ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

תוכן עניינים

אחת המגבלות אשר ניתן להטיל על חייבים להוצאה לפועל הינה צו עיכוב יציאה מהארץ.

מדובר בהגבלה חמורה הפוגעת באחת הזכויות הבסיסיות ביותר שיש לכל אדם – זכות התנועה.

באילו מקרים מוטלת מגבלה זו ואיך ניתן לפעול לביטולה? על כך בכתבה הבאה.

 

צו עיכוב יציאה מהארץ – מתי זה קורה?

המדינה, באמצעות מערכת ההוצאה לפועל של רשות האכיפה והגבייה, משתמשת במגוון כלים על מנת לגרום לחייבים לשלם את הסכומים שהם חייבים. ברוב המקרים, הליכי הוצאה לפועל נכנסים לפעולה רק לאחר שהתקבל פסק דין כנגד החייב, אשר מוביל לנקיטת הליכים באמצעות הוצאה לפועל. במקרים אלו, מערכת הוצאה לפועל תפעיל כלים שונים על פי שיקולה, על מנת להקשות על חיי החייב ולדחוק בו לשלם את חובותיו. כלים אלו יכולים להיות הגבלות כמו צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלת רישיון נהיגה, הגבלת חשבון בנק ועיקול נכסים שונים ברשות החייב. על אף שהגבלות אלו מוטלות רק לאחר זמן רב וקיומם של הליכים משפטיים שונים, לא תמיד מדובר בהגבלות מוצדקות או כאלו אשר עשויות לסייע לחייב לשלם את חובותיו. על כן, בלא מעט מקרים ניתן לפעול להקלה על הגבלות אלו באמצעות בקשות שונות עבור ביטול הגבלת רישיון נהיגה או ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

מה הן העילות לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ?

במקרים בהם החייב מעוניין לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ החל עליו, עליו לעמוד במספר תנאים אשר יאפשרו את קבלת בקשתו. ראשית, עליו לעמוד בתנאי התשלום אשר הוטלו עליו, ולהגיש דוחות תקופתיים כפי שהתבקש. בנוסף, עליו להציג סיבה מוצדקת לבקשת הנסיעה. כאשר אדם נמצא תחת צו עיכוב יציאה מהארץ, הוא אינו יכול לצאת מהארץ למטרות פנאי אלא רק עבור מספר מטרות מוגדרות – נסיעות עבודה, טיפול רפואי או אירוע משפחתי. כמו כן, בזמן שהות החייב בחו״ל עליו לספק שני ערבים לפחות, אשר יתחייבו לחובותיו בזמן שהוא נמצא מחוץ לארץ. על הערבים להיות בעלי שכר של 7,000 ש״ח בחודש לפחות ובלי תיקי הוצאה לפועל נגדם. במהלך תקופת שהות החייב בחו״ל, כנגד הערבים יופעל צו עיכוב יציאה מהארץ. זאת ועוד, על החייב לספק הוכחות למימון הנסיעה והשהות בחו״ל באמצעות צד ג׳, שכן הוא אינו יכול להוציא כסף מלבד לכיסוי חובותיו.

 

איך מגישים בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ?

את הבקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ניתן להגיש בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל. חשוב להקפיד להגיש את הבקשה לפחות שלושה שבועות לפני מועד היציאה מהארץ, על מנת לוודא שהאישור לבקשה יתקבל בזמן. את הגשת הבקשה מומלץ לבצע בסיוע של עורך דין מומחה, אשר יוכל ללוות את החייב לאורך התהליך. מלבד סיוע במילוי הטפסים, ישנו צורך בחתימת ערבים על כתב ערבות מאומת מול עורך דין מוסמך.

 

ספר חוקים

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
מתי ניתן לתבוע יועץ השקעות?

מי מאיתנו לא היה רוצה להרוויח יותר כסף, או ליתר דיוק לדעת שיש לו יותר כסף? עם זאת, המציאות העגומה של רובנו היא שאנחנו עובדים

החיים שאחרי פשיטת הרגל

איך נראים החיים אחרי פשיטת רגל? כאשר אתה שוקל מהלך זה, חשוב להסתכל קדימה לפני שתחליט על צעדיך הבאים. אנשים יכולים למצוא את עצמם בנקודה