החיים שאחרי פשיטת הרגל

תוכן עניינים

איך נראים החיים אחרי פשיטת רגל? כאשר אתה שוקל מהלך זה, חשוב להסתכל קדימה לפני שתחליט על צעדיך הבאים.

אנשים יכולים למצוא את עצמם בנקודה בה אין סיכוי שהם יוכלו לשלם את החובות שצברו. לדוגמא, מישהו שדלדל את כל חסכונותיו והביא למקסימום את מסגרת כל כרטיסי האשראי שלו בגלל בעיות רפואיות ואיבוד מקום עבודתו. אפילו עם דמי אבטלה או עם עבודה זמנית, הם עשויים לגלות שהם כבר לא יכולים לשלם אפילו את התשלומים החודשיים המינימליים בכרטיסים שלהם או לעמוד בדמי השכירות והלוואת הרכב שלהם.

למרבה הצער, מצב זה שכיח מדי – למעשה, מארק טווין, וולט דיסני, אלטון ג'ון והנרי פורד הגישו בקשה לפשיטת רגל בשלב כלשהו בחייהם. אם אתה חושב שפשיטת רגל עשויה להועיל גם עבורך, המשך לקרוא כדי לגלות למה אתה יכול לצפות וממה כדאי להיזהר לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל של אנשים פרטיים.

 

הגשת, עכשיו מה?

עבור אנשים שהכריזו על פשיטת רגל, תהליך ההחלמה הוא ארוך וקשה. הצעד הראשון מגיע כאשר אתה ונאמן פשיטת הרגל שמונה לבית המשפט, נפגשים עם הנושים שלך כדי ליידע אותם על פשיטת הרגל, ובאותה עת יש לחסל את כל הנכסים הבלתי פטורים שיש לך. אתה רשאי לשמור על הריהוט, המכונית והחפצים האישיים שלך עד ערך מסוים, אך כל הנכסים הנזילים שאינם פטורים, כגון מזומן, חייבים להימסר לידי הנאמן שלך.

קבלת הלוואה מכל סוג שהוא תהיה קשה ביותר לשנתיים הקרובות. יתכן ויהיה אפשרי להחזיר ציון אשראי טוב יותר ולקבל סוגים מסוימים של הלוואות לאחר שנה בלבד, אך המלווים שייקחו אתכם יהיו ככל הנראה מחברות מימון שגובות שיעורי ריבית מופקעים. במקרים מסוימים יתכן ולא ניתן יהיה לקבל אשראי כלל עבור רכישות גדולות, כמו רכב או בית.

פשיטת רגל תישאר בדוח האשראי שלך למשך מספר שנים. אך עם עבודה קשה ניתן להעלים אותה לחלוטין מדוח האשראי שלך לאחר מספר שנים, בדרך הממוצע הוא 6 שנים.

בסופו של דבר, ישנם מספר ערוצים של פשיטת רגל. כדי לבחור את ההליך המתאים ביותר למצבך הכלכלי, רצוי להתייעץ עם עורך דין לפשיטות רגל, זאת כדי לוודא שאתה מגיש את סוג פשיטת הרגל המתאים ביותר למצבך הכלכלי.

 

כיצד להתאושש לאחר שפשיטת הרגל הסתיימה?

להלן מספר צעדים מומלצים שכדאי לנקוט בהן כדי לעזור לך להחזיר את השליטה במצבך:

לשמור על העבודה והבית

היסטוריה יציבה של מגורים ומקום העבודה נחוצה מכיוון שהיא מראה לנושים שאתה אמין. מספר גדל והולך של משכירי דירות בודק היסטוריית אשראי כאמצעי לסינון דיירים אפשריים שאינם אמינים. אם אינך מצליח לשכור דירה, ייתכן שתצטרך להתארח אצל חבר או קרוב משפחה עד אשר דירוג האשראי שלך ישתפר.

