איך נמנעים מסכסוכי ירושה במשפחה?

תוכן עניינים

המשפחה היא דבר יקר מאוד בעבור רוב האנשים. ההורים שלנו הם בדרך כלל מי שגידלו אותנו מגיל הינקות ועד שהפכנו לבני אדם בוגרים ועצמאיים, שיכולים להסתדר בעולם כמעט ללא עזרה. האחים שלנו גדלו יחד איתנו ויש לנו הרבה מן המשותף איתם. על כן, כדאי מאוד למנוע את ההגעה שלנו למצב של סכסוך סביב ירושה במשפחה.

 

למה חשוב מאוד לערוך צוואה?

צוואה היא מסמך משפטי מחייב, שאי עמידה בו על ידי מי מהצדדים המעורבים עלול להביא אותם לדיונים ארוכים, מייאשים, בלתי נגמרים ומאוד לא נעימים מבחינה רגשית, בבית המשפט. על כן, אם אתם הורים לילדים ויש באחזקתכם נכסים כלשהם או ממון, כדאי ותעשו טובה לילדיכם, ותחליטו בעבורם כיצד כל המשאבים האלה יתחלקו ביניהם, בבוא העת.

 

למי עלי לפנות לצורך עריכת הצוואה?

אם החלטתם שהגיע הזמן לכתוב ולנסח צוואה, הגיע הזמן שלכם לפנות לעורך דין מקצועי ומיומן המתמחה ספציפית בתחום עריכת הצוואות ודיני הירושה. כמובן שכדאי לפנות לעורך דין ממשרד שכבר הוכיח את עצמו מבחינת תוצאות הזכייה בתיקים בבתי המשפט. עו"ד גיא קמרי הוא בעל משרד עורכי דין בוטיק המתמחה בדיוק בנושא זה.

 

איך מתמודדים עם הקושי הרגשי?

כמובן שעריכת צוואה היא עניין בכלל לא פשוט מבחינה רגשית. אחרי הכל, אנחנו נאלצים לחשוב על המשפחה שלנו בתקופה שאחרי לכתנו, וזה כמובן לא דבר נעים. אבל, אין ספק שפנייה לעורך דין היא משתלמת, ויכולה למנוע מרבית מסכסוכי הירושה במשפחה. אחרי הכל מדובר על מסמך משפטי מחייב ומוכר בבית המשפט, שבו כולם צריכים לעמוד.

 

האם צריך לכלול נכסי נדל"ן בצוואה?

הצוואה צריכה לכלול בראש ובראשונה את הנכסים שאנחנו מעוניינים להוריש לבני המשפחה שלנו בבוא העת. ככל הנראה, בהתאם למצב שוק הדירות בישראל, הנכסים החשובים ביותר בעבור ילדיכם אשר נמצאים בבעלותכם כרגע הם נכסי נדל"ן, בין אם אתם או ילדיכם מתגוררים בהם כבר כעת, ובין אם הם מושכרים לדייר אחר. אלה גם הנכסים שבדרך כלל שווים מוערך בסכומים הגבוהים ביותר.

 

אילו עוד נכסים כדאי להכליל בצוואה?

רוב האנשים מנהלים במהלך חייהם חשבון חסכון בעבור ילדיהם. אם עד כה הכסף נשאר בחשבונות החיסכון, יש לציין בצוואה את החשבונות השונים ולמי הם מיועדים. גם עסקים שנמצאים בבעלותכם ואתם מעוניינים להוריש למי מילדיכם, צריכים להיכלל בנוסח הצוואה. באופן כללי, כל דבר שנמצא בבעלותכם ובבוא העת יעבור ליורשים השונים, צריך לבוא לידיי ביטוי בנוסח הצוואה.

 

למה שלא אכתוב את הצוואה בלי עורך דין?

כאמור, צוואה היא מסמך משפטי מחייב, שלכל מילה או פסיק בו יש משמעות גדולה מאוד. כדי למנוע בעיות וסכסוכים עתידיים, כדאי להתגבר על אי הנעימות ולהגיע למשרד עורכי דין בהקדם האפשרי.

סכסוכי ירושה במשפחה

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
כתיבת צוואה

אף אחד מאתנו לא באמת רוצה לחשוב על היום שהוא ילך לעולמו, אך מצד שני, כולנו יודעים שהיום הזה יגיע. לכן, אם חשוב גם לכם