מה זה ביטוח אלמנטרי ואילו סוגי ביטוח מיוחסים אליו?

תוכן עניינים

 ביטוח אלמנטרי הינו שם כללי לשלל סוגי הביטוחים אשר קשורים באופן ישיר או עקיף לרכוש. ביטוח אלמנטרי הוא כזה שמעניק כיסוי ביטוחי לאובדן ונזק לרכוש או לפגיעה בנפש כתוצאה משימוש ברכוש מסוים.

כמעט כמו כל הגדרה בעולם הביטוח, גם הביטוח האלמנטרי מהווה כלפיי הצרכן מושג מסתורי ומבלבל. האם גם אתם מחזיקים ברשוכתם פוליסת ביטוח אלמנטרי? כנראה שכן. זה הזמן להבין מה הוא ומה הם ענפי הביטוח אשר מיוחסים לו.

 

רכב

ביטוח רכב הוא כיסוי עבור נזקים לרכב, לנוסעים בו, ולנזקים שהתרחשו כתוצאה מהשימוש בו. ביטוח רכב מתחלק לשלושה סוגי פוליסות עיקריים : חובה, מקיף וצד שלישי. ביטוח החובה הוא חובה על פי חוק והוא מעניק כיסוי ביטוחי כאשר נגרם נזק בנפש כתוצאה ממקרה תאונה.

ביטוח מקיף אשר תמיד יכלול ביטוח צד שלישי הוא אשר מהווה ביטוח מפני נזק לרכוש (אובדן או פגיעה). הצרכן יכול לבחור לעשות ביטוח צד ג' גם בלי לעשות ביטוח מקיף. זאת בדרך כלל יתרחש כאשר למבוטח יש רכב בעל שווי נמוך והוא מעוניין לכסות נזקי רכוש אך ורק של הצדדים הנגדיים לו בתאונה.

 

דירה

ביטוח דירה מתחלק לשני סוגי כיסוי עיקריים: האחד הוא ביטוח תכולה אשר מעניק כיסוי ביטוחי במקרה של גניבה, שריפה או דומה להן, בעבור עלותם של חפצים בעלי שווי כספי גבוה. הסוג השני הוא ביטוח מבנה שכשמו כן הוא מעניק כיסוי מפני נזקים למבנה עצמו.

 

הנדסי

ביטוח אשר מעניק כיסוי לנזק אשר נגרם לציוד כתוצאה מהפעלתו. זאת בניגוד לנזקים אשר נגרמים על ידי גורמים אחרים שאינם תלויים בהפעלת הציוד.

 

חבויות

במקרה זה, מחויבת חברת הביטוח לכסות מבוטח מפני חבות כספית שלו לצד שלישי. גם ביטוח זה מתחלק לשני סוגים עיקריים. האחד הוא כיסוי עבור תאונות עבודה או נזק שנגרם למוצר שתקופת האחריות שלו בתקוף. הסוג השני הוא כיסוי בקרות מקרה שהתרחש כתוצאה ממחדל או רשלנות מקצועית.

 

אשראי

ביטוח עסקי אשר מעניק כיסוי עבור מקרה בו בעל עסק נתקל בלקוח שאינו מעוניין לשלם על מוצר או אשראי שקיבל. לעיתים קרובות יבוצע ביטוח זה בעסק אשר פועל בשיטת תשלום של "שוטף פלוס".

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

כיסוי עבור נזקים ברכוש וגם בנפש אשר התרחשו בזמן שהייה בחו"ל. פוליסה מסוג זה כוללת אובדן של חפצים יקרים שבוטחו ואף הוצאות על טיפול רפואי נדרש.

 

מאפיינים עיקריים של ביטוח אלמנטרי

ניתן למנות מספר מאפיינים מרכזיים שנמצאים כמעט בכל ביטוח אלמנטרי. אחד מאותם המאפיינים הוא שגובה הכיסוי הוא אשר ממנו נגזרת הפרמיה המשולמת. מאפיין נוסף הוא דרישות סף לצורך הסכמתה של חברת הביטוח לבטח.

למשל התקנת אזעקה ברכב או סורגים בדירה שנמצאת בקומת קרקע. ביטוח אלמנטרי מאופיין בדרך כלל גם בסעיף של השתתפות עצמית אשר מטרתו לרוב היא לייצר אינטרס משותף למבוטח ולמבטח על מנת להביא למינימום את התביעות בביטוח זה.

 

סיכום

ביטוח אלמנטרי הוא שם כללי לכל ענף ביטוחי אשר נמצא בו קשר כלשהוא לרכוש. רכב, דירה, הנדסי, חבויות, אשראי ונסיעות לחו"ל הינם חלק מכלל הביטוחים האלמנטריים.

לכולם מאפיינים משותפים כמו השתתפות עצמית, מקור הגזירה של סכום הפרמיה, ודרישות סף שמציבות חברות הביטוח. באתר הר הביטוח ניתן למצוא את כלל הפוליסות אשר נכללות תחת הענף הרחב של ביטוח אלמנטרי. הכירו כל כיסוי ביטוחי שעומד לזכותכם, זה יחסוך לכם כסף רב.

 

בית מצויר בנוי מרכוש

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף