כיצד ניתן להשתקם מתיק פלילי?

תוכן עניינים

פתיחת תיק פלילי, הגשת כתב אישום והרשעה בעבירות פליליות,  כל אלה הם צעדים שעלולים להזיק מאוד לאדם אליו הם מופנים. אנשים שיש להם תיק פלילי במשטרה, מוגבלים במקומות העבודה בהם הם יכולים להיות מועסקים ובעיסוקים בהם יוכלו לעבוד. לכן חשוב מאוד לבטל או למחוק את התיקים הפליליים שקיימים לרעת אדם במקרה והדבר אפשרי. 

 

מה זה תיק פלילי ורישום פלילי?

תיק פלילי הוא השם העממי שניתן לרישום פלילי שקיים לרעת אדם זה או אחר כתוצאה מכך שהוגשה נגדו תלונה במשטרה ונפתחה כנגדו חקירה פלילית. התיק הפלילי נפתח במקרה שבו משטרת ישראל החליטה לבצע חקירה כנגד אדם מסוים מכיוון שהוא נחשד כעוסק בעבירות פליליות כאלה ואחרות.

מי שיש לרעתו רישום פלילי, עלול להיות מוגבל בעבודה במקומות עבודה מסוימים כמו גם בעיסוק בתפקידים מסוימים. במידה והוזמנתם לחקירה במשטרה או שהוגש נגדכם כתב אישום פלילי, עליכם לחפש עורך דין פלילי מנוסה להתייעצות בצורה מיידית. זכרו כי פנייה מוקדמת אל עורך דין פלילי יכולה לחסוך לכם רישום פלילי, הרשעות ואפילו ישיבה בבית הכלא.

 

חוסר אשמה, חוסר בראיות או חוסר עניין לציבור

עם פתיחת התיק הפלילי, הוא לא ייסגר בכוחות קסם אלא רק בעקבות החלטת המשטרה, הפרקליטות או בית משפט זה או אחר. בכל אחד משלבי התהליך החל מהחקירה במשטרה ועד למשפט עצמו, ניתן לסגור את התיק הפלילי בשלוש עילות – חוסר אשמה, חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור.

חוסר באשמה או חוסר בראיות הם מצבים בהם לא קיימות ראיות נגד המואשם ברמה כזאת או אחרת. חוסר אשמה מלמד על זיכוי מוחלט בעוד חוסר בראיות מעיד על בעיה בהוכחת העבירה הפלילית. במקרים של חוסר עניין לציבור, התיק ייסגר מכיוון שהתועלת בהבאת העבריין למשפט קטנה לעומת הנזק שיגרם מכך.

 

עורך דין פלילי לשם מחיקת וסגירת תיק פלילי

ניתן לסגור תיק פלילי בכל שלב בהליך המשפטי שהוא עובר, החל משלב החקירה בעצמה וכלה בסגירה של התיק בבית המשפט על ידי שופט. בכל אחד מהשלבים האלה חשוב מאוד להתייעץ ולקבל ליווי של עורך דין פלילי מהשורה הראשונה. ברשותו של עורך הדין הפלילי מספר רב של כלים בכדי להמתיק ואפילו לבטל את העונשים והרישומים הפליליים שייזקפו לרעתו של הנאשם בתיק. חשוב לחפש עורך דין שיש לו ניסיון של שנים ארוכות בתחום, ועדיף כזה שיש לו רשימה ארוכה של לקוחות מרוצים שממליצים עליו.

 

איך משתקמים מתיק פלילי – סיכום

תיק פלילי ורישום פלילי עלולים לייצר השפעה רעה על האדם שהם נרשמו כנגדו. לכן חשוב מאוד לנסות כבר בהתחלת ההליך הפלילי להפחית ככל הניתן את הרישום הפלילי בתיק, ועדיף על ידי סגירה של התיק מחוסר אשמה. בכדי לעשות זאת כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי.

תיק פלילי

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
הקמת חברת הייטק המדריך המלא

אין ספק כי ישראל השתנתה בצורה דרמטית בשני העשורים האחרונים. נראה כי השינוי הבולט ביותר נעוץ בעובדה כי כיום ישראל היא מעצמת הייטק. אין ספק

חנינה מנשיא המדינה

הסמכות להעניק חנינה בחוק יסוד נשיא המדינה נקבע, בין היתר, כי לנשיא המדינה נתונה הסמכות לחון עבריינים ולהקל בעונשים על ידי הפחתתם או המרתם. לנשיא

אלימות מינית

מכל העבירות המגונות ביותר הרווחות בחברה, אלימות מינית היא אחת הקשות. מדובר בפגיעה שקשה מאוד להחלים ממנה מבחינה נפשית, אשר מקשה על יצירת קשרים אינטימיים

אלימות מינית

מכל העבירות המגונות ביותר הרווחות בחברה, אלימות מינית היא אחת הקשות. מדובר בפגיעה שקשה מאוד

קרא עוד »