולה לשלוח חוקרים על מנת לבדוק את מצבו של המבוטח. מקרים אלה שכיחים בעקבות תשלום פיצויים בגין תאונות דרכים, אובדן כושר עבודה וכן הלאה. המטרה היא לוודא שהמבוטח לא מנסה להונות את חברת הביטוח, באמצעות חקירה שמתבצעת על ידי משרד חקירות מטעמה.

אם חברת הביטוח חושדת בכך שמצבו של המבוטח אינו תואם את ההחלטה על גובה או אישור דמי הפיצויים, היא יכולה לשלוח חוקרים פרטיים שיבצעו מעקבים ותצפיות. עם זאת, החוקרים הפרטיים עדיין כפופים לחוק ויש דברים שאסור להם לעשות: כמו התחזות או האזנות סתר לא חוקיות.

 

מה המשמעות של תקופת המתנה?

אי אפשר לדבר על הסנקציות שאותן רשאית להפעיל חברת הביטוח, בלי להזכיר את תקופת ההמתנה. זו אולי לא נראית כמו סנקציה, אבל בפועל מדובר לעיתים קרובות על כלי שמעכב את קבלת התגמולים ואף פוגע באיכות החיים וברווחה הכלכלית של המבוטחים.

תקופת המתנה נורמלית נעה בין חודש עד שלושה חודשים, בתביעות אובדן כושר עבודה ובהתאם לפוליסה. אם למבוטח קיימת הרחבה לכיסוי פרנצ'יזה, המשמעות היא שהוא יקבל תשלום בעבור חודשים אלו – אבל רק בתום חודשי ההמתנה. אז אם חברת הביטוח לא מעבירה את התשלום או מעכבת אותו מעבר לקבוע בפוליסה, יכול להיות שמתעוררת עילה להגשת תביעה נגדה.

מתי חברת הביטוח שולחת חוקרים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף