אלימות מינית

תוכן עניינים

מכל העבירות המגונות ביותר הרווחות בחברה, אלימות מינית היא אחת הקשות. מדובר בפגיעה שקשה מאוד להחלים ממנה מבחינה נפשית, אשר מקשה על יצירת קשרים אינטימיים בעתיד, ומונעת מהנפגע/ת את אחת מההנאות הבסיסיות ביותר בעולם.

אלימות מינית מגיעה במגוון עצום של צורות, ובשלל נסיבות נפרדות ושונות. במאמר זה נדון במאפייני אלימות מינית, ובאופן ניהול התיק המשפטי בעניינה.

 

אלימות מינית במקום העבודה

אלימות מינית היא רעה חולה אשר חודרת לכל מקום. אין אף מגזר אשר חסין ממנה ואין אף מסגרת בה היא אינה מתרחשת. יש צורות רבות ושונות לעבירות אלימות מינית, החל מאונס של ממש, וכלה בהערות פוגעניות אשר פוגעות בתחושת הביטחון של הנפגעת.

פעמים רבות, הפוגע בעבירות אלימות מינית הוא לא אדם זר, אלא אדם אשר יש היכרות מוקדמת עימו. מקומות עבודה, אשר בהם עובדים יחד אנשים שעות רבות בכול יום, הם לעיתים כר פורה לעבירות אלימות מינית.

יחסי הכוחות הקבועים והמוגדרים במקום העבודה, והחשש מפני פיטורים, מאפשרים למנהלים בדרגים הגבוהים לדחוף את הגבולות, ולעבור אותם פעמים רבות. אלימות מינית במקום העבודה מקשה על נשים רבות להתקדם, בין השאר מחשש שהתלונה תלווה אותן גם במקומות העבודה הבאים, ותמנע מהן למצוא עבודה גם אצל מעסיקים אחרים.

 

אלימות מינית בחיים הפרטיים

אלימות מינית יכולה להתרחש בכל סיטואציה ומקום. פעמים רבות הפגיעות מתרחשות במרחב הפרטי והבטוח ביותר. חלק ניכר מעבירות האלימות המינית מתבצעות בתוך בית המגורים, על ידי ידידים מכרים ובני משפחה.

פגיעות אלו פעמים רבות מצלקות מאוד, מאחר ותחושת הביטחון באנשים אחרים נפגעת באופן אנוש. עבירות מסוג זה הן באופן כללי בתת דיווח, בין אם מחוסר ידיעת החוק, מחשש מתגובת המשפחה, או פשוט בגלל הקושי להוכיח שהמגע המיני לא היה בהסכמה מלאה.

 

ניהול מאבק משפטי ככלי לשיקום

לאחר הטראומה שנגרמת בעקבות אלימות מינית, אנשים שונים מגיבים בצורה שונה. יש כאלו אשר ייסגרו בתוך עצמם וינסו להיעלם מהעולם.

אחרים יהפכו להיות מוחצנים ואף אלימים, מתוך דחף לא מודע להשיג תשומת לב לפגישה הנפשית אותה חוו. הבחירה להתחיל במאבק משפטי היא לרוב לא בחירה טריוויאלית. היא מחייבת התמודדות עם דיווחים וחקירה מתישה בתחנת המשטרה, ובעמידה בפני בית המשפט.

עו"ד פלילי הוא גורם אשר יכול להפוך את תהליך התביעה לפשוט ונגיש בהרבה, תוך שילוב של מתן תמיכה נפשית וייעוץ, במטרה לסיים את ההליך ביעילות רבה כמה שאפשר. המאבק המשפטי הוא פעמים רבות כלי לשיקום הנפש ולסגירת האירוע.

תחושת העוצמה לאחר ההרשעה של העבריין, והידיעה שהצלתם אחרים ואחרות שהיו יכולים להיפגע ממנו, היא חסרת תחליף. גם אם אין כוונה להתחיל מאבק משפטי, מומלץ מאוד שלא להזניח את הפן הנפשי של ההתמודדות עם האירוע, ולפנות לגורמים מקצועיים מוסמכים שיסיעו לכם לשקם את חייכם.

 

מאזניים משפטיים מזהב

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
הקמת חברת הייטק המדריך המלא

אין ספק כי ישראל השתנתה בצורה דרמטית בשני העשורים האחרונים. נראה כי השינוי הבולט ביותר נעוץ בעובדה כי כיום ישראל היא מעצמת הייטק. אין ספק

חנינה מנשיא המדינה

הסמכות להעניק חנינה בחוק יסוד נשיא המדינה נקבע, בין היתר, כי לנשיא המדינה נתונה הסמכות לחון עבריינים ולהקל בעונשים על ידי הפחתתם או המרתם. לנשיא

כיצד ניתן להשתקם מתיק פלילי?

פתיחת תיק פלילי, הגשת כתב אישום והרשעה בעבירות פליליות,  כל אלה הם צעדים שעלולים להזיק מאוד לאדם אליו הם מופנים. אנשים שיש להם תיק פלילי