מתי ניתן לתבוע יועץ השקעות?

תוכן עניינים

מי מאיתנו לא היה רוצה להרוויח יותר כסף, או ליתר דיוק לדעת שיש לו יותר כסף? עם זאת, המציאות העגומה של רובנו היא שאנחנו עובדים שעות נוספות, מנסים לעשות את הטוב ביותר אך בסיכומו של דבר כל חודש אצלנו נגמר כמעט כמו החודש הקודם. אם זה נשמע לכם מוכר בוודאי גם אתם חשבתם על האפשרות של פתיחת תיק השקעות, שכן הבורסה ושוק ההון יכולים להניב לכולנו לא מעט רווחים. אומנם זה נכון שלא מדובר על מכרה של זהב וכל אחד עלול גם להפסיד לא מעט כסף, אבל יש להניח שעם עצות טובות של יועץ השקעות, נוכל לקבל את ההחלטות הנכונות לנו ביותר. אומנם זה נכון שהאחראיות הישירה על הפסדים או רווחים אינה של יועץ ההשקעות שלנו, אבל בהחלט יש להניח שהוא מגיע עם הרבה יותר ידע וניסיון ולכן ניתן לסמוך עליו ועל המלצותיו. האומנם זה מה שתמיד קורה? התשובה היא חד משמעית לא. לכן תביעות נגד יועץ השקעות בהחלט קיימות ולמעשה הן מוגשות לא פעם במדינת ישראל כפי שניתן לקרוא במאמר הבא.

תביעת יועץ השקעות

אחת מהדוגמאות הקלאסיות של תביעות נגד יועץ השקעות זו הדוגמא שבה מסתבר, ובדרך כלל זה קורה אחרי שנים רבות, שאותו יועץ אינו מוסמך לעסוק בתחום הזה בכלל מבחינה חוקית. חשוב להבין שהחוק קובע בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שכדי לעסוק בתחום כמו ייעוץ השקעות צריך להחזיק ברישיון כזה. על מנת לקבל את הרישיון המיוחל יש ללמוד לא מעט ולעמוד בהצלחה בבחינות רבות, מה שאומר שמי שנותן לכם ייעוץ ללא הרישיון הזה למעשה עובר עבירה חמורה על החוק. בנוסף לכך, החוק גם קובע שיועץ ההשקעות שלכם צריך לחשוב על טובתכם ולא לראות לנגד עיניו קודם כל את טובתו האישית או אינטרסים אחרים. לכן, בכל אחד מהמקרים שבהם ניתן יהיה להוכיח שאותו יועץ לא פעל בהתאם לחוקים ובהתאם למה שמצופה ממנו, בהחלט תהיה עילה לתביעה.

מה יכול להיות הפיצוי אפילו אם הצדק עמכם?

לא אחת מדובר על סכומים מאוד גבוהים שאנשים השקיעו, הפסיקו ואחר כך התברר שמי שנתן להם ייעוץ בכלל לא היה יועץ מוסמך. משמעות הדברים היא שבמקרים כאלה הפיצוי הנדרש יהיה לרוב מאוד גבוה, אך נשאלת השאלה האם יש לכם סיכוי לקבל את מה שאתם תובעים. זה מאוד תלוי בגורמים שונים כמו: האם אותו יועץ הוא יועץ השקעות מטעמו של הבנק או שהוא יועץ פרטי? על איזה סכום מדובר ועד כמה ההפסד תלוי בצורה ישירה ביועץ שנתן לכם שירות? יש לצערנו גם מקרים שבהם היועץ בסך הכול יאבד את מקום עבודתו ואנחנו, בתור התובעים, לא נקבל פיצויים ישירים על העוול שנגרם לנו. חשוב להיות מודעים לכך וכדאי לזכור שישנם לא מעט גורמים שיכולים להשפיע בסופו של דבר על החלטותיו של בית המשפט בסוגיות כאלה.

 

לאיזה עורך דין כדאי לכם לפנות?

תביעות נגד יועץ השקעות, ובמיוחד אם מדובר על יועץ מטעמו של הבנק, הן מסוג אותם הדברים שצריך בהם הרבה מאוד ניסיון. לכן, אפילו אם עורך דין מסוים למד את התחום טוב ויפה, אך האם זה אומר שהוא באמת מומחה? לא תמיד זה המצב. לכן אחד מהדברים הכי חשובים שאתם צריכים לבדוק בבואכם לבחור עורך דין פשיטת רגל או עורך דין המתמחה בתביעת יועצי השקעות, זו השאלה ממתי הוא עוסק בתחום הזה. האם יש לו הצלחות בעבר? והאם הוא יכול להוכיח אותן? כמו כן, כדאי להיפגש עם עורך הדין וכבר לפגישה הראשונה להביא את כל המסמכים הנדרשים. כך תוכלו לפרוס בפניו את כל האינפורמציה הנדרשת ובצורה כזאת הוא יוכל לקבוע, פחות או יותר, מהם הסיכויים שלהם להצליח. לא בכל מקרה כדאי לתבוע את ייעוץ ההשקעות שלכם אך מצד שני, יש מקרים שבהם זו בהחלט יכולה להיות בחירה טובה. מישהו צריך לתת את הדין על העוול שנגרם לכם ועל כל ההפסד הכספי שספגתם, מה שאומר שאתם צריכים עורך דין שיעזור לכם. בחרו עו"ד מוביל ובעל רזומה ותראו שבסופו של דבר הסיכוי שלכם לקבל פיצוי יגדל. לפעמים אפילו כדאי לבחור עו"ד שנשלם לו קצת יותר כי אם זה יגדיל את סיכויי הצלחת התביעה, אז למה לוותר על כך?

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

אחת המגבלות אשר ניתן להטיל על חייבים להוצאה לפועל הינה צו עיכוב יציאה מהארץ. מדובר בהגבלה חמורה הפוגעת באחת הזכויות הבסיסיות ביותר שיש לכל אדם

החיים שאחרי פשיטת הרגל

איך נראים החיים אחרי פשיטת רגל? כאשר אתה שוקל מהלך זה, חשוב להסתכל קדימה לפני שתחליט על צעדיך הבאים. אנשים יכולים למצוא את עצמם בנקודה