מהו צו קיום צוואה – ואיך מוציאים אותו לפועל

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה ישנה עלייה משמעותית במספר המתעניינים בצו קיום צוואה. סביר להניח שהדבר בא לידי ביטוי בעקבות מקרה שאירע בחודשים האחרונים והביא לשיח ער בנושא. יצאנו לבדוק את כל הפרטים כדי להעלות את המודעות בתחום זה ולאפשר לכולם לדעת מהו צו קיום צוואה ואיך אפשר להוציא אותו לפועל. הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי בחרנו לכתוב לאחר שיצרנו קשר עם אנשים שמבינים דבר או שניים בצו קיום צוואה. מדובר בעצם בגולשים שענו על פוסט שפרסמנו בקבוצת פייסבוק ובו כתבנו שאנו מתכננים לכתוב מדריך בנושא. ביקשנו מהם לשתף אותנו בפרטים מקיפים אודות הנושא, מתי הם נתקלו בצו המדובר ולא שכחנו גם לשאול איך אפשר להוציא את הצו לפועל. זו ההזדמנות להודות לכל אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להוביל להיכרות מעמיקה עם התחום.

 

תכירו את המצב שבו תצטרכו לקבל צו לקיום צוואה

עכשיו אנחנו יכולים לשתף אתכם בכל המידע הנוגע לצו קיום צוואה. כדי שיורשים ששמותיהם מופיעים בצוואה יוכלו לקבל את החלק שמגיע להם בהתאם למופיע בצוואה התקינה, הם צריכים לקבל צו קיום צוואה. רק לאחר שהם מקבלים את הצו הזה הם יכולים לקבל את החלק שלהם בעיזבון של המנוח או המנוחה. אם אתם זקוקים לצו כזה, כדאי שתפנו בהקדם האפשרי אל עו"ד צוואות מומלץ ברמת גן שיסביר לכם את כל הפרטים המעמיקים בנוגע לקבלתו.

 

רגע, מה זה בכלל צו לקיום צוואה?

צו לקיום צוואה זו בעצם אסמכתא רשמית שאתם קבלו מטעם המדינה. אסמכתא זו מאשרת שמדובר בצוואה שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • מדובר בצוואה שנכתבה באופן תקף וחוקי לפי חוק הירושה
  • הצוואה נכתבה בהתאם לרצון של המנוח

כדי שתוכלו לקבל את החלק שלכם בעיזבון ולהפשיר את הכספים שנמצאים בחשבון הבנק של המנוח, אתם צריכים לגשת לרשם לענייני ירושות. הוא יעניק את הצו וימסור העתקים לכל הגורמים השונים, למשל:

  • בנקים
  • חברות ביטוח
  • רשויות שונות ועוד

 

הגשת צו לקיום צוואה תוך סיוע מעורך דין

כפי שציינו מראש, אתם צריכים לגשת בהקדם האפשרי אל עורך דין מומלץ שבקיא בתחום כדי שזה יוכל ללוות אתכם ולהגיש עבורכם את הצו המדובר. כדאי שתדעו שפנייה אל עורך דין שהומלץ לכם על ידי מכרים תאפשר לכם להיות בטוחים שאתם מקבלים את הטיפול המתאים והמהיר יותר בהליך המדובר.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שאתם צריכים לדעת בכל הנוגע לצו קיום צוואה והאופן שבו אתם צריכים להשתמש בו. נאחל לכם בהזדמנות זו שתעברו את ההליך בהקדם ותקבלו את הירושה המגיעה לכם. בהצלחה בהמשך.

עורך דין צוואות

איש עסקים עורך דין
התייעצו איתי על הכל

ייעוץ ללא התחייבות. מלאו את הטופס ואצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.
עונה על כל שאלה וסוגיה.

מידע נוסף
כתיבת צוואה

אף אחד מאתנו לא באמת רוצה לחשוב על היום שהוא ילך לעולמו, אך מצד שני, כולנו יודעים שהיום הזה יגיע. לכן, אם חשוב גם לכם

איך נמנעים מסכסוכי ירושה במשפחה?

המשפחה היא דבר יקר מאוד בעבור רוב האנשים. ההורים שלנו הם בדרך כלל מי שגידלו אותנו מגיל הינקות ועד שהפכנו לבני אדם בוגרים ועצמאיים, שיכולים