מעסיקים בתפקידים מסוימים רשאים גם לבקש ציוני אשראי והיסטוריות אשראי של המועמדים הפוטנציאליים שלהם כמדד לאחריות אישית. עשה מה שאתה יכול כדי להתקדם בכל מקרה ולמצוא עבודה שיכולה להיות הבסיס לשים את פשיטת הרגל מאחוריך.

 

לשלם את החשבונות שלך

חובה שתישאר מעודכן בכל החשבונות החודשיים שלך ותשלומים אחרים, כך שרשומת האשראי שלך לאחר פשיטת הרגל תישאר נקייה. אין שום מקום אפילו לכמות הזעירה ביותר של הישנות בעניין זה. פירוש הדבר שעליך לפקח על כל הוצאה.

 

התחל לבנות מחדש את האשראי שלך

במהלך פשיטת רגל חשוב להתחיל לבנות את מה שנהרס. כדי לבנות מחדש את האשראי שלך, ייתכן שתצטרך להשיג כרטיס אשראי. שימוש מושכל בו יוכיח למלווים שאתה יכול לנהל את הכסף שלך בתבונה ונחוש למחוק לאט את היסטוריית האשראי הלקויה שלך.

אם אתה מוצא את עצמך צובר שוב חובות, עליך להפסיק להשתמש בכרטיס שלך מייד ולהתחיל בתוכנית פירעון. במידת הצורך, השתמש בכרטיס חיוב או בכרטיס אשראי ששולם מראש עד שתוכל לשלם את הכרטיס הרגיל שלך. זכור כי שיעור הריבית על כל כרטיס שאתה זכאי לו יהיה ככל הנראה גבוה יותר מאשר על כרטיס האשראי הממוצע.

 

מצא עזרה להלוואות ומשכנתאות

כשמגיע הזמן לקנות משהו גדול יותר עם חוב, כמו מכונית או בית, יתכן שתצטרך לערב צד אחר, כמו הוריך, כדי להגיש את הבקשה להלוואה.

בלי זה, יתכן שלא תוכל להשיג מימון כלל. אם אשראי אינו זמין, ייתכן שתצטרך להמתין תקופה מסוימת עד שתוכל לשלם עבור מכונית במזומן או לשקול הלוואה אישית מקרובי משפחתך ו / או חבריך.

בעיה נוספת איתה מתמודדים חייבים רבים לאחר שפשיטת הרגל הסתיימה, היא כאשר הם באים לקנות מכונית: לאחר שהצהרת על פשיטת רגל, אתה עלול לגלות שחברות הביטוח נרתעות או אינן מוכנות לבטח אותך. אם היסטוריית האשראי הקודמת שלך מכניסה אותך למה שמבטחים רואים מאגר סיכון גבוה, ישנן חברות שיעניקו עבורך ביטוח רכב – יגבו יותר, אך אתה עדיין זקוק למכונית בכדי לנהוג.

 

בשורה התחתונה

שימוש מושכל בהכנסות ובאשראי שלך לאחר פשיטת רגל הוא המפתח לבנייה מחדש של הדירוג שלך ולעמוד שוב על שתי הרגליים הפיננסיות שלך. אם אתה יכול להוכיח למלווים ולמעבידים שחייך לאחר פשיטת הרגל תקינים, גם המכשול הזה יעבור. כזכור, מארק טוויין, וולט דיסני, אלטון ג'ון והנרי פורד שגשגו ברמה עולמית לאחר פשיטת הרגל שלהם – ואם הם יכלו לשים את פשיטת הרגל מאחוריהם, אתה יכול.

 

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מתי ניתן לתבוע יועץ השקעות?

מי מאיתנו לא היה רוצה להרוויח יותר כסף, או ליתר דיוק לדעת שיש לו יותר כסף? עם זאת, המציאות העגומה של רובנו היא שאנחנו עובדים

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

אחת המגבלות אשר ניתן להטיל על חייבים להוצאה לפועל הינה צו עיכוב יציאה מהארץ. מדובר בהגבלה חמורה הפוגעת באחת הזכויות הבסיסיות ביותר שיש לכל אדם